Tia
Novice
- Waardering
- 0
- Lengte
- 1m60
- Massa
- 60kg
Hoi,
Ik ben 41 en ga vanavond voor het eerst aan krachttrainen beginnen. Supper spannend dus!!
Ik heb vroeger veel gesport 5 a 6 keer in de week, mountainbiken, kickboxen en pilatus. Ben toen heel lang gestopt met sporten en daarna weer met pilatus en yoga begonnen. Paar jaar geleden weer gestopt en sinds dit jaar ben ik aan de cardio begonnen. Nu wil ik met zware krachttraining beginnen, nog nooit gedaan en tot voor kort wist ik er ook nog niets vanaf, heb me dus wel wat moeten inlezen, maar ben nog onervaren en weet ook heel veel nog niet.
Ik heb een gezond eetpatroon, op een enkele zwakheden na zoals koolhydraten, alcohol en 1 keer in de maand chocola
, ik eet veel verse groente, veel vis, weinig vlees, geen suiker (wel af en toe honing en die maandelijkse chocola).
Toch ben ik wegens omstandigheden af gelopen jaar 10 kilo aangekomen, baal ik vreselijk van maar het is geen drama want het is niet zo dat ik echt dik ben, alles is op de juiste plekken gaan zitten zeg maar. Toch wil ik een strak, gespierd en gezond lichaam,... we worden nu eenmaal een dagje ouder en ik wil mooi en gezond oud worden.
Heb wat vragen en zou graag jullie advies willen. Ik heb op een Amerikaanse site een train programma gevonden die ik een beetje heb aangepast aan mijn eigen wensen en die ik wil uitproberen, wat vinden jullie ervan? Is dit goed??
Maandag:
Lower Body
Squat - 3 x 8 -12
Stiff leg deadlift - 3 x 8 -12
Leg extention - 3 x 8 -12
Leg Curl - 3 x 8-12
Standig calf raise - 3 x 8 -12
Abs
Lying leg raise - 3 x 10 -15
Swiss ball crunch - 3 x 10 -15
Half uurtje cardio (crosstrainer of loopband)
Dinsdag
Rustdag of low cardio
Woensdag
Upper Body
Bend over row 3 x 8 -12
DB shoulder press 3 x 8 -12
Lying triceps extensions 3 x 8 -12
Barbell curl 3 x 8 -12
Dips 3 x 8 -12
Triceps cable pushdown 3 x 8 -12
Cable Curl 3 x 8 -12
Half uurtje cardio (crosstrainer of loopband HIIT)
Donderdag:
Rustdag of lowcardio
Vrijdag:
Lower Body
Deadlift 3 x 8 -12
Leg press 3 x 8 -12
Lunges 3 x 8 -12
Seated calf raise 3 x 8 -12
DB shrugs 3 x 8 -12
Abs:
Incline crunch
Back Extention
Zaterdag:
Rustdag of Yoga
Zondag:
Rustdag
Natuurlijk zal ik dit moeten opbouwen, maar ik wil graag weten of ik iets vergeten ben en of ik juist iets moet toevoegen? Of zijn er bijvoorbeeld betere abs oefeningen in combinatie met de rest van de krachttraining.
Alvast bedankt!!
Ik ben 41 en ga vanavond voor het eerst aan krachttrainen beginnen. Supper spannend dus!!
Ik heb vroeger veel gesport 5 a 6 keer in de week, mountainbiken, kickboxen en pilatus. Ben toen heel lang gestopt met sporten en daarna weer met pilatus en yoga begonnen. Paar jaar geleden weer gestopt en sinds dit jaar ben ik aan de cardio begonnen. Nu wil ik met zware krachttraining beginnen, nog nooit gedaan en tot voor kort wist ik er ook nog niets vanaf, heb me dus wel wat moeten inlezen, maar ben nog onervaren en weet ook heel veel nog niet.
Ik heb een gezond eetpatroon, op een enkele zwakheden na zoals koolhydraten, alcohol en 1 keer in de maand chocola
, ik eet veel verse groente, veel vis, weinig vlees, geen suiker (wel af en toe honing en die maandelijkse chocola).Toch ben ik wegens omstandigheden af gelopen jaar 10 kilo aangekomen, baal ik vreselijk van maar het is geen drama want het is niet zo dat ik echt dik ben, alles is op de juiste plekken gaan zitten zeg maar. Toch wil ik een strak, gespierd en gezond lichaam,... we worden nu eenmaal een dagje ouder en ik wil mooi en gezond oud worden.
Heb wat vragen en zou graag jullie advies willen. Ik heb op een Amerikaanse site een train programma gevonden die ik een beetje heb aangepast aan mijn eigen wensen en die ik wil uitproberen, wat vinden jullie ervan? Is dit goed??
Maandag:
Lower Body
Squat - 3 x 8 -12
Stiff leg deadlift - 3 x 8 -12
Leg extention - 3 x 8 -12
Leg Curl - 3 x 8-12
Standig calf raise - 3 x 8 -12
Abs
Lying leg raise - 3 x 10 -15
Swiss ball crunch - 3 x 10 -15
Dinsdag
Rustdag of low cardio
Woensdag
Upper Body
Bend over row 3 x 8 -12
DB shoulder press 3 x 8 -12
Lying triceps extensions 3 x 8 -12
Barbell curl 3 x 8 -12
Dips 3 x 8 -12
Triceps cable pushdown 3 x 8 -12
Cable Curl 3 x 8 -12
Half uurtje cardio (crosstrainer of loopband HIIT)
Donderdag:
Rustdag of lowcardio
Vrijdag:
Lower Body
Deadlift 3 x 8 -12
Leg press 3 x 8 -12
Lunges 3 x 8 -12
Seated calf raise 3 x 8 -12
DB shrugs 3 x 8 -12
Abs:
Incline crunch
Back Extention
Zaterdag:
Rustdag of Yoga
Zondag:
Rustdag
* * * * *
Natuurlijk zal ik dit moeten opbouwen, maar ik wil graag weten of ik iets vergeten ben en of ik juist iets moet toevoegen? Of zijn er bijvoorbeeld betere abs oefeningen in combinatie met de rest van de krachttraining.
Alvast bedankt!!

Welkom!