Hoi iedereen,
Voor ik mezelf ga introduceren wil ik eerst iedereen bedanken voor de enorm waardevolle info over schema's en voeding ed. Heeft me enorm geholpen.
Eerst een introductie van mezelf. Ik ben 36 jaar en heb de afgelopen 10-15 jaar geen moer aan lichaamsbeweging gedaan, en vooral wel veel gegeten.
Nu ben ik niet eens zo heel dik geworden (noem het eerder puffy) maar wel een hele slechte conditie gekregen en soms al moeite mijn veters staand te strikken.
Anyway, ik ben nog veel te jong om me zo oud te voelen
. Dus het roer om.
Ik ben gaan hardlopen, op voeding gaan letten. Met vallen en opstaan want ik blesseer steeds weer iets nieuws. In de tijd dat ik niet kon rennen ben ik kracht training gaan doen.
Ben nu een jaar aan het rennen en sinds november krachtraining aan het doen.
Resultaat: 10 kg lichter, buik weg, conditie zwaar verbeterd (train nu voor de 10km) en beginnende spiercontouren. Stat nu 1,84 meter, 75 kilo. Geen idee wat mijn vetpercentage is.
Mijn huidige calorie inname zit tegen de 2500kcal. Ik wil eerst nog wat meer opdrogen voor ik meer prioriteit bij spiermassa leg.
Mijn huidige trainschema (feedback gewaardeerd): 3 way split.
zondag: benen
Abs 12 minuten
Hack squat (nog geen rack thuis) 3x5
Lunges (met dumbels) 3x5
Standing calf raises 3x8
Stiff legged deadlift 2x5
+ daarna duurloop van +/- 1 uur.
Maandag rust
dinsdag: pull (rug/biceps)
abs 12 minuten
pullups 3xtot max
barbell row 3x5
chinups 3xtot max
Shrugs 3x8
bicep curl 3x8
hammer curl 2x8
+ 30 mins tempo loop
woensdag Ju Jitsu (matig intensieve cardio + beetje kracht)
donderdag rust
Vrijdag: push (borst/schouders/triceps)
Abs 12 minuten
dumbell press 3x5
incline dumbell press 3x5
chest fly's 3x5
alternating Schoulder press 3x5
dumbell lateral raise 3x5
lying triceps extension 3x8
+30 minuten op de bokszak
+5 minuten HIIT
zaterdag rust en minder strikte voeding (lees ik eet chips en drink een biertje)
Voel jullie vrij om suggesties te doen over het schema.
Voor ik mezelf ga introduceren wil ik eerst iedereen bedanken voor de enorm waardevolle info over schema's en voeding ed. Heeft me enorm geholpen.
Eerst een introductie van mezelf. Ik ben 36 jaar en heb de afgelopen 10-15 jaar geen moer aan lichaamsbeweging gedaan, en vooral wel veel gegeten.
Nu ben ik niet eens zo heel dik geworden (noem het eerder puffy) maar wel een hele slechte conditie gekregen en soms al moeite mijn veters staand te strikken.
Anyway, ik ben nog veel te jong om me zo oud te voelen
. Dus het roer om.Ik ben gaan hardlopen, op voeding gaan letten. Met vallen en opstaan want ik blesseer steeds weer iets nieuws. In de tijd dat ik niet kon rennen ben ik kracht training gaan doen.
Ben nu een jaar aan het rennen en sinds november krachtraining aan het doen.
Resultaat: 10 kg lichter, buik weg, conditie zwaar verbeterd (train nu voor de 10km) en beginnende spiercontouren. Stat nu 1,84 meter, 75 kilo. Geen idee wat mijn vetpercentage is.
Mijn huidige calorie inname zit tegen de 2500kcal. Ik wil eerst nog wat meer opdrogen voor ik meer prioriteit bij spiermassa leg.
Mijn huidige trainschema (feedback gewaardeerd): 3 way split.
zondag: benen
Abs 12 minuten
Hack squat (nog geen rack thuis) 3x5
Lunges (met dumbels) 3x5
Standing calf raises 3x8
Stiff legged deadlift 2x5
+ daarna duurloop van +/- 1 uur.
Maandag rust
dinsdag: pull (rug/biceps)
abs 12 minuten
pullups 3xtot max
barbell row 3x5
chinups 3xtot max
Shrugs 3x8
bicep curl 3x8
hammer curl 2x8
+ 30 mins tempo loop
woensdag Ju Jitsu (matig intensieve cardio + beetje kracht)
donderdag rust
Vrijdag: push (borst/schouders/triceps)
Abs 12 minuten
dumbell press 3x5
incline dumbell press 3x5
chest fly's 3x5
alternating Schoulder press 3x5
dumbell lateral raise 3x5
lying triceps extension 3x8
+30 minuten op de bokszak
+5 minuten HIIT
zaterdag rust en minder strikte voeding (lees ik eet chips en drink een biertje)
Voel jullie vrij om suggesties te doen over het schema.
Laatst bewerkt: