MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Wat is er met mijn laatste zin dan?

over die commentaren van Jol kan ik je nog gelijk geven, maar die statistieken kan je moeilijk ontkennen
het is misschien niet de meest opvallende speler, maar wel enorm nuttig op zowel aanvallend als verdedigend vlak

alle hoop is op het WK gericht :rolleyes: als die snullen van de voetbalbond een deftige coach vinden/durven aantrekken tenminste...

met die 2 lichtgewichten zo hoog op de flank ga je daar pijn gedaan worden.

Ik denk dat een 4-3-3 punt naar voor deze opstelling aan flarden schopt.

Je gaat man op man moeten spelen vanachter, enorme gaten moeten laten om de wingers te dekken.

In feite worden die 2 buitenste centrale verdedigers halve full backs die constant naar de flank worden getrokken, wat enorme gaten laat voor een opkomende middenvelder.

Vanachter is het gewoon park the bus. 5 zo aanvallend ingestelde spelers lopen zichzelf eerder in de weg. De back-4 en 2 verdedigende MV's en je komt er amper door.

Beetje zoals Nederland speelt met Van Bommel en De Jong.

Nee , hoeft niet te gebeuren. Als in in zone speelt dan kantel je naargelang de positie van de bal en ga je niet zomaar bij een man staan zoals je vroeger bij de preminiemen deed.

Daar heb je ook de extra verdedigende middenvelder voor die de extra man kan opvangen. Een beetje zoals de voorstopper zoals men vroeger speelde.

Het is niet ideaal nee omdat de spelers het niet gewend zijn , maar omdat we geen één goeie bak hebben moeten we andere oplossingen zoeken. We zijn al te lang aan het sukkelen , als het zo door blijft gaan staan we er niet op het WK.

Nee , hoeft niet te gebeuren. Als in in zone speelt dan kantel je naargelang de positie van de bal en ga je niet zomaar bij een man staan zoals je vroeger bij de preminiemen deed.

Daar heb je ook de extra verdedigende middenvelder voor die de extra man kan opvangen. Een beetje zoals de voorstopper zoals men vroeger speelde.

Het is niet ideaal nee omdat de spelers het niet gewend zijn , maar omdat we geen één goeie bak hebben moeten we andere oplossingen zoeken. We zijn al te lang aan het sukkelen , als het zo door blijft gaan staan we er niet op het WK.

Ik denk dat een opstelling met maar drie verdedigers en een hoop middenvelders inderdaad geen slecht idee is. Nu proberen spelers te kneden naar een opstelling, terwijl ik eerder zou in de kaart zou spelen van de sterke kwaliteiten die we hebben ipv te spelen in de kaart van kwaliteiten die we NIET hebben. Maw kies een opstelling in functie van je spelers, ipv omgekeerd een opstelling kiezen die niet bij je spelers passen. Het is op dit moment een beetje een truweel als hamer gebruiken wat ze doen bij ons nationale team.

En idd, ik zie ons zelfs niet op het WK staan als deze 4-3-3 opstelling gehandhaafd blijft. Het is ondertussen toch allang duidelijk dat dit niet werkt voor onze duivels?

Spijtig van de k*t mentaliteit van Anthony VDB.

Laatst bewerkt:

Spreek helemaal niet over zone of m2m-dekking, ik heb het voornamelijk over die immens ruimte die op de flank ligt.

Als je daar niemand op zet, gaat bij een 443 met wingers elke bal die immense ruimte in, en krijg je in feite een bombardement van voorzetten.

Wil je dat counteren moet je wingbacks gebruiken en verleg je het probleem van fullback naar wingback. Zoals naturel als zei, dan heb je een van damme nodig. Die is net niet goed genoeg, en op rechts is er al helemaal niemand die dat kan.

Het wordt helemaal van de klote als je tegen een goede valse 9 speelt.

In feite heb je altijd of een mannetje of teveel of teweinig tov een 433, afhankelijk waar de 2 buitenste van de 3 aanvallers spelen.

Tov een 442 gaat het veel beter.

En die verdedigende middenvelder moet dan iemand zijn die steeds vanachter blijft. Witsel of Fellaini snij je dan hun ballen af, zijn niet dat type spelers.

Simons dus. Liever niet.

Ik blijf erbij, 3cbs vind ik geen oplossing voor het Belgisch Elftal, omdat een 433 zo in is. Het probleem verleg je wat naar voor op de flank, en je beste spelers komen niet meer tot hun recht.

Er zit niet anders op dan met cbs op de flanken te spelen.

Opstelling die ik verwacht voor morgen

-----------------Mignolet------------------
Odoi-----Kompany----Vermaelen---Vertonghen
-----------Fellaini-------Witsel-------------
Mirallas----------Hazard----------Dembelé
------------------Benteke--------------------

Als kompany niet kan spelen, Simons op zijn plaats(geen 2 linksbenen centraal achterin).
Ms dat Vermaelen en Vertonghen omgewisseld worden.
Ms Nianggolan/Defour ipv Witsel

Laatst bewerkt:
Een 3-2-3-1-1 met De Bruyne en Mertens op de flanken gaat echt niet werken. Zoals Calyptus al zegt, gaan onze drie verdedigers dan te vaak alleen komen te staan tegen de aanvallers van de tegenpartij. De Bruyne en Mertens zijn verdedigend niet goed genoeg om de ruimte in hun rug dicht te lopen en als dan een Vermaelen of Vertonghen moet uitstappen om de ruimte te dichten, dan is het helemaal hopeloos achterin.

Nee, een 4-3-3 blijft ook voor mij de beste oplossing en dan kan je niet anders dan Vermaelen en Kompany centraal achterin te zetten. Tegen kleinere ploegen, kan je dan de overige 6 vrij aanvallend laten spelen (Witsel, Fellaini, Hazard...). Speel je tegen een grotere ploeg, dan zou ik er nog zeker één 100% stofzuiger/verdedigende middenvelder bijzetten.

Simons begint al oud te worden, maar op verdedigend vlak toont hij nog wel altijd zijn waarde. Defour zou graag zijn positie overnemen en is aanvallend zeker sterker, maar zolang hij verdedigend en qua positiespel niet op hetzelfde niveau zit als Simons, blijft mijn voorkeur uitgaan naar Simons.

waarom altijd teruggrijpen naar Simons? tegen 2014 is die gast verdomme 37... ga je daar dan op rekenen als verdedigende middenvelder die de gaten moet opvullen? die blijft echt wel geen jaren meer op niveau spelen hoor...
toen hij inviel tegen Montenegro als verdediger vond ik hem al vrij slap en die 2e goal kwam er ook nadat hij zijn mannetje liet lopen

het is ook niet dat er geen opties zijn op die positie uiteindelijk... als de volgende bondscoach geen prut in zijn ogen heeft roept die gewoon Mudingayi op voor die positie!
is er misschien ook al 30, maar kan wel nog ettelijke jaren mee + heeft ook wel al ervaring zat want hij speelt ffs al 7 jaar in de Serie A (en mogelijks deze zomer transfer naar 1 van de topclubs daar)
en dan heb je ook nog Radja, maar weet eigenlijk niet of die als puur verdedigende middenvelder speelt?

waarom altijd teruggrijpen naar Simons? tegen 2014 is die gast verdomme 37... ga je daar dan op rekenen als verdedigende middenvelder die de gaten moet opvullen? die blijft echt wel geen jaren meer op niveau spelen hoor...
toen hij inviel tegen Montenegro als verdediger vond ik hem al vrij slap en die 2e goal kwam er ook nadat hij zijn mannetje liet lopen

het is ook niet dat er geen opties zijn op die positie uiteindelijk... als de volgende bondscoach geen prut in zijn ogen heeft roept die gewoon Mudingayi op voor die positie!
is er misschien ook al 30, maar kan wel nog ettelijke jaren mee + heeft ook wel al ervaring zat want hij speelt ffs al 7 jaar in de Serie A (en mogelijks deze zomer transfer naar 1 van de topclubs daar)
en dan heb je ook nog Radja, maar weet eigenlijk niet of die als puur verdedigende middenvelder speelt?

Heb ik gezegd dat je met hem het WK moet spelen? Laat ons eerst proberen het WK te halen, dat zal al de eerste grote prestatie zijn. Als hij op dit moment de beste speler is, dan moet je met hem spelen, zo zie ik het, maar als Defour (of Mudingayi) hetzelfde niveau halen, oké, dan speel je met hen, geen enkel probleem.

Laat ons eerst proberen ons nog eens te kwalificeren, vooraleer we gaan praten over binnen 2 jaar. We zijn nu wel bezig dat al onze talenten op het WK 2014 nog 2 jaar meer ervaring gaan hebben en dat ze dan zeker goed genoeg gaan zijn, maar daar zijn we nu niets mee. Nu moeten ze presteren!

Het EK begint over een week en er word hier alleen maar over België gepraat, dacht dat die niet meededen ? :D

Wist niet eens dat ze een nationaal elftal hadden :)

Het EK begint over een week en er word hier alleen maar over België gepraat, dacht dat die niet meededen ? :D

Goed punt.

Wat ik nog wou vragen aan de Nl'ers onder ons; is er in Nederland het geloof dat ze dit EK kunnen/gaan winnen? Of zijn ze realistisch (pessimistisch?) dat ze het misschien wel eens moeilijk kunnen gaan krijgen in de groepsfase?

Goed punt.

Wat ik nog wou vragen aan de Nl'ers onder ons; is er in Nederland het geloof dat ze dit EK kunnen/gaan winnen? Of zijn ze realistisch (pessimistisch?) dat ze het misschien wel eens moeilijk kunnen gaan krijgen in de groepsfase?

De bal is rond :D Iedereen weet dat Nederland voorin stikt van de kwaliteiten.. als het meezit kunnen we iedereen verslaan. Dus we hebben best een kans om kampioen te worden... maar als bouma speelminuten krijgt op het EK word die kans opeens 0,0 procent :roflol:

Goed punt.

Pessimistisch zijn heb je veel aan.

Goed punt.

Ik hoop het wel natuurlijk. Maar het is een feit dat Portugal de grote Angstgegner is van Nederland en we maar 1 keer van dat team hebben gewonnen. Denemarken is de kwalificatie reeks als eerste ge-eindigt boven Portugal. En ja, Duitsland is de grote kanshebber op de titel naast Spanje.

Ik denk dat we blij moeten zijn met 1 schamel puntje in de poule fase.

De bal is rond :D Iedereen weet dat Nederland voorin stikt van de kwaliteiten.. als het meezit kunnen we iedereen verslaan. Dus we hebben best een kans om kampioen te worden... maar als bouma speelminuten krijgt op het EK word die kans opeens 0,0 procent :roflol:

100% gelijk dat jullie voorin enorm sterk zijn, maar de verdediging lijkt mij toch wel een zwak punt, al ken ik de meeste spelers niet echt en is het meer gebaseerd op dingen die ik hier op het forum lees en omdat ik momenteel geen enkele Nederlander voor de geest kan halen die verdedigend ergens op top niveau speelt? (Geen idee wie er juist in jullie verdediging speelt, dus kan er volledig naast zitten hier :roflol:)

Pessimistisch zijn heb je veel aan.

Nope, dat is waar, maar met Duitsland heb je al wel een serieuze tegenstander voor groepswinst en zowel Portugal als Denemarken zijn tegenstanders die je niet mag onderschatten. Ik denk dat het wel eens enorm spannend kan zijn voor die tweede plaats (ik ga ervan uit dat Duitsland wint) maar als ik mijn geld moet zetten, dan natuurlijk op Nederland.

Zien jullie jezelf al winnen tegen Duitsland? Spanje? Engeland? België?

100% gelijk dat jullie voorin enorm sterk zijn, maar de verdediging lijkt mij toch wel een zwak punt, al ken ik de meeste spelers niet echt en is het meer gebaseerd op dingen die ik hier op het forum lees en omdat ik momenteel geen enkele Nederlander voor de geest kan halen die verdedigend ergens op top niveau speelt? (Geen idee wie er juist in jullie verdediging speelt, dus kan er volledig naast zitten hier :roflol:)

Nope, dat is waar, maar met Duitsland heb je al wel een serieuze tegenstander voor groepswinst en zowel Portugal als Denemarken zijn tegenstanders die je niet mag onderschatten. Ik denk dat het wel eens enorm spannend kan zijn voor die tweede plaats (ik ga ervan uit dat Duitsland wint) maar als ik mijn geld moet zetten, dan natuurlijk op Nederland.

Zien jullie jezelf al winnen tegen Duitsland? Spanje? Engeland? België?

Heitinga en Mathijsen spelen spelen in de PL en Spaanse competitie. VdWiel zit tegen een toptransfer aan.. dus matige verdediging LB positie is momenteel om te janken. Waarschijnlijk gaat Schaars hem invullen speelt in Portugese competitie maar staat daar op het middenveld. We hebben geluk met VBommel en NdeJong ervoor dat zijn 2 buffels en voorin weet iedereen wel wat we hebben ;

1ste wedstrijd word al meteen beslissend voor Nederland, die moeten ze winnen. Als je van Denemarken niet wint word het heel moeilijk. Tegen Duitsland kunnen we ook winnen, die hebben namelijk ook geen super verdediging. Die oefenwedstrijd was echt vertekent beeld, onze top spelers ontbraken voorin vooral de creatieve. Ze konden de bal voorin niet vasthouden waardoor de verdediging gewoon eruit gecounterd werd. Als iedereen bij NL fit is en Robben/Vanpersie/Sneijder zijn in vorm zijn we ook zeker in staat om die Duitsers een pak rammel te geven ;) Portugezen word moeilijker denk ik .. laatste 10 wedstrijden maar 1x gewonnen

Engeland is niks, België heeft wel talent maar is nog lang geen goed elftal. Denk dat Nederland momenteel ver boven deze 2 landen staat.

Spreek helemaal niet over zone of m2m-dekking, ik heb het voornamelijk over die immens ruimte die op de flank ligt.

Als je daar niemand op zet, gaat bij een 443 met wingers elke bal die immense ruimte in, en krijg je in feite een bombardement van voorzetten.

Wil je dat counteren moet je wingbacks gebruiken en verleg je het probleem van fullback naar wingback. Zoals naturel als zei, dan heb je een van damme nodig. Die is net niet goed genoeg, en op rechts is er al helemaal niemand die dat kan.

Het wordt helemaal van de klote als je tegen een goede valse 9 speelt.

In feite heb je altijd of een mannetje of teveel of teweinig tov een 433, afhankelijk waar de 2 buitenste van de 3 aanvallers spelen.

Tov een 442 gaat het veel beter.

En die verdedigende middenvelder moet dan iemand zijn die steeds vanachter blijft. Witsel of Fellaini snij je dan hun ballen af, zijn niet dat type spelers.

Simons dus. Liever niet.

Ik blijf erbij, 3cbs vind ik geen oplossing voor het Belgisch Elftal, omdat een 433 zo in is. Het probleem verleg je wat naar voor op de flank, en je beste spelers komen niet meer tot hun recht.

Er zit niet anders op dan met cbs op de flanken te spelen.

Opstelling die ik verwacht voor morgen

-----------------Mignolet------------------
Odoi-----Kompany----Vermaelen---Vertonghen
-----------Fellaini-------Witsel-------------
Mirallas----------Hazard----------Dembelé
------------------Benteke--------------------

Als kompany niet kan spelen, Simons op zijn plaats(geen 2 linksbenen centraal achterin).
Ms dat Vermaelen en Vertonghen omgewisseld worden.
Ms Nianggolan/Defour ipv Witsel

Je mist het punt dat ik in m'n vorige post maakte , de flanken op de zijkant zijn alleen maar een gevaar als ze de bal hebben. Als de bal naar die positie wordt gespeeld dan moet de hele ploeg kantelen naar die ruimte. Heb vaak genoeg in zone verdedigd met 3 verdedigers en dit kan best.

De extra verdedigende middenvelder/voorstopper moet dienen als een buffer net voor de verdediging. Bij tegen aanvallen wordt hij een extra verdediger.

En om in een 4 3 3 te spelen om dat het in is vindt ik geen goeie redenering , Vertonghen is helemaal geen bak type en Odoi wordt uit de ploeg gespeeld door Wasilewski. (zegt genoeg)

Er is momenteel geen ideale oplossing. Maar ;

The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results

"Zien jullie jezelf al winnen?"

Sorry, maar niemand van dit forum voetbalt mee.

Amai, jongenkes het is maar een spelletje he!

Terug
Naar boven