The Xtralarge
Huge Freak
- Waardering
- 457
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 120kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Aan de sceptici zeg ik dit: is dit om je eigen geweten mbt alcoholgebruik te sussen of beschik je echt over genoeg kennis om dit te relativeren? In het eerste geval raad ik aan je er eerst in te verdiepen.
nee zeker niet
sterker nog, dit soort studies lees ik wekelijks gezien het mijn opleiding is. Vandaar dat ik dus ook daadwerkelijk met enige kennis kan zeggen dat ik met zo'n persbericht jack shit kan. pas als ik de gehele studie gelezen heb kan ik kijken of het daadwerkelijk klopt wat deze mensen zeggen. En btw een verhoogde kans van 168 is een Risk ratio van 1.68 wat in de literatuur redelijk zwak is. vanaf 300% mag je je zorgen gaan maken. Roken is bijvoorbeeld soms een RR van 8 of hoger.
dit is maar 1 studie T..... niet meer niet minder
Als we even er vanuit gaan dat wat jij hier neerzet klopt. Dan kan ik de volgende berekening maken:nee zeker niet
sterker nog, dit soort studies lees ik wekelijks gezien het mijn opleiding is. Vandaar dat ik dus ook daadwerkelijk met enige kennis kan zeggen dat ik met zo'n persbericht jack shit kan. pas als ik de gehele studie gelezen heb kan ik kijken of het daadwerkelijk klopt wat deze mensen zeggen. En btw een verhoogde kans van 168 is een Risk ratio van 1.68 wat in de literatuur redelijk zwak is. vanaf 300% mag je je zorgen gaan maken. Roken is bijvoorbeeld soms een RR van 8 of hoger.
dit is maar 1 studie T..... niet meer niet minder
Als we even er vanuit gaan dat wat jij hier neerzet klopt. Dan kan ik de volgende berekening maken:
8 / 1.68
Dwz dat roken maar 4.7 keer meer kans geeft op kanker dan alcohol. Wetende dat roken zeer veel kankergevallen veroorzaakt mogen we stellen dat alcohol misschien wel een tweede plaats kan veroveren.
Alles > RR 1 is dus gewoon carcinogeen. Dat het in vergelijking met roken laag is zal niemand verbazen. Maar dat is niet het punt, het punt is dat er weer iets in de voeding zit dat nog maar eens een extra invloed heeft op de kans op kanker. Ipv voeding te eten die kanker gaat voorkomen eet (of liever drink) je in elk geval weer iets wat de kans juist verhoogt.
Meer studies nodig, tuurlijk. Eigenlijk kan je nooit genoeg studies hebben. Dat wil niet zeggen dat dit helemaal genegeerd en met de grond gelijk gerelativeerd kan worden. Waar rook is is vuur, de kans dat alcohol helemaal onschadelijk is wat betreft kanker is op dit moment kleiner dan het omgekeerde. Er is een risico vastgesteld, of men het nu graag hoort of niet. Als er aantasting van DNA vastgesteld werd mag je toch even gaan nadenken niet? Alleen mensen die door het leven gaan met een mentaliteit van "je moet toch aan wat doodgaan" lachen hier eens mee en gaan dan vrolijk verder.

Laat ik het zo stellen: op gebied van voeding ga ik vrij ver in het uitzoeken van wat nu allemaal de gezondheid kan verbeteren en wat net niet. Ik ben op dat vlak een beetje een freak, en pas mijn voedingsschema zelfs regelmatig aan als ik literatuur tegenkom die een bepaalde richting uitwijst. Ik zoek uit welke groenten er allemaal kankerwerend zijn, in welke vis er meer chemicaliën zitten, of de visolie niet vervuilt is, hoeveel rood vlees er kan gegeten worden, waar er veel hormonen inzitten of oestrogenen vandaan komen, enz. De rode wijn had ik net een maand geleden toegevoegd voor de anti-oxidanten en de vaatverwijdende werking. Die gaat er dus voorlopig weer uit. En dan hebben we het alleen nog maar over het aspect gezondheid gehad, ook het effect op spiergroei ga ik voor elk detail na![]()