AndroidHealthClinic

Sticky Voetbal Topic

http://www.anderlecht-online.be/article.php?id=6477&lang=ned

VRIJDAG, 26 JANUARI 2007, 19:09
Student onderzocht aantal allochtone supporters
In een studie van een student journalistiek is aan het licht gekomen dat er zich amper 50 allochtone supporters per match in het stadion van Anderlecht bevinden. De studie haalt ook 3 mogelijke redenen aan voor dit lage aantal.

1: De ticketprijzen zijn hoog
2: Er is onbewust racisme bij een deel van de supporters
3: allochtonen supporteren doorgaans voor een ploeg uit het land van afkomst

Anderlecht nuanceert de eerste stelling, ontkent de 2e maar sluit zich aan bij de 3e. Marc Tossin, verantwoordelijke van de dienst ticketing, geeft een woordje uitleg: "Onze prijzen kunnen soms afschrikken, maar dat is vraag en aanbod. We zijn bijna altijd uitverkocht. In een groter stadion zouden de prijzen automatisch dalen."

Verder verklaart hij dat de stewards nog nooit dienden tussen te komen voor racistische gezangen. Hij voegt er nog wel aan toe dat sinds de komst van Ahmed Hassan en Mbark Boussoufa er een positieve tendens is.

Niet-integratie, dit vind ik erg

Huh waarom krijgt Lens 3 wedstrijden ? Ben geen psv'er ofzo maar dit krijg je amper voor zware overtredingen waar rood op staat in 't veld. Lijkt me nogal al veel als je verhaal wilt halen (ff iemand bij ze kraag vatten) na een halve elleboogstoot zonder veel kracht erachter, of dat het nou was of niet.

Rare maniertjes die KNVB...

[Link niet meer beschikbaar]

Niet alleen in het Nederlandse voetbal is het respect tegenwoordig ver te zoeken. Ook in België kan daar nu over meegepraat worden.

Na afloop van de topper Club Brugge - Anderlecht (2-2) braken er rellen uit tussen de supporters van beide clubs. Brugge-aanhangers vielen de supportersbussen van de Brusselse club aan.
Dirk Van Nuffel, korpschef van de Brugse politie, vertelt in Het Nieuwsblad wat er gebeurd is. "Het was ons na afloop van de wedstrijd al opgevallen dat de harde kern van de Club-supporters zich niet meer rond het stadion bevond. We hadden dan ook een beetje verwacht dat ze zich in Jabbeke zouden opgesteld hebben."
Bij Jabbeke draaiden de bussen de snelweg op. Daar werden ze verrast door de Brugge-fans. "De meesten zijn bij ons ook al bekend en liepen al stadionverboden op", aldus Van Nuffel. In totaal werden er zeventien fans aangebouden en opgesloten.

Muhaha

29.07.2012 Speeldag 1 Standard 0-1 Zulte Waregem
04.11.2012 Speeldag 14 Club Brugge 0-1 Zulte Waregem
27.02.2013 Speeldag 23 RSC Anderlecht 0-1 Zulte Waregem

xD

Dury, de man met het plan

Zaterdag hun inhaalmatch winnen en ze komen op 3 punten van Anderlecht xD

Klote, heb enkel de eerste helft gezien van vanavond. Moest nadien even in gym een nieuwe deadlift PR zetten (4*130). Best lekker van Zulte, al hoop ik wel dat ze geen (vice)-kampioen spelen :roflol:

Waarom mogen ze geen CL halen? Ik hoop van harte dat Zulte Waregem kampioen wordt en naar de CL gaat.

Met 15 miljoen extra zullen ze hun ploeg kunnen bijeenhouden en zelfs nog wat extra kunnen halen. Dan moeten die niet onderdoen voor de andere Belgische topclubs

En bovendien hebben ze zo eindelijk extra geld om hun nieuw stadion te financiëren

Jij denkt dat omdat ze één keer 15 miljoen binnenhalen en kampioen spelen, hun goede spelers kunnen houden, extra spelers kunnen bijkopen en een stadion kunnen neerzetten?

Waar zijn alle goede spelers van Genk? Idem stadion.
Waar zijn alle goede spelers van Standard? Idem stadion.

Het duurt jaren vooraleer je een topclub bent of kan worden en die ene keer dat ze kampioen spelen gaat daar niet veel aan veranderen. Voor Zulte is 15 miljoen extra wel veel geld, dat spreek ik niet tegen, maar voor het Belgische voetbal is het enorm klote.

Met die 15 miljoen kunnen ze natuurlijk geen nieuw stadion neerzetten, maar momenteel zoeken ze nog paar extra miljoentjes om alles te financiëren. Dus van die 15 miljoen kunnen ze er een 5-6 ofzo nemen en dan geraakt de boel wel gefinancierd

Dan hebben ze nog een 9tal miljoen over voor hun sterkhouders (Malanda, Berrier enzo) hun contracten open te breken en opslag te geven. Ik zie die spelers wel blijven indien ze CL mogen spelen en een verbeterd contract krijgen. En dan kan je met de overige miljoenen nog 2 a 3 gerichte versterkingen moeten halen.

Ik heb liever Zulte Waregem in de CL die 1/18 haalt en rechtstreeks eruit ligt dan Anderlecht of Club Brugge die 3 of 4 op 18 halen en er ook meteen uit liggen.

Leuk zo een Brugse derby. Stadion is voor een kwart gevuld...

In Cercle ist altijd leeg... (30.000 man :p)

Nu nog extra want donderdagavond + Cercle staat hopeloos laatste

Bovendien de gemiddelde leeftijd in "spionkop" van Cercle is 14 jaar... dusja :p voor mij zijn Antwerp - Beerschot en Charleroi - Standard de enige echte derby's in België :cool:

In Cercle ist altijd leeg... (30.000 man :p)

Nu nog extra want donderdagavond + Cercle staat hopeloos laatste

Bovendien de gemiddelde leeftijd in "spionkop" van Cercle is 14 jaar... dusja :p voor mij zijn Antwerp - Beerschot en Charleroi - Standard de enige echte derby's in België :cool:

Ik had er op ingezet. Dus nam even een kijkje. Ik wil niet zeggen dat eredivisie hoog niveau is, maar jupiler is niet om aaaaaaaaan te zien.

We zijn dan ook een klein landje hè, een topcompetitie hoef je hier niet te verwachten :p

Het is wel eens anders geweest. Vroeger zaten er goede spelers in België en wonnen ze nog weleens een europacup.

Nu zijn er toch ook goeie spelers?

De voorbije jaren, ff blindelings opsommen: Lukaku, Benteke, De Bruyne, Witsel, Fellaini, Defour, Boussoufa, Courtois, Mignolet, Perisic, Kompany, Lombaerts, Demba Ba, Bryan Ruiz

Allen zijn in België doorgebroken, daar mogen we toch fier op zijn :p
Wellicht vergeet ik er nog enkele, België moet niet de intentie hebben om een topland in voetbal te worden want dit is onmogelijk, maar gewoon een gezellige competitie waar talenten kunnen doorbreken en doorgroeien naar toplanden als Spanje of Engeland

http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2013.html

Op de uefa ranglijst staan we 10de en doen we het lang niet zo slecht als velen denken, dus met bescheiden middelen word degelijk werk verricht vind ik

Zag net een half uur die derby en was verschrikkelijk om naar te kijken. Kijk voor de rest niet naar Belgisch voetbal dus om eerlijk te zijn heb ik er weinig kijk op. Ik bedoelde eigenlijk ook de gouden jaren '80. Toen Mechelen en Anderlecht nog weleens een Europacup finale speelden en wonnen en topspelers uit Nederland in België speelden.

Misschien ben ik ook wat verwend want ik kijk vooral Spaans voetbal en Cl.

Die tijden komen niet meer terug hé, ook voor NL niet denk ik

Zelfs bij een beneliga niet

Theo Bos, oud-trainer van Vitesse zojuist overleden. Pff

Rip. Dan weet je wel dat t snel over is als die ziekte geconstateerd wordt.

http://nos.nl/video/452242-vitessesupporter-bos-vecht-door.html

Interview van paar maanden terug met Bos

Weet nog dat de "Theo Bos" tribune naar hem vernoemd werd een tijdje geleden. Toen was hij al ziek. Zat met tranen in zn ogen die man.

Heel triest, rip. Pas 45 jaar toch?:(

---------- Post toegevoegd Fri 1 Mar 2013 om 10:15 ----------

Nu zijn er toch ook goeie spelers?

De voorbije jaren, ff blindelings opsommen: Lukaku, Benteke, De Bruyne, Witsel, Fellaini, Defour, Boussoufa, Courtois, Mignolet, Perisic, Kompany, Lombaerts, Demba Ba, Bryan Ruiz???
De rest moet het nog maar is bewijzen. En een middenmoter in engeland vind ik niet zo indrukwekkend. Manolev speelt ook bij fullham. En tiendalli bij Swansea.

Terug
Naar boven