XXL Nutrition

Sticky Voetbal Topic

Tja bij Vitesse, Everton, Southampton, Valencia, Feyenoord en Nederlands elftal is het lastig prijzen pakken.
Heeft er in de ED er toch 3 gepakt, denk niet dat het heel slecht is. Zat er dichtbij met AZ, deed het prima met Feyenoord en Nederland.

Zat er dichtbij met AZ..?
Weet niet echt wat ik van Koeman als trainer vind. Heeft toch bij iets van de helft van zijn clubs gefaald. Vind het op momenten ook echt een eigenwijze trainer. Ben benieuwd wat hij bij Barca gaat presteren.

Tja bij Vitesse, Everton, Southampton, Valencia, Feyenoord en Nederlands elftal is het lastig prijzen pakken.
Heeft er in de ED er toch 3 gepakt, denk niet dat het heel slecht is. Zat er dichtbij met AZ, deed het prima met Feyenoord en Nederland.
Na zo'n half jaar ontslagen op de 6e plek met AZ. Heeft al 11 jaar niets gewonnen als trainer. Prestatie bij Feyenoord was nog wel het meest indrukwekkend.

We strepen Koeman weg. Dan nemen we Kluivert of Xavi.

Na zo'n half jaar ontslagen op de 6e plek met AZ. Heeft al 11 jaar niets gewonnen als trainer. Prestatie bij Feyenoord was nog wel het meest indrukwekkend.

Beste vond ik hem de laatste periode bij Oranje. Helemaal opgeklommen naar 2e plek Nations Leaque. Wat 10 jaar geleden is gebeurd is in het voetbal niet zo heel relevant. Neem Frank de Boer als voorbeeld, start kon niet beter als je het over prijzen pakken hebt. Doe mij maar Louis met zijn magere prijzenkast van de laatste 10 jaar.

Beste vond ik hem de laatste periode bij Oranje. Helemaal opgeklommen naar 2e plek Nations Leaque. Wat 10 jaar geleden is gebeurd is in het voetbal niet zo heel relevant. Neem Frank de Boer als voorbeeld, start kon niet beter als je het over prijzen pakken hebt. Doe mij maar Louis met zijn magere prijzenkast van de laatste 10 jaar.
Het Ajax van Frank de Boer was enorm saai om naar te kijken en het lag voornamelijk aan de slechte concurrentie dat ze kampioen werden, het aantal punten waarmee Ajax kampioen werd is echt lachwekkend. Voor de rest heeft de Boer ook letterlijk bij elke club (Inter, Palace, Atlanta) gefaald.

Van Gaal is de enige trainer waar ik echt vertrouwen in heb voor ‘21 en ‘22.

Want de spelers stellen de selectie en technische staff samen? :o

Dit is nu al jaren aan de gang onder Bartomeu. Vergeet niet dat ze onder Valverde twee keer (!) een voorsprong van drie goals uit handen gaven in de knock-out fase. (Roma, Liverpool) Dat was toen al ongezien.

Dit is slechts het eindresultaat van een jarenlang slecht beleid:

Griezmann (120 miljoen): Speelt vaker niet dan wel op zijn beste positie
Martin Braithwaite (18 miljoen): Wie?
Malcom (41 miljoen): Talentvol – Niet gebruikt om Messi meer rust te gunnen in "kleinere" wedstrijden (verkocht, Sint-Petersburg)
Arthur (31 miljoen): Talentvol – Niet ingepast (verkocht, Juventus)
Coutinho (145 miljoen): Niet ingepast (verhuurd, Bayern)
Dembélé (138 miljoen): Ondoordachte paniekaankoop
Gomes (37 miljoen): Te licht (verkocht, Everton)
Alcácer (30 miljoen): Doublure voor Suárez? Quasi ongebruikt (verkocht, Dortmund, nu Villarreal)

De lijst gaat verder. Als Bartomeu nu niet moet oprotten.

Ik haak helemaal niet in op het mismanagement bij Barca.

Volgens mij begrijp je mij verkeerd, want ik zeg ja het bestuur, maar OOK de mentaliteit op persoonlijk vlak van spelers. Volgens mij verdient een Messi meer dan 10 mil en is het een 'kind van de club', maar die kinderen vertikken het om een stapje extra te zetten. Dat lopen na balverlies op eigen helft was schaamteloos bij doelpunt 7 (in de Bayern wedstrijd) van hem en nog steeds wijst het vingertje alleen naar het bestuur? Ongeacht je medespelers moet je meer ruggengraat tonen dan dit in CL wedstrijden.

Bartomeu out jazeker, Messi out ja ook - hij is 33 en als je van Barca houdt moet je nu gaan bouwen aan een nieuw team. Messi heeft 10 goede spelers nodig om te wandelen over het veld (fans roepen 'messi kan het niet alleen opknappen'). Die vinden en een team maken lukt je niet binnen 2 jaar en op zijn 35ste is het beste toch wel van Messi af. Beetje toekomstvisie en realisme zou slim zijn bij de fans van Barca.....

Nee, ik begrijp het wel.

Alleen weegt het beleid van bestuur (voor mij) zwaarder door. Dit is gewoon al te lang aan de gang. Pakweg Ferguson was genadeloos als spelers niet meer de juiste mentaliteit hadden. Wie moest wieberen na de wedstrijden tegen Roma en Liverpool destijds? Niemand...

Barcelona is ook al tijden zeer zwak in de breedte. Los van de (dure) mislukte transfers, omdat Valverde nog geen klinker kon inpassen, lijkt het alsof er voor sommige spelers geen echte concurrent gekocht mag worden.

Bijvoorbeeld Pique vertoont al circa twee jaar sporen van slijtage. Echter is er nooit iemand gehaald die hem daadwerkelijk uit de basis kan spelen.
Bartomeu out jazeker, Messi out ja ook - hij is 33 en als je van Barca houdt moet je nu gaan bouwen aan een nieuw team. Messi heeft 10 goede spelers nodig om te wandelen over het veld (fans roepen 'messi kan het niet alleen opknappen'). Die vinden en een team maken lukt je niet binnen 2 jaar en op zijn 35ste is het beste toch wel van Messi af.
Dan zou ik toch eens zijn statistieken van dit seizoen onder de loep nemen. :o

Barcelona: 44 Wedstrijden – 31 goals & 25 assists :fluit:

Frappant, als ze niet uit de beker en het supercup toernooi waren geflikkerd had hij wellicht zijn assistrecord verbroken. (@ 29)

Nee, ik begrijp het wel.

Alleen weegt het beleid van bestuur (voor mij) zwaarder door. Dit is gewoon al te lang aan de gang. Pakweg Ferguson was genadeloos als spelers niet meer de juiste mentaliteit hadden. Wie moest wieberen na de wedstrijden tegen Roma en Liverpool destijds? Niemand...

Barcelona is ook al tijden zeer zwak in de breedte. Los van de (dure) mislukte transfers, omdat Valverde nog geen klinker kon inpassen, lijkt het alsof er voor sommige spelers geen echte concurrent gekocht mag worden.

Bijvoorbeeld Pique vertoont al circa twee jaar sporen van slijtage. Echter is er nooit iemand gehaald die hem daadwerkelijk uit de basis kan spelen.

Dan zou ik toch eens zijn statistieken van dit seizoen onder de loep nemen. :o

Barcelona: 44 Wedstrijden – 31 goals & 25 assists :fluit:

Frappant, als ze niet uit de beker en het supercup toernooi waren geflikkerd had hij wellicht zijn assistrecord verbroken. (@ 29)

Statistieken zijn voor Arsenal fans ;)

Ik wilde Ferguson ook aanhalen, die zou Ronaldo banken na 1 wedstrijd waar hij het liet afweten zoals Messi nu deed. Dan kun je zeggen, andere spelen slechter, maar Messi laat het op mentaliteit afweten (ook niet onbegrijpelijk na zoveel jaar, maar toch). Dat is het punt wat ik wilde maken en dat wuif jij weg door 'nee dat dan' argumenten, maar je kunt hier dan beter inhoudelijk op reageren zoals 'ik zag hem niet over het veld wandelen in die actie na zijn balverlies'. Alleen dan moet je je afvragen of je niet gewoonweg aan het liegen bent ;)

Vind het wel grappig dat de cijfers van Messi steeds maar weer genoemd worden, maar er ook gezegd word 'alle ballen naar Messsi'. Zet in het team een andere goede spits neer en geef hem net zoveel kansen en je krijgt dezelfde cijfers verdeeld over de spelers......... en dan blijft het nog - waarom kijken we niet naar de toekomst zonder Messi? 33 is een getal om verder te kijken dan jullie lieve heer Messi......

Shiiiiit... Jouw bias tegenover Messi ligt er nu toch iets te dik op, freund. :o Als het jouw beter laat voelen, Lionel kan elke zomer gratis vertrekken indien hij dat wil.

P.S. Ik spreek altijd de waarheid. Zelfs wanneer ik lieg. 🤭​

• Like
Waarderingen: mat
Nu moet ik wel terugdenken aan een oude post. Even genieten, mensen!
1597751139287.png

Siiiii!

Shiiiiit... Jouw bias tegenover Messi ligt er nu toch iets te dik op, freund. :o Als het jouw beter laat voelen, Lionel kan elke zomer gratis vertrekken indien hij dat wil.

P.S. Ik spreek altijd de waarheid. Zelfs wanneer ik lieg. 🤭​

Als een ware retoricus mijn antwoorden weer ontweken en het op subjectiviteit gegooid. Well done! Mijn vermoedens zijn weer bevestigd ;)

Dat kan ik, in dit geval, alleen maar toejuichen.

• Haha
Waarderingen: mat
Gaat het nu toch is gebeuren voor PSG?

Wenger biedt zich aan voor Oranje.

PSG zal dit toch moeten winnen. Zijn ook de enige club imo die Bayern kunnen verslaan.

Hoop wel dat het een finale wordt tussen 2 verschillende landen. Niet een ligue 1 of bundesliga duel.

R. Koeman trainer van Barcelona.

giphy.gif

Oranje ook nog even in de steek laten. :fluit:

Als ik terugdenk aan de wedstrijd met Everton tegen Atalanta Bergamo. Dan vrees ik nu voor een hartaanval langs de zijlijn.

Terug
Naar boven