AndroidHealthClinic

Voorstellen & advies & voor mensen die niet aankomen

Hockeypockey

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
63kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Ik haal al lange tijd veel informatie bij dit forum weg,
Maar ik dacht laat ik me nou eens registreren en me voorstellen tevens is dit misschien een motivatie
voor mensen die moeite met aankomen hebben (echte moeite vanuit de stofwisseling bijvoorbeeld)
Want ik weet hoe moeilijk het is om los van het fitness überhaupt aan te komen.
maar toch heb ik nog een paar vragen en zou ik graag jullie mening en advies willen
want ik lees over bepaalde vragen inderdaad dat er genoeg antwoorden te vinden zijn,
maar helaas spreekt het ene antwoord het andere tegen.

Over mijzelf, stats; 19 jaar, 1,76 ongeveer, 63 kg (met moeite)
toen ik begon met mijn voedingsschema en training woog ik 56 kg.
Ik kom moeilijk aan (zullen jullie vaker gehoord hebben echter heb ik echt voor
mijn stofwisseling in het ziekenhuis gelegen etc. etc.)

Maar ik heb besloten om er nu toch volledig voor te gaan,
ik ben gestopt met roken, heb mijn drank gebruik zeer gematigd en
mijn motivatie en discipline zeer verhoogd ;D

Over mijn voedingsschema ben ik zeer tevreden en qua eiwitten en koolhydraten
zit ik rond de 20% boven mijn dagelijkse behoefte, met kcal rond de 500 kcal boven op de
onderhoudsbehoefte.

Ik gebruik een weightgainer met halfvolle melk en onderandere eiwitten ook veel
uit kipfilet en koolhydraten veel uit volkorenbrood, boerenbeschuit en uiteraard de shakes.

Echter zit mijn vet gehalte net op de dagelijkse behoefte en verre van 20% daarboven (weet niet of dit veel uitmaakt).

Sinds mijn voedingsschema ben ik al vrij goed aangekomen, met moeite, soms tot overgevens aan toe eten, meerdere malen opgegeven, meerdere malen doorgezet.

Oke dat was mijn voorstellen en hopelijk motivatie voor andere mensen die moeilijk aankomen, het is mogelijk! veel langzamer dan normaal misschien! maar geef niet op! waar anderen 0,5 kg aan zijn gekomen ben jij misschien 0,1 aangekomen (ik noem maar wat) maar het is WEL 0,1 kg meer dan dat je ervoor woog!

Mijn vragen;

Spiergroei: de misschien wel meestgestelde vraag: veel of weinig reps, sets en zwaar, licht, etc.?
ik heb veel gezocht en veel artikels gelezen die a zeggen en weer veel die b zeggen,
graag advies?

en vaak als ik bijvoorbeeld biceps train met gerichte oefeningen
dan krijg ik vaak bijna geen 'spanning' in de biceps dat je
echt het gevoel hebt van ik voel dat ik ze belast maar ik krijg meer
last van de binnenkant van de elleboog?

Belast ik ze te veel? wat ik dus eigenlijk wil zeggen, mijn voeding is netjes (al zeg ik het zelf maar ik zie het resultaat), mijn slaap is gemiddeld 8 uur, 3 dagen trainen (maandag, woensdag, vrijdag) dus als het goed is genoeg rustdagen. maar volgens mij is mijn training wel in orde maar mijn manier van trainen niet. Oftewel met antwoord op de allereerste vraag over de manier van trainen bij spiergroei zou ik echt heel blij zijn!

Sorrie als ik iets verkeerd post of dat dit verhaal totaal niet thuis hoort op het forum,
ik heb me zo goed mogelijk ingelezen en ik loop ook niet met de gedachte om 'even snel gespierd te worden voor de zomer' aangezien er een aantal mensen zijn die rond deze tijd daar altijd over beginnen :D

Alvast bedankt iedereen!:)

JE geeft aan een hele snelle stofwisseling te hebben, en daar zelfs voor in het ziekenhuis hebt gelegen. Vervolgens lees ik dat je 500kcal boven je berekende behoefte eet.

Dit is de bron van jou probleem. Jou onderhoud ligt waarschijnlijk veel hoger en zal ook meestijgen naarmate je vordert en meer groeit. Daarom raad ik je aan om je niet vast te klemmen op berekende behoeftes, daar deze bij jou waarschijnlijk totaal niet van toepassing zijn. Houd een x aantal kcal aan, kijk of je aankomt, zo ja houd het aan, stagneer je weer verhoog je vervolgens nog meer.

Zoals ik zei, je onderhoud zal ook meegroeien naarmate jij groeit en aangezien je aangeeft zeker een snellere stofwisseling te hebben als normaal zou dit bij jou nog wel eens sneller kunnen gaan als bij het gemiddelde persoon.

Blijf je voeding dus altijd ophogen!

20140202_005947_resized_zps3c7e3883.jpg

nuff said.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt mensen! Inderdaad ik zal eens mijn voeding opnieuw bekijken.
Maar dan mijn vraag over de trainingsmanier, om spiergroei moet je dan veel of
weinig reps in veel of weinig sets en vooral; moet je zwaar trainen of ligt en lang zegmaar.

Ik lees zoveel die veel en langzaam en zoveel die licht en snel zeggen..
Dat ik niet meer weet van hoe en wat..

Lees de startersguide onderaan mn post ff door

Bedankt mensen! Inderdaad ik zal eens mijn voeding opnieuw bekijken. Maar dan mijn vraag over de trainingsmanier, om spiergroei moet je dan veel of weinig reps in veel of weinig sets en vooral; moet je zwaar trainen of ligt en lang zegmaar. Ik lees zoveel die veel en langzaam en zoveel die licht en snel zeggen.. Dat ik niet meer weet van hoe en wat..

Licht trainen moet je sowieso niet doen, je bent niet op vakantie.

Hoeveel herhalingen is discutabel. Het meest ideale voor spiergroei is ergens tussen de 6-12 herhalingen. Probeer een uitdagend gewicht te pakken wat je max 6 keer kunt en bouw dit langzaam uit per training tot je meer herhalingen kunt maken. Kun je dit gewicht nu rond de 10-12 halen gooi je er weer wat bij op.

Het belangrijkste is dat jij over een verloop van tijd progressie maakt, zowel in gewicht, sets en reps.

Dankjewel! Daar heb ik wat aan!! Ik zal zometeen de start guide even lezen, bedankt voor de snelle antwoorden! Geweldig! Weet iemand misschien nog een verklaring waarom ik pijn in mijn binnenkant elleboog krijg bij training biceps? En ik krijg nou niet echt het gevoel tijdens de training dat ik mn biceps goed trigger (qua gevoel). Verkeerd trainen of (licht) overbelast?

Dankjewel! Daar heb ik wat aan!! Ik zal zometeen de start guide even lezen, bedankt voor de snelle antwoorden! Geweldig! Weet iemand misschien nog een verklaring waarom ik pijn in mijn binnenkant elleboog krijg bij training biceps? En ik krijg nou niet echt het gevoel tijdens de training dat ik mn biceps goed trigger (qua gevoel). Verkeerd trainen of (licht) overbelast?

overuse waarschijnlijk ja, probeer je elleboog op 1 plek te houden en span de spier aan voordat (of direct als) je het gewicht beweegt

Zal het doorvoeren in de trainingen thnx al mijn vragen waarvoor ik anderhalve week naar een duidelijk antwoord heb gezocht nu ineens opgelost top!

Tussen 8-12 reps zou ik gaan doen
En bicep hecht aan bij je onderarm dus is niet zo gek dat je t daar voelt. Die pees is de kracht die jij erop zet nog niet gewend.
Verder met eten ja ken t wel n beetje eet zelf elke dag 6000+kcal eten tot vervelend aantoe.
Om Aan de hoge kcal te wennen kan je gwn wat minder clean eten.

Dankjewel! 6000+ is wel heel veel respect! ik heb mijn voedingsschema ondermeer uitgebreid met cashewnoten (ongezout) en tonijn in olijfolie en zit nu rond de bijna 800+ kcal over mijn onderhoud (heb er al wat bij opgeteld voor de snellere stofwisseling) en vandaag begonnen (mede door de beginners guide van TheDutchOak) met het Jason blaha schema en heb echt chill getraind. Maar begrijp ik dat je dus beter 8-12 reps kan doen (hoeveel sets?) en dan zegmaar zodat je elke set net de 12e rep kan halen en dan next training gewicht verhogen als ik de 12e rep in elke set haal?

Bedankt voor de antwoord en misschien zoek ik niet goed of misschien zoek ik juist te lang dat ik steeds andere verhalen lees:p

Ikzelf doe bijna altijd 8reps bij de compound movements en dan soms wat meer bij isolatie oefeningen.
3 work sets per oefening doe ik maar je kan ook 4 doen ligt er beetje aan wat je zelf wilt en hoeveel oefeningen je doet.

En ff voor de duidelijkheid je onderhoud is hoger dus wss zit je er niet 800 boven
Je hebt t berekend en daar ga jij 800 bovenzitten maar dat wat je berekend hebt hoeft lang niet altijd te kloppen

Dus zou eerst zorgen dat je echt weet wat je inderhoud is en daar 500 boven zitten zodat je 0,5 kg per week aankomt

Oke top! Thanx maar ik heb ook geen idee hoeveel ik zou moeten meerekenen voor de stofwisseling ik ben uitgegaan van de normale berekeningen zoals op het forum en de calculator, daar zit dus al een werkfactor bij, en daar heb ik 800 bij opgeteld (500 voor aankomen en 300 extra voor de snellere stofwisseling) of moet ik in veel grotere getallen denken dus alleen al voor de stofwisseling 4 cijferige getallen meerekenen? Er is helaas zover als ik op Google vond nou niet echt een superhandleiding voor omdat de mate van afwijking van de stofwisseling verschilt per individu. Top voor het snelle antwoord trouwrns!

Weeg jezelf morgen ochtend voor t ontbijt. Houd je n week aan je voedingsschema wat je dus berekend hebt met die 500 erboven. Weeg jezelf weer na n week en kijk wat er met je gewicht is gebeurt. En pas je kcal van daar uit aan

Slim, zo kan ik dus zelf ontdekken wat mijn lichaam nodig heeft zo had ik het niet bekeken. Top advies thnx! Nogmaals thnx voor t snelle antwoord!

Slim, zo kan ik dus zelf ontdekken wat mijn lichaam nodig heeft zo had ik het niet bekeken. Top advies thnx! Nogmaals thnx voor t snelle antwoord!

Als je het icf schema gaat volgen, niks veranderen. Gewoon het filmpje kijken en alle info daaruit aanhouden

Terug
Naar boven