MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Barcelona verdedigt komst van Vidal: ‘Hij verrijkt ons systeem juist’
Barcelona en Bayern München maakten vrijdagavond de overgang van Arturo Vidal naar het Camp Nou wereldkundig. Als de middenvelder een medische keuring doorstaat, zal hij zich voor drie seizoenen aan de regerend landskampioen van Spanje verbinden. Critici stellen dat de Chileens international weinig in Barcelona te zoeken heeft en wijzen op zijn wispelturige karakter en zijn losbandige leven buiten de lijnen.

Ernesto Valverde kreeg op een persconferentie in Santa Clara, in aanloop naar het International Champions Cup-duel met AC Milan, de vraag wat hij van de komst van Vidal vindt. “Ik hoop dat hij ons veel energie geeft, zijn ervaring op ons overbrengt en ons spel verbetert. Hij heeft bij elk van zijn werkgevers veel wedstrijden gespeeld. Hij is nadrukkelijk aanwezig, agressief en we denken dat hij ons heel goed van pas zal komen. Hij beschikt over een ander profiel ten opzichte van de voetballers die we al hebben”, stelde de oefenmeester.

Valverde benadrukte dat hij niet over transfers gaat en dat hij niet specifiek om een bepaalde voetballer als versterking voor het middenveld heeft gevraagd. “Of Vidal de middenvelder is die ik wilde? Ik krijg deze vraag wel vaker. Ik dien geen verzoeken in en ik loop niet rond met een lijst met namen van spelers die moeten komen”, benadrukte de trainer van Jasper Cillessen. “We willen dat Vidal op korte en lange termijn ons veel helpt. Op korte termijn, de Spaanse Super Cup. We zullen zien hoe het met zijn conditie is gesteld. Of Vidal de laatste inkomende transfer is? Ik ben de trainer, ik open en sluit geen deuren. Dit is Barcelona en we staan altijd open voor verbetering van het elftal.”

Valverde kan weinig met de kritische geluiden omtrent Vidal. Barcelona zou zich met de komst van de Chileen afzonderen van de welbekende speelstijl, zo klinkt het. “Ik respecteer alle meningen, van iedereen ter wereld. Een jaar geleden was er veel commotie omtrent de komst van Paulinho, zonder dat-ie ook maar een minuut had gespeeld. Dat heeft goed uitgepakt. In een club als Barcelona is er plek voor iedereen en voor veel type voetballers die zich in de dynamiek van de selectie kunnen mengen”, benadrukte hij.

“Eric Abidal is onze technisch secretaris. Hij had een bepaald profiel voor ogen en daar paste Vidal perfect in. Het is niet de eerste keer dat we zogenaamd een speler halen die niet bij het beroemde DNA van Barcelona past, ook al wijkt hij maar een millimeter van de stijl af. Het gaat er juist om dat hij het systeem verrijkt.” Barcelona versterkte zich eerder met Malcom, Clément Lenglet en Arthur.
"Valverde benadrukte dat hij niet over transfers gaat en dat hij niet specifiek om een bepaalde voetballer als versterking voor het middenveld heeft gevraagd. “Of Vidal de middenvelder is die ik wilde? Ik krijg deze vraag wel vaker. Ik dien geen verzoeken in en ik loop niet rond met een lijst met namen van spelers die moeten komen”

Dat zou hij wel moeten doen. (Thiago, Eriksen...)

Mousa Dembélé heeft een transfer geweigerd naar Inter Milaan. De club van zijn goede vriend Radja Nainggolan had zich gemeld bij Tottenham, maar Dembélé kwam er financieel niet uit met de Nerazzurri. Op zijn 31ste probeert Dembélé nog één lucratief contract te versieren. Het Chinese Beijing Guoan had interesse, maar de stap naar China vond Dembélé er één te ver. Een transfer voor de deadline van 9 augustus is zeker niet uit te sluiten. Dembélé heeft nog één jaar contract bij Spurs.
:no:

Laatst bewerkt:
Clarence Seedorf wordt de nieuwe bondscoach van Kameroen en neemt Patrick Kluivert mee als assistent. De bevestigt Pierre Ismael Bidoung Mpkatt, de Kameroense minister van Sport, zaterdag op een persconferentie. Seedorf wordt de opvolger van Hugo Broos, die eind 2017 vertrok als keuzeheer van het Afrikaanse land.

Wie is die Fernandes bij De Oude Dame?

Nog nooit van gehoord maar heeft zo te zien ook in de jeugd van psv gevoetbald

Straks maar eens naar Leeds kijken. Bielsa is zo gek, die haalt volgens mij de kerst niet. :roflol:

Legia Warschau gaat mogelijk in zee met een trainer uit Nederland. Legia.net meldt namelijk dat Frank de Boer en Peter Bosz zijn aangeboden bij het management van de grootmacht uit Polen. Of er sprake is van wederzijdse interesse, is niet bekend.
Hoe is het Pools van Frank?

Zo'n tolk had Emery wel kunnen gebruiken. :emo::emo::emo:

(toch drie punten gepakt tegen Stoke)

Apart om die bekende namen bij Stoke langs te zien komen in de Championship

Er waren even oerwoudgeluiden toen er een donkere jongen van Stoke aan de bal was. :thinking:

Morata:barf: daar mogen ze blij mee zijn dat ze die hebben kunnen slijten aan Chelsea voor veel geld, wat heb ik me geërgerd aan die gast:roflol:.
Recordaankoop Chelsea afgemaakt: ‘Hij was een schande, verschrikkelijk’

1143544354335.jpg

:emo::emo::emo:

hoe leeg en triest moet je leven zijn om je druk te maken over T-shirts van kleine kinderen,

wat een randdebielen zijn die harde kern supporters toch ook :roflol:

ook een zichtbaar zwaar geestelijk gehandicapte jongen heeft een stomp gekregen van een PSV

supporter op de tribune ,wtf

Laatst bewerkt:
Kansloos

Ik begrijp sowieso niets van dat wereldje. Het idee ook dat je iemand op z'n bek wil slaan omdat hij supporter is van een andere club. :roflol:

Standard heeft een huurbod van Napoli op Guillermo Ochoa (33) geweigerd. De Italiaanse topclub had 500.000 euro over om de Mexicaanse doelman één jaar te huren en wilde daarin een aankoopoptie opnemen. Een voorstel dat de Luikse clubleiding te laag vindt. Zeker gezien de timing – rond de Champions League-voorrondematchen tegen Ajax.

Zeehondje Kerlon kon ook toveren maar helemaal niet voetballuh

Axel heeft het licht gezien.

:thumbup:

Terug
Naar boven