MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

100% gelijk dat jullie voorin enorm sterk zijn, maar de verdediging lijkt mij toch wel een zwak punt, al ken ik de meeste spelers niet echt en is het meer gebaseerd op dingen die ik hier op het forum lees en omdat ik momenteel geen enkele Nederlander voor de geest kan halen die verdedigend ergens op top niveau speelt? (Geen idee wie er juist in jullie verdediging speelt, dus kan er volledig naast zitten hier :roflol:)

Nope, dat is waar, maar met Duitsland heb je al wel een serieuze tegenstander voor groepswinst en zowel Portugal als Denemarken zijn tegenstanders die je niet mag onderschatten. Ik denk dat het wel eens enorm spannend kan zijn voor die tweede plaats (ik ga ervan uit dat Duitsland wint) maar als ik mijn geld moet zetten, dan natuurlijk op Nederland.

Zien jullie jezelf al winnen tegen Duitsland? Spanje? Engeland? België?

Duitsland, misschien
Engeland, ja
Spanje, ja
Belgie, overduidelijk ja

Komaan zeg, belgie, zijn redelijke spelers maar daar is alles ook mee gezegd

Voetbal is nog steeds een momentopname per wedstrijd. Voor elk toernooi wordt gezegd dat Nederland k*t verdediging heeft en het moeilijk gaat krijgen, maar nog altijd doen ze het meer dan redelijk.
Veel beter dan Engeland en België uit je lijstje. Enige landen die duidelijk beter presteren zijn Spanje, Duitsland en paar jaar terug Italië.

Voetbal is nog steeds een momentopname per wedstrijd. Voor elk toernooi wordt gezegd dat Nederland k*t verdediging heeft en het moeilijk gaat krijgen, maar nog altijd doen ze het meer dan redelijk.
Veel beter dan Engeland en België uit je lijstje. Enige landen die duidelijk beter presteren zijn Spanje, Duitsland en paar jaar terug Italië.

+1
Kijk hoe ervaren de ploeg van NL op dit moment is. Een paar top spelers die misschien wel hun laatste grote toernooi spelen, dat soort factoren spelen erg mee ;)
Duitsland is nog erg jong, die kunnen zich zomaar verslikken in een Rusland , net zoals Nederland 4 jaar geleden, toen dacht ook iedereen na de eerste 2 wedstrijden dat we makkelijk Europees kampioen zouden worden :o

Amai, jongenkes het is maar een spelletje he!

nope, het is een moderne vorm van oorlogsvoering en nationalisme, gecombineerd met een tactisch steekspel gelijkaardig aan een veldslag.

En een van de grootste entertainment-industriën in veel landen.

strawman-relativering dus :D

Laatst bewerkt:
België was ook helemaal geen serieuze vraag, ze zitten niet eens in het EK :roflol:

Ik ken de verdediging van Nederland helemaal niet en heb ze amper zien spelen, dus kan er geen goed oordeel over vellen, maar zoals net bevestigd speelt er geen één bij topploegen à la Bayern Munchen, Chelsea, Man United, Man City, Real, Barcelona, Inter... Anyway, België toont mooi aan dat dat ook helemaal geen garantie is op een goede verdediging, kijk maar naar onze jongens met Vermaelen en Kompany.

Ach, ik wens Nederland al het beste toe in het EK (serieus), maar ik vraag enkel een beetje realisme, en niet zoals met vorig WK toen alle NL'ers vertelden dat ze oververdiend in de finale stonden. (Geen zin om hier weer een discussie over te beginnen, laat dat duidelijk zijn.)

ik zou het ze gunnen om het te winnen, kan ik mee gaan feesten :D

België was ook helemaal geen serieuze vraag, ze zitten niet eens in het EK :roflol:

Ik ken de verdediging van Nederland helemaal niet en heb ze amper zien spelen, dus kan er geen goed oordeel over vellen, maar zoals net bevestigd speelt er geen één bij topploegen à la Bayern Munchen, Chelsea, Man United, Man City, Real, Barcelona, Inter... Anyway, België toont mooi aan dat dat ook helemaal geen garantie is op een goede verdediging, kijk maar naar onze jongens met Vermaelen en Kompany.

Ach, ik wens Nederland al het beste toe in het EK (serieus), maar ik vraag enkel een beetje realisme, en niet zoals met vorig WK toen alle NL'ers vertelden dat ze oververdiend in de finale stonden. (Geen zin om hier weer een discussie over te beginnen, laat dat duidelijk zijn.)

2010 hadden ze ook geen top verdedigers (Mathijssen werd uitgelachen, vd Wiel was een mong**l, van Bronckhorst was passé en Heitinga was het net niet volgens iedereen), maar toch finale gehaald.

Je zal mij niet horen zeggen dat Nederland het EK wint omdat ze de beste aanval hebben of wat dan ook, maar ze kunnen het EK winnen, net zo geod als Duitsland, Spanje, Portugal, Frankrijk etc.

Ze stonden verdiend in de finale, weet niet wat voor een belgische uitspraak "oververdiend" is, maar het slaat in ieder geval nergens op :o

Ze stonden verdiend in de finale, weet niet wat voor een belgische uitspraak "oververdiend" is, maar het slaat in ieder geval nergens op :o

Nou, Barcelona stond vorig jaar oververdiend in de finale van de Champions League. Spanje stond 2 jaar geleden oververdiend in de finale van het EK en Real Madrid heeft dit jaar oververdiend de Primera Division gewonnen.

Duidelijker dan dat kan ik het niet maken, dus als je het nu nog niet snapt, ligt het probleem bij jou.

nederlanders gaan er toch altijd vanuit dat ze de finale gaan winnen, nog voor er ook maar 1 match gespeeld is? :D

en of het huidige Nederland van België zou winnen? tuurlijk... met gemak zelfs wellicht
jullie nationale ploeg staat als een huis, terwijl wij volop in de opbouw zijn
****, we hebben nog niet eens een coach :D (en de interimcoach die we hebben laat alle aanvallers de vrije loop, waardoor je 3-4 man hebt die doelloos door elkaar staan te rennen)
blijkbaar zullen we het zien in augustus als we vriendschappelijk tegen elkaar spelen :p

en over Simons: tuurlijk is het WK pas binnen 2 jaar, maar wat is het nut van automatismen met Simons op te bouwen als (stel dat we ons zouden kwalificeren) hij tegen dat het WK gespeeld moet worden reeds te oud is
en persoonlijk zet ik liever iemand in de ploeg die al 7 jaar basisspeler is in de Serie A ipv iemand die bijna gans zijn carrière in België en Nederland is blijven plakken (en nu wat loopt uit te bollen in de middenmoot van de Bundesliga)

nederlanders gaan er toch altijd vanuit dat ze de finale gaan winnen, nog voor er ook maar 1 match gespeeld is? :D

en of het huidige Nederland van België zou winnen? tuurlijk... met gemak zelfs wellicht
jullie nationale ploeg staat als een huis, terwijl wij volop in de opbouw zijn
****, we hebben nog niet eens een coach :D (en de interimcoach die we hebben laat alle aanvallers de vrije loop, waardoor je 3-4 man hebt die doelloos door elkaar staan te rennen)
blijkbaar zullen we het zien in augustus als we vriendschappelijk tegen elkaar spelen :p

en over Simons: tuurlijk is het WK pas binnen 2 jaar, maar wat is het nut van automatismen met Simons op te bouwen als (stel dat we ons zouden kwalificeren) hij tegen dat het WK gespeeld moet worden reeds te oud is
en persoonlijk zet ik liever iemand in de ploeg die al 7 jaar basisspeler is in de Serie A ipv iemand die bijna gans zijn carrière in België en Nederland is blijven plakken (en nu wat loopt uit te bollen in de middenmoot van de Bundesliga)

We hebben elke week een andere keeper, verdediging, middenveld EN aanval, hoezo automatismen?

Ik zeg gewoon: speel met je beste 'huidige' ploeg. We zeggen altijd dat een EK of WK goed zou zijn om ervaring op te doen voor onze 'jonge' jongens, maar dan moeten we er wel eerste geraken en als dat niet lukt zonder Simons, dan maar met Simons.

En volledig gelijk, als Mudingayi beter is, dan mag hij van mij spelen en bedank ik Simons voor zijn bewezen diensten, maar de laatste keren dat Simons meedeed in de nationale ploeg vond ik hem extreem nuttig.

Nou, Barcelona stond vorig jaar oververdiend in de finale van de Champions League. Spanje stond 2 jaar geleden oververdiend in de finale van het EK en Real Madrid heeft dit jaar oververdiend de Primera Division gewonnen.

Duidelijker dan dat kan ik het niet maken, dus als je het nu nog niet snapt, ligt het probleem bij jou.

Oververdiend is geen woord.
Je hebt iets verdiend of je hebt het niet.
En nu omtrent het voetbal.. Spanje stond verdiend in de finale, hebben hem alleen niet verdiend gewonnen, k*t scheids..

Oververdiend is geen woord.
Je hebt iets verdiend of je hebt het niet.
En nu omtrent het voetbal.. Spanje stond verdiend in de finale, hebben hem alleen niet verdiend gewonnen, k*t scheids..

Zeg gast, gaat ge nu echt beginne zever ovr da et woord 'oververdiend' ni in de woordenboek sta? Ge begrijpt mij toch e, djeez!

/calming down ...

Maar als je nu nog gaat zeggen dat Nederland ook de finale had moeten winnen, sta je echt helemaal aan het andere uiteinde van het meningen-spectrum. (En nee, ook dat is geen woord.)

Mooi om hier discussies over Belgie te zien. De laatste keer dat Belgie op een eindtoernooi stond zat ik nog op de basisschool.

Mooi om hier discussies over Belgie te zien. De laatste keer dat Belgie op een eindtoernooi stond zat ik nog op de basisschool.

En hier is hij weer; geen enkele Belg die verkondigt dat België zou winnen van Nederland, not even close, maar toch kan hij het niet laten van 'er een mopje over te vertellen'. Was me al aan het afvragen waar je zat...

Zeg gast, gaat ge nu echt beginne zever ovr da et woord 'oververdiend' ni in de woordenboek sta? Ge begrijpt mij toch e, djeez!

/calming down ...

Maar als je nu nog gaat zeggen dat Nederland ook de finale had moeten winnen, sta je echt helemaal aan het andere uiteinde van het meningen-spectrum. (En nee, ook dat is geen woord.)

Ze hadden de finale niet MOETEN winnen, maar wel KUNNEN winnen. Als Robben die bal erin had geschoten was het gewonnen. Verdiend? Nee, maar had wel gekund.
All in the game.

En hier is hij weer; geen enkele Belg die verkondigt dat België zou winnen van Nederland, not even close, maar toch kan hij het niet laten van 'er een mopje over te vertellen'. Was me al aan het afvragen waar je zat...

Heb ik daar iets over gezegd dan? :scratch: Ik vond het grappig om Belgen opstellingen te zien maken, waarvoor? Oefeninterlands? :roflol:

Ik zie trouwens geen moppen, alleen realiteit.

/calming down ...

Weet niet met wat voor een Spanje-bril jij die finale hebt zitten kijken, of misschien heb je de WK finale van 2006 gekeken, maar Nederland had gewoon moeten winnen, en dat wa verdiend geweest, dit was ook gebeurd als die kale nicht niet zo erbarmelijk slecht had gefloten...

Ze hadden de finale niet MOETEN winnen, maar wel KUNNEN winnen. Als Robben die bal erin had geschoten was het gewonnen. Verdiend? Nee, maar had wel gekund.
All in the game.

+1

Ga ik volledig mee akkoord. Volgens mij heeft Robben trouwens 2x alleen de bal gehad voor de keeper?

Wil alleen maar zeggen dat niet altijd alles even verdiend is, dat is mijn punt. Het feit dat NL in de finale van het WK is geraakt, is het bewijs dat ze een heel sterk team hebben, maar dat is niet het bewijs dat ze het tweede beste team van de wereld hebben.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Jun 2012 om 15:53 ----------

Weet niet met wat voor een Spanje-bril jij die finale hebt zitten kijken, of misschien heb je de WK finale van 2006 gekeken, maar Nederland had gewoon moeten winnen, en dat wa verdiend geweest, dit was ook gebeurd als die kale nicht niet zo erbarmelijk slecht had gefloten...

:roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=SgangZy4Ob0

Als dat geen rood is, mag de rode kaart uit het spelletje verdwijnen. En als hier de scheids correct fluit, zoals je zelf aangeeft dat hij niet heeft gedaan, staan jullie hier al met 10 man en dit is volgens mij zelfs nog in de eerste helft en dan hebben 'jullie' (Eddine ;) ) gedaan met kakken...

Dan hadden Xavi en Puyol eveneens rood kunnen krijgen.
Beter stop je met posten in dit topic, want jou voetbalverstand is 0.0 je had net zo goed een vrouw kunnen zijn... Hoe werkt buitenspel? :o

Terug
Naar boven