Hockeypockey
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 63kg
- Vetpercentage
- 10%
Hallo,
Ik haal al lange tijd veel informatie bij dit forum weg,
Maar ik dacht laat ik me nou eens registreren en me voorstellen tevens is dit misschien een motivatie
voor mensen die moeite met aankomen hebben (echte moeite vanuit de stofwisseling bijvoorbeeld)
Want ik weet hoe moeilijk het is om los van het fitness überhaupt aan te komen.
maar toch heb ik nog een paar vragen en zou ik graag jullie mening en advies willen
want ik lees over bepaalde vragen inderdaad dat er genoeg antwoorden te vinden zijn,
maar helaas spreekt het ene antwoord het andere tegen.
Over mijzelf, stats; 19 jaar, 1,76 ongeveer, 63 kg (met moeite)
toen ik begon met mijn voedingsschema en training woog ik 56 kg.
Ik kom moeilijk aan (zullen jullie vaker gehoord hebben echter heb ik echt voor
mijn stofwisseling in het ziekenhuis gelegen etc. etc.)
Maar ik heb besloten om er nu toch volledig voor te gaan,
ik ben gestopt met roken, heb mijn drank gebruik zeer gematigd en
mijn motivatie en discipline zeer verhoogd ;D
Over mijn voedingsschema ben ik zeer tevreden en qua eiwitten en koolhydraten
zit ik rond de 20% boven mijn dagelijkse behoefte, met kcal rond de 500 kcal boven op de
onderhoudsbehoefte.
Ik gebruik een weightgainer met halfvolle melk en onderandere eiwitten ook veel
uit kipfilet en koolhydraten veel uit volkorenbrood, boerenbeschuit en uiteraard de shakes.
Echter zit mijn vet gehalte net op de dagelijkse behoefte en verre van 20% daarboven (weet niet of dit veel uitmaakt).
Sinds mijn voedingsschema ben ik al vrij goed aangekomen, met moeite, soms tot overgevens aan toe eten, meerdere malen opgegeven, meerdere malen doorgezet.
Oke dat was mijn voorstellen en hopelijk motivatie voor andere mensen die moeilijk aankomen, het is mogelijk! veel langzamer dan normaal misschien! maar geef niet op! waar anderen 0,5 kg aan zijn gekomen ben jij misschien 0,1 aangekomen (ik noem maar wat) maar het is WEL 0,1 kg meer dan dat je ervoor woog!
Mijn vragen;
Spiergroei: de misschien wel meestgestelde vraag: veel of weinig reps, sets en zwaar, licht, etc.?
ik heb veel gezocht en veel artikels gelezen die a zeggen en weer veel die b zeggen,
graag advies?
en vaak als ik bijvoorbeeld biceps train met gerichte oefeningen
dan krijg ik vaak bijna geen 'spanning' in de biceps dat je
echt het gevoel hebt van ik voel dat ik ze belast maar ik krijg meer
last van de binnenkant van de elleboog?
Belast ik ze te veel? wat ik dus eigenlijk wil zeggen, mijn voeding is netjes (al zeg ik het zelf maar ik zie het resultaat), mijn slaap is gemiddeld 8 uur, 3 dagen trainen (maandag, woensdag, vrijdag) dus als het goed is genoeg rustdagen. maar volgens mij is mijn training wel in orde maar mijn manier van trainen niet. Oftewel met antwoord op de allereerste vraag over de manier van trainen bij spiergroei zou ik echt heel blij zijn!
Sorrie als ik iets verkeerd post of dat dit verhaal totaal niet thuis hoort op het forum,
ik heb me zo goed mogelijk ingelezen en ik loop ook niet met de gedachte om 'even snel gespierd te worden voor de zomer' aangezien er een aantal mensen zijn die rond deze tijd daar altijd over beginnen
Alvast bedankt iedereen!
Ik haal al lange tijd veel informatie bij dit forum weg,
Maar ik dacht laat ik me nou eens registreren en me voorstellen tevens is dit misschien een motivatie
voor mensen die moeite met aankomen hebben (echte moeite vanuit de stofwisseling bijvoorbeeld)
Want ik weet hoe moeilijk het is om los van het fitness überhaupt aan te komen.
maar toch heb ik nog een paar vragen en zou ik graag jullie mening en advies willen
want ik lees over bepaalde vragen inderdaad dat er genoeg antwoorden te vinden zijn,
maar helaas spreekt het ene antwoord het andere tegen.
Over mijzelf, stats; 19 jaar, 1,76 ongeveer, 63 kg (met moeite)
toen ik begon met mijn voedingsschema en training woog ik 56 kg.
Ik kom moeilijk aan (zullen jullie vaker gehoord hebben echter heb ik echt voor
mijn stofwisseling in het ziekenhuis gelegen etc. etc.)
Maar ik heb besloten om er nu toch volledig voor te gaan,
ik ben gestopt met roken, heb mijn drank gebruik zeer gematigd en
mijn motivatie en discipline zeer verhoogd ;D
Over mijn voedingsschema ben ik zeer tevreden en qua eiwitten en koolhydraten
zit ik rond de 20% boven mijn dagelijkse behoefte, met kcal rond de 500 kcal boven op de
onderhoudsbehoefte.
Ik gebruik een weightgainer met halfvolle melk en onderandere eiwitten ook veel
uit kipfilet en koolhydraten veel uit volkorenbrood, boerenbeschuit en uiteraard de shakes.
Echter zit mijn vet gehalte net op de dagelijkse behoefte en verre van 20% daarboven (weet niet of dit veel uitmaakt).
Sinds mijn voedingsschema ben ik al vrij goed aangekomen, met moeite, soms tot overgevens aan toe eten, meerdere malen opgegeven, meerdere malen doorgezet.
Oke dat was mijn voorstellen en hopelijk motivatie voor andere mensen die moeilijk aankomen, het is mogelijk! veel langzamer dan normaal misschien! maar geef niet op! waar anderen 0,5 kg aan zijn gekomen ben jij misschien 0,1 aangekomen (ik noem maar wat) maar het is WEL 0,1 kg meer dan dat je ervoor woog!
Mijn vragen;
Spiergroei: de misschien wel meestgestelde vraag: veel of weinig reps, sets en zwaar, licht, etc.?
ik heb veel gezocht en veel artikels gelezen die a zeggen en weer veel die b zeggen,
graag advies?
en vaak als ik bijvoorbeeld biceps train met gerichte oefeningen
dan krijg ik vaak bijna geen 'spanning' in de biceps dat je
echt het gevoel hebt van ik voel dat ik ze belast maar ik krijg meer
last van de binnenkant van de elleboog?
Belast ik ze te veel? wat ik dus eigenlijk wil zeggen, mijn voeding is netjes (al zeg ik het zelf maar ik zie het resultaat), mijn slaap is gemiddeld 8 uur, 3 dagen trainen (maandag, woensdag, vrijdag) dus als het goed is genoeg rustdagen. maar volgens mij is mijn training wel in orde maar mijn manier van trainen niet. Oftewel met antwoord op de allereerste vraag over de manier van trainen bij spiergroei zou ik echt heel blij zijn!
Sorrie als ik iets verkeerd post of dat dit verhaal totaal niet thuis hoort op het forum,
ik heb me zo goed mogelijk ingelezen en ik loop ook niet met de gedachte om 'even snel gespierd te worden voor de zomer' aangezien er een aantal mensen zijn die rond deze tijd daar altijd over beginnen
Alvast bedankt iedereen!