Fitness Seller

Volume

ultimategainer

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
97kg
Hallo allemaal, ik train z'n 1 maandje thuis alleen qua benen lijkt het of er wat volume is weggegaan ik deed thuis alleenmaar squats want ik deed altijd squats in een smithmachine bij mij in de sportschool en thuis gewoon los en daarna was ik al gesloopt maar mijn vraag is dus kan het zijn dat ik wat kracht ben verloren qua hamstrings en kuiten en wat qua hamstrings en ja zou het dan zijn dat ik het snel terugkrijg aangezien spieren eeng eheugen hebben

Het is normaal dat je volume verliest als je meer squat, minder squatten = meer volume, zo train je ook meteen je spiergeheugen

Hallo allemaal, ik train z'n 1 maandje thuis alleen qua benen lijkt het of er wat volume is weggegaan. Ik deed thuis alleenmaar squats want ik deed altijd squats in een smithmachine bij mij in de sportschool en thuis gewoon los en daarna was ik al gesloopt maar mijn vraag is dus kan het zijn dat ik wat kracht ben verloren qua hamstrings en kuiten en wat qua hamstrings en ja zou het dan zijn dat ik het snel terugkrijg aangezien spieren eeng eheugen hebben

Wat was je trainingsvolume in de sportschool en wat is je trainingsvolume thuis? (rep+sets)

Hoe ben je aan het feit gekomen dat je kracht ben verloren? (je kan het gewicht van losse squats niet rechtstreeks verglijken met Smith Squat)

Waarom denk je dat dit verlies in je hams en kuiten zit?

• Topic Starter Topic Starter
@sanca Ik snap je logica niet, minder squatten is meer volume? en meer squatten is minder volume hoe kom je daar in hemelsnaam bij?

@3XL Je hebt gelijk over dat squatten dat je het niet kan vergelijken omdat het helemaal anders is.

En over de kuiten en hams is het verlies wel miniem, maar ik heb het gevoel dat ze wat minder hard aanvoelen. En ik vind het thuis nogal lastig om met barbells / dumbbells mijn kuiten / hams te trainen. Ik kan wel met een barbell op mijn neck de calve raise gaan uitvoeren, alleen vind ik die manier van kuiten trainen nogal irritant, Moet nog erg wennen aan de manier van uitvoeren.

Op de sportschool deed ik mijn calves altijd in de leg press machine. En ik deed altijd de leg curl in de sportschool en nu de Stiffed Deadlift. Maar daar moet ik ook nog aan wennen / techniek onder de knie krijgen.

Dus omdat ik de techniek nog niet helemaal onder de knie heb heb ik mijn kuiten / hams deze maand maar half half getraind zegmaar. Maar het is toch ook zo dat je met squats en met deadlifts toch ook je hams meepakt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Naar boven