MuscleMeat

voedingsschema

Batigol

Cool Novice
Waardering
0
Eeey

ik ben hier pas nieuw dus ben nog niet echt ingeburgert met al de termen...
maar goed ik zal mijn verhaal ff doen..
ben nu 3 maanden met fitness bezig en het gaat redelijk goed, ga elke week 4.
Nu wil ik graag slank gespierd worden..
Zal ff mijn stats geven:
Lengte: 1.74
Gewicht: 72 kilo
Leeftijd: 16

Voedingsschema:
ochtend 8,30:
1boterham met beleg(hagelslag, boterhamenworst etc.) 33ml melk
11.00:
Appel 33ml water
13.00
2 boterhammen + beleg ^^
15.00
Appel/koek
17.00
goed bord eten(macaroni, groente, spaghetti etc.)
20.00
Yoghurt met fruit erdoor.

ik wilde graag wat tips over mijn voedingsschema..
ik weet dat dit niet goed is...
maar wilden hem daarom ook graag veranderen dmv julie hulp
bedankt voor de moeite
batigol

Ok, je voeding is idd niet goed.

6-8 maaltijden per dag nemen.
Min. elke maaltijd 30 gram eiwit (voor aanvulling en eiwit houdt je verbranding op gang)
Vetten tussen de 50 en 120 gram per dag. Hoe meer kh je gaat eten hoe meer vetten je toevoegt.

Dan ga je uitrekenen wat je nu aan kh eet, die koolhydraten verspreid je voor het grootste gedeelte over de maaltijden overdag. 's Avonds teer je het meest op de eiwitten en de vetten. (OF ALS JE TRAIND 'S AVONDS WEL KOOLHYDRATEN NA JE TRAINING NEMEN)
De maaltijden overdag moeten zoveel mogelijk gelijk zijn qua kcal's. Dus niet bijv. grote avondmaal en maar 2 sneeen brood 's middags tussendoor. Ontbijt is ook zeer belangrijk.
Als je merkt dat je niet vooruit gaat ga je de kh. verhogen.

Goede kh: Rijst, brinta, havermout, bambix, brood, pasta's.
Eiwitten voornamelijk uit: magere kwark, kipfile (broodbeleg of voor zo), rosbief (broodbeleg of voor zo), vis(tonijn) en uit shake.
Goede vetten: Noten, vette vis (ook gelijk eiwit), lijnzaad, lijnzaadolie

Fruit neem je 's ochtends vroeg en/of rondom je training ivm snelle suikers.

Dat je soms later je bed uit komt als de andere keer hoeft niet uit te maken.
Je kan dan bijv. 6 maaltijden aanhouden en die verdelen over de tijd dat je wakker bent die dag. Je zou het dan ongeveer zou kunnen doen:

Maaltijd 1-6 elke maaltijd 30-40 gr. eiwit
Maaltijd 1: Veel koolhydraten, fruit, beetje goeie vetten, eiwit haal je uit snelle eiwitten
Maaltijd 2: Iets minder koolhydraten dan maaltijd 1, eiwitbron maakt niet zoveel uit
Maaltijd 3: Iets minder koolhydraten dan maaltijd 2, eiwitbron maakt niet zoveel uit
Maaltijd 4: Iets minder koolhydraten dan maaltijd 3, eiwitbron maakt niet zoveel uit
Maaltijd 5: Weinig koolhydraten, veel minder dan maaltijd 3 +goede vetten uit noten
Maaltijd 6: Voor het slapen gaan, geen koolhydraten, langzame eiwitten (kwark)+goede vetten uit noten.

Na je training snelle suikers en snelle eiwitten nemen, geen muesly reep tijdens je training (ook niet na).
Wat ik lekker vind is gewoon een fruitsap mixen met whey en creatine.

• Topic Starter Topic Starter
owkee hartstikke bedankt voor je reactie...
nu doe ik zelf niet de boodschappen maar mijn moeder...
zoals je ook ziet moet k nog wat kilootjes kwijt...
nu was de vraag hoe ik dat het best en natuurlijk snelste manier kan doen?
kan ik je ook pmen als k bijvoorbeeld ene vraag heb...
of heb je liever dat ik het gewoon hier doe?

• Topic Starter Topic Starter
ff snel vraagje waar zitten allemaal eiwitten in?

OF ALS JE TRAIND 'S AVONDS WEL KOOLHYDRATEN NA JE TRAINING NEMEN
Voor het slapen gaan, geen koolhydraten, langzame eiwitten (kwark)+goede vetten uit noten.
Na je training snelle suikers en snelle eiwitten nemen

ik train altijd 's avonds van ongeveer 20.30 tot 22.00 en om 23.00 uur ga ik slapen. wat is er dan het beste om dan te eten
Nu neem ik direkt na de training: creatine, dextrose en whey. 's avonds kwark.
Moet ik hiertussen nog ergens koolhydraten nemen???

ik train altijd 's avonds van ongeveer 20.30 tot 22.00 en om 23.00 uur ga ik slapen. wat is er dan het beste om dan te eten
Nu neem ik direkt na de training: creatine, dextrose en whey. 's avonds kwark.
Moet ik hiertussen nog ergens koolhydraten nemen???

Misschien is t beter om je training in te korten naar niet meer dan een uur!!

Misschien is t beter om je training in te korten naar niet meer dan een uur!!

dat doe ik... het is maar een indicatie. meestal train ik iets van een uur.
maar moet ik dan tussen het slapen gaan en na de training andere koolhydraten nuttigen buiten dextrose??

Laatst bewerkt:
ik weet t ook niet presies. ik neem iig voor t slapen gaan, kwark met musli. Maar mijn doel is ook echt aankomen dus ik weet niet of die musli zo'n goed idee is voor jou

owkee hartstikke bedankt voor je reactie...
nu doe ik zelf niet de boodschappen maar mijn moeder...
zoals je ook ziet moet k nog wat kilootjes kwijt...
nu was de vraag hoe ik dat het best en natuurlijk snelste manier kan doen?
kan ik je ook pmen als k bijvoorbeeld ene vraag heb...
of heb je liever dat ik het gewoon hier doe?

ik weet natuurlijk niet wat je vetpercentage is, maarreh... KILOOTJES KWIJT??? ik zou zeggen: stel je doel voorlopig op 90 kg ofso :D. 72 is echt niet veel!! weeg zelf ook maar ietsjes meer, maar ben stevig aan het groeien :D

@ liquid sword: lijkt me niet nodig. Na je training neem je al snelle kh (dextrose), en ik neem aan dat je daarna niet veel meer doet. Doordat die dextrose en whey snel worden opgenomen, heb je gelijk al een toevoer van koolhydraten en eiwitten naar je spieren, voor het herstel. S avonds nog kwark voor het slapen gaan (wat je ook al doet) waar je s nachts op teert, dan is het imo in orde. Vlak voor het slapen heb je geen kh nodig, behalve in jou geval de dextrose omdat je s avonds traint.

Terug
Naar boven