XXL Nutrition

Sticky Voetbal Topic

Lukaku zou in ieder geval goed bij Mourinho passen.

media_xll_9772232.jpg

Zijn dit soort broeken terug in ???

Laatst bewerkt:
Davids: ‘Ronaldo speelde amper in de EK-finale en niet goed in Milaan’
Juventus krijgt zaterdagavond de kans om sportieve revanche te nemen op Real Madrid voor de verloren Champions League-finale van 1998. Edgar Davids speelde destijds voor de Italiaanse grootmacht en vindt dat zijn ploeg had kunnen winnen. Hij verwacht dat Juventus zaterdag wel aan het langste eind trekt.

"Juventus gaat winnen. In 1998 waren wij de favoriet en hadden we een veel betere ploeg, maar we wonnen niet. Juventus heeft nu een goede kans om wel te winnen", stelt Davids in gesprek met Marca. Tegelijkertijd kan Real Madrid de eerste club worden die de Champions League prolongeert. In de finale van vorig jaar tegen Atlético Madrid was Cristiano Ronaldo beslissend in de strafschoppenserie. De Portugees won dat jaar ook de Ballon d'Or, al hecht Davids daar niet veel waarde aan.

"Ik vind de Ballon d'Or overgewaardeerd. Er zijn spelers die heel goed presteren, maar niet worden erkend omdat ze niet in de Champions League spelen", vindt de Nederlander. "Het lag voor de hand dat Cristiano Ronaldo zou winnen vanwege de gewonnen Champions League en het EK. Ik respecteer hem, maar hij speelde amper in de EK-finale en ook in Milaan (Champions League-finale, red.) speelde hij niet goed. Hij heeft wel fantastische wedstrijden gespeeld, zeker in de halve finale. Het is geen kwestie van geluk als je de Ballon d'Or meer dan eens wint."

Davids merkt verder op dat er nog weinig spelers over zijn met zijn speelstijl. De middenvelder stond bekend als felle balverovaar die bovendien technisch vaardig was. "Er zijn niet veel spelers met mijn stijl. Er zijn veel spelers die beter zijn dan ik was, maar ze spelen anders. Ik hoor veel over Casemiro en dat is een goede speler, misschien wel een betere dan ik, maar hij zal nooit de beste controlerende middenvelder zijn. Dat zal voor mij altijd Claude Makélélé zijn."

Zonder Ronaldo waren ze geeneens doorheen de eerste ronde gekomen.

Wat was hij kwaad tegen Hongarije...

rmk7ew.gif

:lol:

Rafael van der Vaart is door trainer en bestuursleden van FC Midtjylland behoorlijk aangepakt, maar van een vertrek is voorlopig geen sprake. De routinier wil in ieder geval zijn contract uitdienen.

Van der Vaart wijst op het feit dat ook zijn vriendin Estavana Polman een doorlopend contract heeft in Denemarken, waar zij handbal speelt. "Ik blijf hier sowieso nog een jaar. Daarna is de kans groot dat ik weer naar Nederland kom", zo liet de geroutineerde middenvelder weten aan Bureau Sport.

Laatst bewerkt:
Franck Kessié naar Milan.
Kessié werd ook in verband gebracht met onder meer Manchester City, Juventus, Internazionale en AS Roma, maar gaat dus aan de slag in het San Siro. De Ivoriaan is na Mateo Musacchio van Villarreal de tweede zomeraanwinst van Milan. In dienst van Atalanta kwam Kessié overigens tot zeven doelpunten in 31 officiële wedstrijden.

(:dunno:)

'Bosz beste papieren om Tuchel bij Dortmund op te volgen'

Wel een team voor hem. Spreekt ook goed Duits dacht ik.

Maarrrr wie gaat er dan naar Ajax? Ik weet iemand die vrij is :no:

echt kutnieuws dit man... Bosz speelde een hele belangrijke rol in het succes van ajax het afgelopen jaar. ik zie hier alleen maar negatieve gevolgen van; er zullen meer spelers pleitte gaan, de voorbereiding voor de voorrondes CL zullen nauwelijks gedraaid kunnen worden en je kan weer helemaal van voor af aan gaan starten.

plus ik zie ook niet zo 123 iemand terug keren die hetzelfde niveau heeft. waarschijnlijk komt ajax met john van de brom of ron jans op de proppen ofzo.

Ten Hag / Olsen

Ajax is er vooralsnog niet in geslaagd om Guilherme Arana aan te trekken, zo schrijven diverse Braziliaanse media. Volgens onder meer Globo Esporte bracht de club uit Amsterdam een formeel bod op de linkerverdediger uit, maar voldeed men niet aan de vraagprijs. Corinthians vraagt acht miljoen euro voor de twintigjarige back, die eveneens concrete interesse van Sevilla geniet.
Borussia Dortmund en Ajax naderen een akkoord over de overgang van Peter Bosz, zo meldt De Telegraaf. De Duitse club wil een bedrag van 3,5 miljoen euro neertellen, dat via bonussen verder kan oplopen. Voor het salaris van Bosz zou hetzelfde gelden: hij kan 3,5 miljoen euro bruto op jaarbasis verdienen en middels sportieve bonussen kan dat oplopen.
ADO Den Haag wil doelman Joe van der Sar overnemen van Ajax. De zoon van Edwin van der Sar heeft van de Amsterdamse club te horen gekregen dat hij mag vertrekken.

Laatst bewerkt:
Misschien dat Tete en Riedewald nu wel zullen blijven?

Volgens verschillende media begint isco ipv bale:bow:

‘Ajax denkt aan verrassende naam als opvolger van Bosz’
Ajax moet door het naderende vertrek van Peter Bosz naar Borussia Dortmund op zoek naar een nieuwe trainer en komt in die zoektocht mogelijk in Duitsland uit. Sky meldt namelijk dat Martin Schmidt een heißer Kandidat is om de huidige oefenmeester op te volgen in de Johan Cruijff ArenA.

De naam van de vijftigjarige Schmidt komt redelijk uit de lucht vallen, want als eventuele vervangers van Bosz zijn tot dusver vooral prominenten als Louis van Gaal, Thomas Tuchel, Jaap Stam en Erik ten Hag genoemd. Schmidt was voor het laatst werkzaam bij FSV Mainz; hij liet zijn contract daar in mei met wederzijds goedvinden ontbinden.

De Zwitser ging na zijn spelersloopbaan aan de slag bij achtereenvolgens FC Raron en de beloften van FC Thun en Mainz en sinds februari 2015 was hij de hoofdtrainer van laatstgenoemde club. Schmidt loodste Mainz vorig seizoen naar de zesde plaats en daarmee naar de groepsfase van de Europa League.

In beeld: dertien mogelijke opvolgers voor Peter Bosz bij Ajax

Ron Jans
John van den Brom
Frank de Boer
Jaap Stam
Marcel Keizer (Jong Ajax)
Roger Schmidt
Thomas Tuchel
Eric ten Hag
Louis van Gaal
Clarence Seedorf
Michael Laudrup