XXL Nutrition

Sticky Voetbal Topic

gaat weer helemaal nergens over idd

Dat ik dit heb uitgekeken.

Vleugelspelers moeten de achterlijn halen. Op die manier krijg direct en indirect kansen, kun je feller druk zetten en kun je een tegenstander helemaal kapot spelen. Het is alleen zo dramatisch dat we de spelers nog steeds met het verkeerde been op de zijkanten zetten. Dat is zogenaamd om "de combinatie aan te gaan", ofzo? Werkt voor geen meter.

Robben links, Narsingh rechts, Huntelaar in de spits. En Vaart mag van mij naast Bommel spelen. de Jong was vandaag zo irritant. Constant maar blijven hangen in die middencirkel. Niet vooruit voetballen, geen diepgang, niks.

En ik mag toch hopen dat die prutser van een Bouma nooit meer een Oranje shirt aan mag trekken.

anders spelen ze niet. Kompany en Vermaelen zijn veel beter. Het lijkt idd een belgenmop.

Alternatieven op zowel links als rechts zijn niet goed genoeg voor internationaal niveau. Odoi, Hoefkens, Van Damme, Pocognoli, Ciman... Liever niet.

Waarom ze niet met een 3 man verdediging spelen is een raadsel voor me. Vertonghen , Kompany en Vermaelen. Dan heb je een extra speler over op het middenveld met eventueel 2 verdedigende middenvelders als het nodig zou zijn. Waarom zou je met 2 enorm matige (nog licht uitgedrukt) baks spelen als je internationale top hebt op de 3 centrale verdedigers?

Waarom ze niet met een 3 man verdediging spelen is een raadsel voor me. Vertonghen , Kompany en Vermaelen. Dan heb je een extra speler over op het middenveld met eventueel 2 verdedigende middenvelders als het nodig zou zijn. Waarom zou je met 2 enorm matige (nog licht uitgedrukt) baks spelen als je internationale top hebt op de 3 centrale verdedigers?

omdat geen enkele van die centrale verdedigers in een 3mans-verdediging speelt bij zijn club, en het toch een ander type van verdedigen is.

De 4 3 3 is tegenwoordig in en wordt bij veel ploegen gebruikt, dus als je dat als basis voor je nationale elftal-tactiek gebruikt moet je de meeste spelers niet meer extra positiespel en looplijnen aanleren.

Laatst bewerkt:
omdat geen enkele van die centrale verdedigers in een 3mans-verdediging speelt bij zijn club, en het toch een ander type van verdedigen is.

De 4 3 3 is tegenwoordig in en wordt bij veel ploegen gebruikt, dus als je dat als basis voor je nationale elftal-tactiek gebruikt moet je de meeste spelers niet meer extra positiespel en looplijnen aanleren.

Ok , ik begrijp wel wat je bedoelt. Maar toch blijft het belachelijk als je iemand als Odoi moet opstellen die bijna niet van de bank komt bij Anderlecht. De baks zijn in mijn ogen toch waardeloos , dan komt er beter iemand goeds bij als centrale verdediger en een extra middenvelder (waar we een overschot aan hebben) bij.

------------------------------Courtois---------------------

---------------Vermaelen-------Kompany--------Vertonghen

-----------------------Fellaini------------Witsel--------------

Mertens----------------------Hazard---------------------Debruyne

-----------------------Mirralas------------------------------

------------------------------Lukaku------------------------

met die 2 lichtgewichten zo hoog op de flank ga je daar pijn gedaan worden.

Ik denk dat een 4-3-3 punt naar voor deze opstelling aan flarden schopt.

Je gaat man op man moeten spelen vanachter, enorme gaten moeten laten om de wingers te dekken.

In feite worden die 2 buitenste centrale verdedigers halve full backs die constant naar de flank worden getrokken, wat enorme gaten laat voor een opkomende middenvelder.

Vanachter is het gewoon park the bus. 5 zo aanvallend ingestelde spelers lopen zichzelf eerder in de weg. De back-4 en 2 verdedigende MV's en je komt er amper door.

Beetje zoals Nederland speelt met Van Bommel en De Jong.

Als je met een 3-mans verdediging wilt spelen moet je op de flank spelers hebben die een enorm loopvermogen hebben en de hele flank afdweilen. Dan kun je dus niet met Mertens en Debruyne op de flank spelen. Dan moet je gaan spelen met een Vandamme en Vandenborre en dat is niet de bedoeling.

Heb al veel gelezen dat chelsea fellaini wilt en als pasmunt lukaku huren aan everton want die manager van everton zou graag Lukaku willen.

Vind Hazard zijn keuze wat spijtig, had hem liever bij Man U of Arsenal zien rond lopen (ik heb geen voorkeur van team in de PL).

niets tegen Dembele, maar die heeft momenteel toch niet veel te zoeken bij Chelsea... zou toch zeker niet op een basisplaats kunnen rekenen, dus hij zou beter naar Man Utd of Arsenal ofzo trekken als hij echt een stap hogerop wil

veel belgen bij Chelsea inderdaad momenteel, maar Hazard zal wel de enige zijn die speelt: Courtois nog jaartje Atletico, Lukaku ook uitlenen en De Bruyne wellicht ook!

eigenlijk best klote dat we, ondanks zo'n talentvolle lichting Rode Duivels, geen enkele deftige optie op de backs hebben :s
Vandenborre zou in principe ideaal zijn, maar die heeft zijn carrière ondertussen wel al grotendeels vergooid door zijn k*tmentaliteit

Alsof dembele bij man u of arsenal wel een basisplaats heeft :roflol:

meteen een basisplaats zeg ik ook niet, maar hij kan wel beter dan Fulham...

Germinal beerschot - Willem 2 - AZ - Fulham

En bij fulham had die volgens mij geen vaste basisplaats.

daarmee dat hij dit seizoen bijna alle matchen gespeeld heeft en het best goed deed op het middenveld :)

oh lord, bij fulham is hij juist 1 van de steunpilaren. Jol noemde hem in potentie één van de beste middenvelders op zijn positie.
Sinds dembele omgevormd is naar cm doet hij het enorm goed bij fulham. Uit de statistieken blijkt dat hij de beste dribbelaar is in de premier league en hij staat ook in de top 3 van aantal succesvolle tackles in Engeland. Dus zowel in balbezit als in verdedigend opzicht sterk.

Ja Jol zijn eigen trainer.. Die is ook wel objectief he.

Verder heb ik hem wel een paar keer gezien en viel die me niet zo heel erg op. Maar als jullie zo enorm veel van hem verwachten.. Hoop dat hij dan een mooie club krijgt.

Is hij trouwens dit EK in Polen & Oekraine te bewonderen?

Ik ben niet echt fan van hem, maar hij doet het gwn goed en meerdere topclubs in Engeland zijn geïnteresseerd in hem.
Grappig trouwens je laatste zin. Haha ha.

Terug
Naar boven