Zeg mij eens wat er potentieel gevaarlijk is aan dit advies? Onderbouw het eens.
En wie zegt dat ik niet weet wat er in medische voeding zit EN dat ik niet weet wat er in Complex Carb Gainer zit? Lijkt me juist door de topicstarter op dit product te wijzen dat hij daarmee naar de arts kan stappen om te informeren of dit goed is. Feit is dat het handig is als zijn moeder iets eet wat lekker is, en goed oplosbaar is - en die ervaring heb ik ook met dit product
Zoek bijvoorbeeld eens het medicijn fluorouracil op en bekijk de ingredientenlijst van die gainer eens goed. Mag jij me uitleggen waarom dat potentieel gevaarlijk is.
Ik laat je dit nu zelf opzoeken om je te laten inzien dat er tig mogelijke interacties mogelijk zijn, die jij niet weet, die ik niet weet en waar alleen een gekwalificeerd arts een nuttig oordeel over kan vellen. Vooral als je de diagnose en eventuele medicijnen niet kent.
Het gaat er verder niet om dat jij weet wat er wel of niet in medische voeding zit. Het gaat erom of je weet of die moeder dat zonder problemen kan nuttigen.
Ik begrijp dat je advies goed bedoeld is, maar het enige juiste antwoord is in deze een doorverwijzing naar een arts.
---------- Toegevoegd om 13:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------
Niet helemaal mee eens. We krijgen vaker mailtjes van (erg) zieke mensen die opzoek zijn naar een maaltijdvervanger of vloeibare voeding. Complex Carb Gainer is dan een prima product zonder rare ingrediënten. Medische voeding komt meestal op hetzelfde neer alleen kost het 3 keer meer.
Maar afhankelijk van je ziekte is het inderdaad verstandig om altijd even met je arts te overleggen.
Ik heb ook geen oordeel gedaan over de kwaliteit of kosten van CCG. Waar het mij om gaat is dat alleen een arts die de achtergrond van de patient kent, hier een nuttig oordeel over kan vellen. Maar dat geef je zelf ook al aan.