- Waardering
- 420
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 110kg
Marky, weg jij!
Ik heb me eens een beetje zitten verdiepen in de quantummechanica, relativiteitstheorie en wetten van newton, maar nou kom ik op het volgende probleem:
Stelling: Tijd is relatief, dus er is geen absolute kracht.
Kracht = F, éénheid is Newton N
F = m.a waarbij F = kracht, m = massa, en a = versnelling
1N = 1kg x m/s (dus 1 newton is de kracht die nodig is om 1 kilo te versnellen met 1 meter per seconde)
Volgens Einstein zijn relativiteit theorie is tijd relatief. Een periode tussen a en b is voor de ene persoon niet altijd hetzelfde als voor de andere persoon. Hierbij wordt dus aangegeven dat tijd geen absolute maatstaaf kan zijn, en dus de formule van Newton niet altijd dezelfde kracht weer geeft.
Wie heeft de oplossing?
Ik heb me eens een beetje zitten verdiepen in de quantummechanica, relativiteitstheorie en wetten van newton, maar nou kom ik op het volgende probleem:
Stelling: Tijd is relatief, dus er is geen absolute kracht.
Kracht = F, éénheid is Newton N
F = m.a waarbij F = kracht, m = massa, en a = versnelling
1N = 1kg x m/s (dus 1 newton is de kracht die nodig is om 1 kilo te versnellen met 1 meter per seconde)
Volgens Einstein zijn relativiteit theorie is tijd relatief. Een periode tussen a en b is voor de ene persoon niet altijd hetzelfde als voor de andere persoon. Hierbij wordt dus aangegeven dat tijd geen absolute maatstaaf kan zijn, en dus de formule van Newton niet altijd dezelfde kracht weer geeft.
Wie heeft de oplossing?

En er moet wel een oplossing zijn, want anders heb ik bij deze de wet van Newton teniet gedaan, en hoop ik dit jaar nog de nobelprijs op te kunnen halen.