MuscleMeat

Voedingsschema

Ajeanz

Novice
Waardering
0
Hallo!

Ik ben nieuw en wil jullie eigenlijk al gelijk lastig gaan vallen met een vraag!:cool:

Ik train sinds anderhalf jaar maar ben nog niet echt met voeding bezig geweest, ik heb wel suplementen gebruikt (creatine/ ZMA). Nu wil ik dit gaan veranderen in mijn trainingsleven om ook echt resultaten te gaan boeken.
Ik heb al diverse topics doorgelezen maar ik heb nog niet echt de sleutel naar een goed voedingsschema gevonden, nu wil ik de meer ervaren mensen onder ons vragen mij hierbij te helpen....

Gegevens:
Leeftijd: 21 jaar
Gewicht: 81 kg
Lengte: 183 cm
Vetpercentage: ongeveer 15%

Ik heb mijn BMR berekend via een link op deze site: 2103,6

Ik zou graag mijn spiermassa willen laten toenemen, maar wil daarbij niet te veel in vet aankomen. Maar ik ben er me wel van bewust dat, dit niet helemaal hand in hand gaat. Graag zou willen weten hoeveel kilojoules etc ik moet innemen om te groeien. Op de site heb ik wel een link gevonden welke voedingmiddelen ik daarbij moet gebruiken....

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!!

die BMR is een beetje te weinig. Ik las laatst dat je 40 x gewicht moest doen. Dan kom ik bij jouw op ~ 3300. + 500 omdat je in de bulk zit. Je moet dus op 3800 kcal zitten.

Je moet proberen om de 3 uur te eten. 8:00, 11:00, 14:00, 16:00, 18:00, 20:00, 22:30. Rond die tijden eten dan zit je wel goed. Elke maaltijd moet ongeveer 30gr eiwitten bevatten.

Beste eiwitbronnen:

# Vlees: Kalkoen, kip, rundvlees.
# Eieren: zowel het eiwit als eigeel van een ei bevat heel kwalitatief eiwit. Het eigeel is onterecht als "ongezond" bestempeld, onderzoeken tonen aan dat het juist de gezondheid kan verbeteren indien gebruikt i.c.m. een goed dieet.
# Vis: Tonijn, zalm, koolvis, enz. Kortgezegd: ALLE vis kan je eten want vis bevat weinig verzadigde en veel onverzadigde vetten en veel eiwitten.