MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

'Anouar Kali mogelijk naar Anderlecht'
Anouar Kali staat in de belangstelling van de Belgische club Anderlecht.

10cb46220e3a488eba0719522c448d89.jpg

John van den Brom werd in de zomer aangesteld als nieuwe hoofdtrainer van Anderlecht en nam Bram Nuytinck mee naar de Belgische topclub. In januari werd Samuel Armenteros weggehaald bij Heracles Almelo en in de volgende transferperiode wil Van den Brom opnieuw een speler uit de Eredivisie naar Anderlecht halen. Dat meent het Algemeen Dagblad te weten.

Volgens de ochtendkrant wordt Anouar Kali al een tijdje gevolgd door Anderlecht en is de koploper van de Belgische competitie een belangrijke gegadigde om de spelbepaler van FC Utrecht na dit seizoen in te lijven. De 21-jarige Kali is na dit seizoen transfervrij en heeft besloten om zijn contract in Utrecht niet te verlengen. De middenvelder wil graag een stap hogerop.

Anderlecht kan die stap hogerop zijn. Paarswit neemt na dit seizoen waarschijnlijk afscheid van Lucas Biglia, die in januari al wilde vertrekken, en is dus op zoek naar een nieuwe middenvelder. Kali speelde tot dusver 46 competitiewedstrijden op het hoogste niveau van Nederland en staat met Utrecht keurig zesde in de Eredivisie, met maar twee punten minder dan FC Twente.

Is die goed?

Nee

Waarom wil hij dan een stap hogerop ???

[Link niet meer beschikbaar]

Pff... Koekoek.

Utrecht gaat Twente nog voorbij dit weekend, wat een kneuzen daar zeg.....

185 miljoen euro schulden voor eersteklassers

De clubs uit de Belgische eerste klasse hadden op het einde van vorig seizoen in totaal 185 euro schulden. Dat blijkt uit cijfers van de Nationale Bank van België die de Franstalige krant La Dernière Heure woensdag publiceerde.
Van alle eersteklassers haalt Racing Genk op financiëel vlak de hoogste score. De Smurfen hadden een recordwinst van 28 miljoen euro. Dankzij de inkomsten uit de groepsfase van de Champions League en de verkoop van een aantal belangrijke spelers kenden de Limburgers een uitstekend financieel seizoen.
“Genk zit met veel eigen kapitaal en de salarissen zijn redelijk laag ten opzichte van hun zakencijfer”, lichtte econoom Stefan Kesenne toe in LDH. “Ook Standard is niet slecht bezig. Maar Anderlecht en Club Brugge kampen wel met veel schulden. En ze hebben beiden ook weinig eigen kapitaal.”
Standard en Anderlecht zitten respectievelijk met 24 en 32 miljoen euro schulden. Volgens Kesenne is er niet echt reden tot bezorgdheid. Maar de globale situatie van alle eersteklassers is dan weer wel zorgwekkend. In totaal lopen de schulden op tot 185 miljoen euro. “De meeste clubs uit eerste klasse sloten vorig seizoen af met verlies. Nochtans hebben ze allen veel subsidies en voordelen ter beschikking”, aldus Kesenne

---------- Post toegevoegd Wed 6 Mar 2013 om 18:29 ----------

jova (1.6), mbokani (1.5), proto (1.3), biglia (1.1), Oli (850k), praet (800k), vargas (800k), mati (750k), juhasz (700k), gillet (700k), wasyl (650k)

Dt zijn de hoogste lonen van Anderlecht, best hoog xD

en de nieuwkomers de zeeuw, nuytinck, cyriac zitten er nog niet bij die komen ook niet voor niets voetballen

---------- Post toegevoegd Wed 6 Mar 2013 om 18:35 ----------

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/DMF20130306_067

Hier grafiekjes, Lierse heeft de 5de hoogste loonlast van België (bijna evenveel als Standard) en 36 miljoen euro schulden, op een budget van 8 miljoen ofzo :o

Laatst bewerkt:
'Onprofessionele' Douglas uit selectie FC Twente gezet

Voor Douglas is er voorlopig geen plaats in de A-selectie van FC Twente. Trainer Alfred Schreuder heeft de verdediger om disciplinaire redenen verbannen.

Volgens Schreuder dient een speler zich zeven dagen per week bezig te houden met zijn vak als profvoetballer. De interim-trainer zag die houding deze week niet terug bij Douglas, die zich volgens hem niet honderd procent heeft gericht op het duel met Vitesse.

Voor Schreuder was dat aanleiding Douglas vanwege diens 'onprofessionele gedrag' uit de selectie te verwijderen. Maandag volgt een gesprek over de rol van de verdediger in Enschede.

---------- Post toegevoegd Fri 8 Mar 2013 om 14:37 ----------

Vorig seizoen 6e geëindigd, L. de Jong en Ola John voor enorm veel kunnen verkopen. Als ze dit jaar weer 5/6 eindigen dan denk ik dat ze weer even zichzelf een subtopper kunnen noemen. Gaan geen grote klappers maken deze transferperiode.

Gele kaart moet tijdstraf opleveren
Scheidsrechters en grensrechters zijn massaal voor de invoering van nieuwe maatregelen om incidenten in het amateurvoetbal te beperken. Gele kaarten zouden moeten worden vervangen door een tijdstraf.

De ondervraagden arbiters stellen, behalve een tijdstraf, ook voor dat alleen de aanvoerder communiceert met de scheidsrechter

http://www.rtl.nl/components/actuee...Scheidsrechters_willen_nieuwe_maatregelen.xml

Vind die tijdstraf een erg goed idee.

Tevens heb ik nog een slim idee:
als je een blessure hebt (of veinst) na een (zogenaamde) overtreding en je kunt niet meteen door en moet dus buiten de lijnen ben je er MINSTENS 2 minuten uit !
Dit is zeker ter bevordering van het spel daar spelers nu ongelimiteerd op de grond kunnen gaan liggen en eenmaal buiten in ene weer opstaan wat uitkomt op bederf van het spel (spel gestopt, bal terug) en dat is niet de bedoeling.

De spelers die werkelijk geholpen moeten worden heb je er niet mee, de nepperds wel.

Iemand van die mannen heeft naar hockey gekeken zeker ... Daar worden tijdstraffen ingelast.

Tijdstraf zou ik wel een leuk idee vinden, 10 of 15 minuutjes aan de kant

2x geel blijft gewoon rood neem ik aan dan?

Slecht idee. Beter idee is om incidenten zwaarder te straffen. Voetbal is voetbal.

Een collega van mij zei eens ''België heeft voetbal op de kaart gezet vind ik''. Ik vraag me af of hij niet het omgekeerde wou zeggen. Maar ja zelfs dan klopt dat niet IMHO.

Feest op het fretiel, beerschot 2e klas ole ole :)

Terug
Naar boven