Fitness Seller

VoedingsSchema

Eduard1234

Cool Novice
Waardering
0
hallo, ik ben eduard, 15 jaar en zou graag wat willen afvallen, zo snel mogelijk, nou is het zo dat als ik bijv. gezond en normaal ga eten, dat ik afval, maar ik vindt het persoonlijk fijner om een schema te hebben zodat ik het gevoel heb dat ik er me daar aan kan houden.

Voor mij werkt het niet echt, als ik mezelf zeg dat ik gezond moet eten, maar hoe kan ik daar een mooi schema'tje van maken, ik heb de stickies wel doorgelezen, maar ik wil een goed kant en klaar schema'tje hebben waarbij ik gezond en goed eet, want dan val ik zowizo wel af, natuurlijk wil ik ook wel wat spiermassa aankomen, maar ik train pas een 3 maandjes zoiets, dus dat zit zowizo wel goed.

M.v.g

Eduard

• Topic Starter Topic Starter
Ok, ik snap dat het persoonlijk gericht is, maar ik weet niet precies hoeveel calorien waar in zitten en hoeveel, en ook niet wat gezond is en niet, is hier mischien een lijst voor?

M.v.g.
Eduard

Lees de sticky's staat het in ;)

Ik probeer zo minimaal laks te zijn dus hier zijn mijn antwoorden op Big-t zijn vragen, mischien hebben jullie hier wat aan :

* Besluit eerst wat je wilt, vet verliezen of massa kweken.
Vet verliezen
* Ga ongeveer 20% van je basisbehoefte boven of onder je behoefte zitten.
ok, mijn basis behoefte, maar wat is gezond, ik denk dat 2000 calorien aan Big-macs, anders is dan 2000 calorien aan salades toch?
* Verdeel je voeding over voor vrouwen 5-6 voor mannen 7-8 maaltijden per dag. Dat is de shakes meegerekend.
7-8 Maaltijden
* Eet om de twee en half a drie uur.
Gesnapt
* Verdeel je totaal aantal calorieen over de maaltijden per dag (bv: 2600 kcal gedeeld door 6 maaltijden = 400 kcal per maaltijd)
wat is ongeveer mijn calorie behoefte?: 1.76 lengte gewicht : 76KG
15 jaar, train 2-3x per week.

* Eet 's ochtends meer, 's avonds minder.
S'avonds
* Zorg dat je een goede verhouding in koolhydraten eiwitten en vetten
hebt, een goeie basislijn is 50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vet.
waar zit koolhydraten in ? waar eiwitten en waar vet?

Thanks, ik hoop dat ik jullie hier niet mee frustreer dat is alles wat ik probeer te vermijden, ik wil alleen zelf wat hulp krijgen, en wil daar graag ook mijn energie in stoppen. heb toch vakantie :rolleyes::p:D

Op de verpakking van het product staat precies hoeveel er van de macronutrieten inzit.

s'ochtends 7.45 :
Optie 1: 2 broodjes filet american , witte brood, peper en zout, groot glas melk ( half volle).
optie 2: yogurt.
Optie 3: Broodje kaas/ham

11.00
2 broodjes kipfilet. klein beetje mayonaise ( light ) en peper en zout.

1.00
pistoletje gezond
kan varieren met iets anders. bijv. filet american, kipfilet, peperpate. waarbij ik de echte vette dingen achterwegen laat.

4.00
2 broodjes kaas ( 40+ )
flink glas melk.

6-7 uur
normaal avond eten, let ik niet zo op, eten wat de pot schaft.

Kijk, ik maak het begin, geef alsjeblieft VEEL kritiek. haha, ik probeer er iest leuks van te maken, ik denk dat dit wel gezond is, want bij mij zijn het meer de tussendoortjes, die fataal zijn, en als ik me hier aan hou, ik wel goed afval? wat denken jullie.

S'ochtends: Brinta...als je toch brood eet..doe dan bruin/volkoren brood, en doe er geen kaas/ham op..maar kipfilet/kalkoenfilet/pindakaas of rosbief

11 uur meer eten!! verdubbel je aantal boterhammen

Om 1 uur meer eten!! 1 pistoletje is echt te weinig..ga voor een volledige maaltijd zoals pasta/rijst met groenten en kip/rund/vis

4 uur kaas vervangen door kipfilet/rosbief/pindakaas e.d. of ga voor een heel blikje tonijn op waterbasis

Na je avondeten nog wel gaan eten hoor! Zorg dat je laatste maaltijd bijvoorbeeld 500 gr. magere kwark is..dit zorgt ervoor dat je de hele nacht toevoer van eiwitten naar je spieren blijft houden, omdat magere kwark langzame eiwitten bevatten.

Verder vind ik dat je over de gehele dag veel en veel meer moet gaan eten..eet ook wat eitjes, wat noten voor de goede vetten en misschien een whey shake?
Wat drink je verder over de gehele dag? Hou het lekker bij flink veel water:)

Wat train je vooral? Probeer je beenspieren goed te ontwikkelen..dmv van squats gaat je beenspierontwikkeling sterk vooruit..en meer spiermassa betekent meer vetverbranding..

Groetjes

Laatst bewerkt:
ik lust alleen maar water CHAMPION OPVOEDING THANKS MA :D haha, echt zo, nooit prik gelust, alleenomdat ik wil afvallen dacht( denk ) ik dat ik minder moest gaan eten, maar aan jou armen te zien komt dat wel goed haha, ok ik maak wel een nieuw opsetje, ik heb van mezelf al flinke benen, kan op zo'n machine 160kg van me af drukken, leg extension heet die volgens mij, maar ga nu ook squatten, alleen me trainer vind dat ik het eerst goed onder de knie moet krijgen, ik vind veel eten lekker, dus dat komt wel goed, 4 uur een heel blikje tonijn op waterbasis is goed, en die magere kwark, mag daar wat suiker in? rosbief vind ik heer lijk dus als ik zegmaar 2-3 pistoletjes met beleg( gezond ) doe is dat goed?.

ik train alles, heb een personal trainer ( nouja, een fittness instructuur, goeie vriend, 25 jaar fitness die al, train ik "samen" mee. ik hou van borst biceps benen, maar heb voor alles al een goeie vooruitgang in 3 maandjes, ontwikkeling van me borst is uitermate goed, heb een goeie bouw als nature, zal binnenkort wel een foto'tje plaatsen, ik heb alleen rond de 24-26 % BF, en dat MOET omlaag, dus als ik veel gezond mag eten graag, hou ik van.

geef me 10 minuutjes voor een leuk schematje.

m.v.g.

Eduard

VOEDINGS SCHEMA EDUARD TRUGGELAAR.

TIJD: 7.45 ( VOOR SCHOOL)

Brinta, of bruin volkoren brood, met kipfiel kalkoen filet, pindakaas of rosbief.

11.00

4 broodjes kipfilet. klein beetje mayonaise ( light ) en peper en zout.
Kan worden variert, maar hou je wel aan gezonde dingen.

1.00
BIJ BROODJE ZEIST FLINK wat weg werken, HELE MAALTIJD.
3-4 pistoletjes, of iets ECHT vullend.

4.00

TONIJN heel blikje op WATERBASIS

6-7 uur

9 uur

500gr kwark magere.

is dat een goed schema? en dan op school tussen door wat nootjes?

wat voor pistoletjes neem je dan? Geen wit toch? Ga wel voor de volkoren pistoletjes dan.
Geen zout op je pistoletjes doen..probeer is iets met sla of stukjes paprika..is ook heel lekker en gezond

Ik zou geen suiker in je kwark doen..als je het te zuur vind..doe er dan wat stukjes ananas in. Dat maakt het lekker zoet!:)

Bij je ontbijt..de brinta of het brood ( niet 1 broodje maar een stuk of 4 doen ) kun je ook wat eitjes nemen.
Zelf neem ik iedere ochtend 3 eieren..niet gekookt want dat vind ik niet lekker..maar ik maak er 1 grote omelet van met soms wat stukjes paprika en ui erdoor.

ps. die foto is niet van mezelf hoor;)

suc6

oohy haha, ehm als ik nou een lekker groot ommeletje maak, wat jij zegt, 3-4 eieren, is dat goed? en dan afwisselen met bijv brinta.

ok bedankt, dan is dat goed, dan laat ik men moeder alles halen ( niet op mijn kosten :D ) en ga ik lekker TRAINEN, denk je dat ik hier een beetje BF mee daal? want ik denk dat ik behoorlijk wat afval met dit schema, ik eet regelmatig vet, en als ik mezelf echt dwing om aan dit schema te houden, zou ik dan ongeveer 5-10% kunnen dalen in 2 maanden?\

BEDANKT HE !:D

Nee niet afwisselen met brinta! Gewoon een flinke bord brinta en de eitjes!
Brinta zorgt voor een flinke hoeveelheid koolhydraten die je langdurige energie geven.
Je voedingsschema moet zo zijn opgebouwd dat je in het begin van de dag begint met heel veel koolhydraten en wat minder eiwitten..en op het einde van de dag moet het aantal eiwitten het hoogst zijn en je koolhydraatinname beperkt worden.

Dus Brinta vreten voor je koolhydraatjes..je eitjes bakken ( bv. in olijfolie of omega 3-6-9 bakboter ) voor je eiwitjes en vetjes!

Je kunt ook ( als je een whey proteine hebt ) een flinke schep door je brinta doen voor de smaak! Heb je meteen je eiwitten binnen.

Dat afvallen ligt helemaal aan hoe jou lichaam op het voedingsschema reageerd..
Als je gewoon 6 tot 8 kleine maaltijden per dag eet..dan werkt je stofwisseling de hele dag goed door en kun je dus sneller vet verbranden.

Je moet je gewoon wegen op bijvoorbeeld maandag..en dan elke maandag weer wegen om te kijken of je bent afgevallen of aangekomen.
Ook is het handig om elke week een foto van jezelf te maken om zo te kunnen zien of je progressie maakt..krijg je bijvoorbeeld meer massa of wordt je juist droger?

Zelf hou ik in een schriftje een logboek bij van elke dag..hierin vermeld ik wat ik die dag heb gegeten..wat ik heb getraind..hoeveel sets..hoeveel herhalingen en met welk gewicht ik de oefeningen heb gedaan.

Merk je dat je geen vooruitgang maakt of dat je dikker wordt of juist droger..en dus niet aan jou geiste doelstelling voldoet..pas dan gewoon je eetschema aan of je trainingschema en check dan enkele weken later of het beter gaat..gewoon proberen:D komt goed!

VOEDINGS SCHEMA EDUARD TRUGGELAAR.

TIJD: 7.45 ( VOOR SCHOOL)

Brinta, of bruin volkoren brood, met kipfiel kalkoen filet, pindakaas of rosbief.
Kan drink hier 2 bekers melk bij, brinta is misschien de beste optie

11.00

4 broodjes kipfilet. klein beetje mayonaise ( light ) en peper en zout.
Kan worden variert, maar hou je wel aan gezonde dingen.
geen mayo

1.00
BIJ BROODJE ZEIST FLINK wat weg werken, HELE MAALTIJD.
3-4 pistoletjes, of iets ECHT vullend.
neem een warme maaltijd mee en eet die koud op!!

4.00

TONIJN heel blikje op WATERBASIS

6-7 uur

weinig jus nemen veel vlees en groenten

9 uur

500gr kwark magere.

wanneer train jij??
misschien kan je de voedingswaarde er bij schijven zo is het allemaal een beetje moeilijk te beoordelen!

hey, ik ben 1.95 en weeg 76 kilo(niet veel dus)

ik werk in de bouw en eet dit per dag:

12 a 15 sneden brood met beleg.
pak melk.
goed gevuld bord avond eten.
af en toe een reep of sultana.

maar het zal waarschijnlijk niet goed zijn ,anders kwam ik wel aan,heeft er 1 van jullie mischien een tip voor mij?

eens tevig ontbijt nemen brinta of eitjes bakken en savonds grote bak kwark en je 15boterhammen en je komt er wel :D

gekookte eitjes eet ik best veel per week maar. en die bak kwark zou ik dan ook wel kunnen nemen.
en als ik tussendoor honger heb wat ken ik dan het beste nemen?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven