MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Zuivere speeltijd in de laatste 10 minuten en tijdstraffen koppelen aan gele kaarten leken me wel een goede toevoeging.

Het is toch eigenlijk ongelooflijk. Al jaren schreeuwt men om (meer) technische hulpmiddelen, en dan komt die schobbejak met zo'n voorstel.

Waarom moet het voetbal nu trouwens plots 'spectaculairder' worden?

Zuivere speeltijd in de laatste 10 minuten en tijdstraffen koppelen aan gele kaarten leken me wel een goede toevoeging.

Een time-out?

Buiten spel was al een keer eerder afgeschaft voor een test. Ergens in 1970-1980 volgens mij... Was een kut wedstrijd, de aanvallers hebben de volle 90min alleen lopen hangen voor de keeper van de tegenstander. En de verdedigers stonden er naast tot de bal kwam. Uiteindelijk was een een wedstrijdje middenvelders vs middenvelders, wie de beste lange ballen kan geven.

Buitenspel mag wat mij betreft blijven. Goede regel!

Het is toch eigenlijk ongelooflijk. Al jaren schreeuwt men om (meer) technische hulpmiddelen, en dan komt die schobbejak met zo'n voorstel.

Waarom moet het voetbal nu trouwens plots 'spectaculairder' worden?

Een time-out?
Ja zoals in de lagere amateur districten gedaan zou moeten worden :p
Met 5 persoonlijke fouten eruit liggen lijkt me bijzonder naar, kon bij basketbal ook al moeilijk na 4 fouten nog in het 3e kwart meespelen uit gevaar voor 5 fouten. En daar heb je tenminste nog een wisselsysteem.

Ik vind het allemaal nergens op slaan. Hij neemt aspecten van hockey en basket en past ze toe op voetbal. :roflol:

God, I hate that guy. :mad:

Shoot outs!

Kon het me al herinneren dat ze het vroeger wel eens deden.

Vond zelf Sudden Death / Golden Goal altijd spannend. Onze grote vriend Oliver Bierhoff heeft Die Mannschafft daarmee ooit nog eens Europees Kampioen mee gemaakt.

Vond zelf Sudden Death / Golden Goal altijd spannend. Onze grote vriend Oliver Bierhoff heeft Die Mannschafft daarmee ooit nog eens Europees Kampioen mee gemaakt.

Gelukkig waren de golden en silver goal geen lang leven beschoren.

Conclusie: probeer het wiel niet opnieuw uit te vinden.

Waarvan akte?

Vond het wel spannend in de verlenging want meestal gebeurt er niet zoveel

Vond het wel spannend in de verlenging want meestal gebeurt er niet zoveel

Ik vraag me af hoe de statistieken zijn op dat vlak. (sinds 92' bv.) Want dan zou je misschien kunnen overwegen om de verlengingen af te schaffen.

In plaats van pingels kunnen ze shoot outs invoeren. Is denk ik leuker om te kijken. Zie je ook niet van die dorpsgekken als Zaza en Pelle meer. Off Side afschaffen zijn gedachtes van pannenkoeken.

Ik vind het wel mooi zo'n strijd der keepers.

In Nl en België mag je dat vinden, ja.

Geen wisselverzoeken meer indienen bij de vierde official na de 75ste minuut. Dusdanig zijn we verlost van spelers die rollebollen om tijd te winnen en loze wissels.

Ja, ik schud de geniale ideeën zo uit mijn mouw. :)

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: mat
Ik vraag me af hoe de statistieken zijn op dat vlak. (sinds 92' bv.) Want dan zou je misschien kunnen overwegen om de verlengingen af te schaffen.
'94 en '06 beslist door pingels op een eindronde. '96 en '00 verlenging idem in 2010 en 2016. Gebeurt dus wel vaak in verlenging. Weet niet hoe het is met uefa cup en cl finales en kockout fases verder op eindrondes

De Chinese voetbalbond remt transfergekte verder af met salarisplafond. Eerder voerde de Chinese voetbalbond al de regel in dat er maar drie buitenlanders tegelijk in een wedstrijd mogen spelen.

Het is al gedaan met de Chinese gekte. :)

"Was het een serieus idee van Van Basten? Hij kan een andere sport gaan bedenken als hij wil, er zijn nog genoeg velden vrij. Deze sport heeft geen regelveranderingen nodig", sluit Klopp zijn commentaar op de chief officer of technical development van de FIFA af.
:roflol:

Liverpool-trainer Jurgen Klopp vindt de plannen van Marco van Basten om het voetbal te moderniseren ronduit lachwekkend en maakt de ideeën van de Nederlander met de grond gelijk.

Op de persconferentie voorafgaand aan het duel met Swansea City van morgenmiddag werd Klopp gevraagd naar zijn plannen. De Duitser reageerde ludiek. "Ik had toch al het idee dat de meeste ploegen tegen ons speelden zonder de buitenspelregels'', stak de trainer van Divock Origi en Simon Mignolet van wal.

"Nee, serieus, al deze veranderingen maken het voetbal kapot. Sommige mensen menen alles uit het voetbal te moeten persen, ook met de uitbreiding van het WK. Dáár zouden ze naar moeten kijken. Deze mensen houden niet genoeg van de toekomst van het voetbal. Het spel waar wij allemaal zo van houden, heeft deze veranderingen niet nodig."

Daarnaast haalde Klopp ook uit naar de persoon Van Basten. "Ik weet niet precies wat hij aan het doen is. Of het een echt idee was, of iets waar hij over nadacht. Wat dan ook, hij mag een ander spel uit gaan vinden, dat is geen probleem. Er zijn genoeg velden te vinden op de wereld, dus ga ergens anders, iets anders spelen."

van Basten is gekloppt.

:trollfacex:

Wat een vervelende man.

Afellay heeft ook totaal geen ambitie meer. Jezelf tevreden stellen met invalbeurten bij Stoke City. :no:

Doet de special one het nu niet slechter qua results als Van Gaal? Nu weer verlies.

Terug
Naar boven