MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Aan het elftal te zien is er al genoeg diversiteit.

Over 100 jaar hebben ze een commissie voor blanken.

Ik blijf de focus op de "Nederlandse School" wel tenenkrommend vinden. Rijkaard begint er ook weer over te lullen. Het lijkt wel een soort collectieve tunnelvisie.

Waarom mag Nederland maar op één manier spelen? Waarom waren er bv. zoveel mensen van de leg toen Oranje anders speelde in 2014? (en succes boekte)

Dat verdwijnt wel, Rijkaard en Gullit hebben het nog over de "Nederlandse school" ja, de Boer zal de laatste generatie trainers zijn die dit woord nog in de mond zullen nemen.
Vanaf de generatie Ruud van Nistelrooy en helemaal die van "de grote vier" zullen er toch wel een andere kijk op hebben.

Over 2014 zou ik niemand horen klagen, wel over 2010 waarbij het toch knap is om met een achterhoede van Stekelenburg, vd Wiel, Heitinga, Matthijsen en een oude v Bronckhorst de finale te halen.

Wereldwijd werd Nederland bekritiseerd maar die begrepen toch ook wel dat je met minder afbraak voetbal nog niet van Denemarken hebt kunnen winnen? Misschien ging het EK daarna ook wel zo slecht, kreeg toen de indruk dat ze wat meer wilden laten zien dan dat er mogelijk was.

Over 2014 zou ik niemand horen klagen, wel over 2010 waarbij het toch knap is om met een achterhoede van Stekelenburg, vd Wiel, Heitinga, Matthijsen en een oude v Bronckhorst de finale te halen.
Het waren vooral de heren van VI in 2014.

Eigenlijk vind ik het in het algemeen tenenkrommend als mensen daarover gaan zeuren. Iedereen wil mooi voetbal zien. Alleen gaat het uiteindelijk om winnen of verliezen. Ik verkies winnen boven mooi voetbal. :dunno:

Ik denk trouwens niet dat succesvol de "bus parkeren" zo gemakkelijk is als het lijkt. Als je na 30 minuten één of twee goals tegen hebt gekregen sta je daar met je bus. :roflol:

De enige wedstrijd die meteen bij mij opkomt waarin het heel bewust werd en gedaan en werkte was Chelsea in Barcelona. Volgens mij wonnen ze met 0-1. :thinking:

Oja, en Griekenland in 2004. :yes:

Als ik youtube van WK 2010 bekijk zie je alle buitenlandse comments vol kritiek op het spel, met Nigel als hoofd verantwoordelijke.

2014 was het vooral de afgunst op Louis.
Ik had nog nooit zo heerlijk voor de buis gezeten.
Met een maat van me, elke speler die we aan het afzeiken waren werd direct gewisseld (Guzman als eerste), tot en met de keeperswissel aan toe en onze gebeden Kuyt als back neer te zetten werden zelfs gehoord door Louis :roflol:

Wat een contrast met Advocaat, elke kijker ziet thuis was er mis gaan maar Dickie luistert niet. Vrees met de Boer hetzelfde liedje. Ben wel echt benieuwd wat hij met de Vrij gaat doen.

Het waren vooral de heren van VI in 2014.

Eigenlijk vind ik het in het algemeen tenenkrommend als mensen daarover gaan zeuren. Iedereen wil mooi voetbal zien. Alleen gaat het uiteindelijk om winnen of verliezen. Ik verkies winnen boven mooi voetbal. :dunno:

Ik denk trouwens niet dat succesvol de "bus parkeren" zo gemakkelijk is als het lijkt. Als je na 30 minuten één of twee goals tegen hebt gekregen sta je daar met je bus. :roflol:

De enige wedstrijd die meteen bij mij opkomt waarin het heel bewust werd en gedaan en werkte was Chelsea in Barcelona. Volgens mij wonnen ze met 0-1. :thinking:

En toch zie ik dit Nederland niet zo even de bus parkeren, zelfs met 3 top centrum verdedigers. Het blijft niet prettig ogen.
Bizar dat dit in 2014 zo goed ging met kwalitatief gezien niveau Polen + Arjen Robben.

Aan het elftal te zien is er al genoeg diversiteit.

Ik snap het ook niet. Als er iets divers is dan is dat wel het Nederlands elftal, 50% is er getint.
Dat er al een zwarte bondscoach is geweest zegt toch ook al dat men daar dus niet anders op selecteert. Zijn ze er, dan worden ze gewoon als kandidaat gezien.
Onlangs nog Kluivert en Gullit als assistenten, tja wat moet je nog meer doen wel men eens tevreden zijn.

Vergeet nooit dat Seedorf bij DWDD riep dat we met Koeman nu wel een bondscoach hadden waarbij ook alle donkere gasten een eerlijke kans kregen. Wat een aantijging.
Alsof Hiddink, v Basten, v Gaal eigenlijk liever een witte opstellen als het 50-50 was. Uiteraard ging van Nieuwkerk hier niet op in en knikte lekker mee.

Wel mooi om Koeman te zien bij barca. Zag ook Schreuder op de bank zitten.

lekker vuurwerk

In 2009, while playing for Lyon, he stated: "I have followed Real Madrid since the days of Zidane and Ronaldo, when I fell in love. Since then, it is my preferred club and it always will be." Later, when he was a Roma player, he confirmed that he had been a fan of Real Madrid since his childhood.

Zo, die zal ook populair zijn bij de harde kern.

Leuke loting voor Brugge in de CL, thuis vallen wel een paar puntjes te sprokkelen en die coefficient omhoog brengen voor volgend seizoen. 3de plaats zit erin.

• Like
Waarderingen: mat
Onze Belgische vrienden staan achter :eek:

Dat is nauwelijks nieuws.

Laatste jaren sprokkelden ze toch een hoop puntjes binnen

Wel grappig daar we het onlangs nog over Pools voetbal hadden. 🤭

Terug
Naar boven