XXL Nutrition

voedingsschema

Gillian

Freaky Bodybuilder
Waardering
1
Dit is geen vraag voor mezelf:P. Het zit zo. Mijn moeder probeert al heel lang af te vallen. Ze heeft al zoveel geprobeert, maar het wilt niet baten. Nou kwam ik met het idee om een cut dieet te gebruiken. Voor mezelf vind ik het easy as dell, maar voor haar zou ik het echt niet weten??? Ik ben in ieder geval zo ver gekomen dat ze excl avondeten 4 maaltijden nodig heeft van om en nabij 250 kcal (ja weinig). Ze is 1.58 en veel te zwaar (98 kilo). Gedeeltelijk vocht dat wel. Het rare is dat ze vrij weinig tot niets eet??? Daarom zat ik te denken aan een dieet met veel vochtafdrijvend voedsel? Anyways ik kan wel wat hulp gebruiken. Ik wil wel dat het echt werkt.

Waarschijnlijk eet ze te weinig(misschien al heel lang) en is daardoor haar stofwisseling in de war. Laat haar eerst eens een paar dagen opschrijven wat ze eet, en trek daar je conclusie uit, waarschijnlijk moet ze meer gaan eten en natuurlijk wat bewegen al is het maar 1 uur wandelen per dag of iets dergelijks.

Goed advies, begin eerst eens met een week heel exact opschrijven wat ze eet.
Elk kruimeltje en ook drinken. Klein zakboekje en 's avonds in een spreadsheet od.
Is een goed idee om inzicht te krijgen wat nu het huidige voedingspatroon is.
Het is wel belangrijk dat in die week nog niets veranderd, anders raakt het beeld vertekend.

Als jullie daar inzicht in hebben kan je gaan denken aan een voedings en bewegingsschema. Zou beiden rustig aan aanpakken.
Meer en/of anders eten behoort inderdaad tot de mogelijkheden, maar dat is nu nog lastig te bepalen.
Hoe oud is ze nu? En heeft ze de tijd en geduld?

Lijkt me heel moeilijk om te doen wat je wilt, maar als jij en je moeder er achter staan moet het wel kunnen. Zeker met hulp van hier. ;)
Succes en ben benieuwd.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks so far. Ik geloof dat ze het alleens opgeschreven heeft. Ik zal het vragen:). Ze is overigens 44.

Oh dat is nog superjong, als je hulp of input wil op haar voeding laat het weten!

Ja, natuurlijk. ;)

Een kanttekening, laat haar _nu_ even een week opschrijven wat er gegeten wordt. En dan echt mierenneukerig, bv inclusief slokje melk en mini hapje brood, etc.
Oude data heb je vaak niet zoveel aan. ;)

Ik denk dat ze structureel voeding tekort komt waardoor het lichaam hetgeen wat binnen komt direct opslaat.
Volgens mij zou een verhoging in maaltijden en een verhoging in voedingsstoffen al helpen i.p.v een voedingsschema.
En aangezien je een cutschema wil maken ga je er van uit dat wat ze nu eet al het maximale is.
Wat je dan gaat doen is nog verder onder haar voedselinname zitten waardoor ze nog minder calorieën binnen krijgt.
Excl avondeten dan nog 4 maaltijden à 250kcal's is heel erg weinig ik gok dat het avondeten ook bestaat uit niet meer dan 1 kleine aardappel een beetje groente en niet tot amper vlees.
Als ik jou was zou ik iedere week de voeding opschroeven met 100/200kcal's of zelfs nog minder tot ze op een redelijke inname zit van rond de 1800kcal's.

Ja, natuurlijk. ;)

Een kanttekening, laat haar _nu_ even een week opschrijven wat er gegeten wordt. En dan echt mierenneukerig, bv inclusief slokje melk en mini hapje brood, etc.
Oude data heb je vaak niet zoveel aan. ;)

Ik zal haar proberen over halen dat te doen.

Ik denk dat ze structureel voeding tekort komt waardoor het lichaam hetgeen wat binnen komt direct opslaat.
Volgens mij zou een verhoging in maaltijden en een verhoging in voedingsstoffen al helpen i.p.v een voedingsschema.
En aangezien je een cutschema wil maken ga je er van uit dat wat ze nu eet al het maximale is.
Wat je dan gaat doen is nog verder onder haar voedselinname zitten waardoor ze nog minder calorieën binnen krijgt.
Excl avondeten dan nog 4 maaltijden à 250kcal's is heel erg weinig ik gok dat het avondeten ook bestaat uit niet meer dan 1 kleine aardappel een beetje groente en niet tot amper vlees.
Als ik jou was zou ik iedere week de voeding opschroeven met 100/200kcal's of zelfs nog minder tot ze op een redelijke inname zit van rond de 1800kcal's.

Zo had ik er nog niet eens aan gedacht. Dit is een hele goede tip. Bedankt.

Zou beginnen met haar te laten bewegen.

Dat sowieso:).

Terug
Naar boven