AndroidHealthClinic

Voorstellen + schema laten zien

Kristel23

Novice
Waardering
1
Lengte
1m67
Massa
53kg
Hoi allemaal,

Ik heb me vandaag toch maar aangemeld, nadat ik al velen malen op dit forum heb rond gekeken. Vandaar even een voorstelbericht. Ik ben dus Kristel23, ben 1.67 en weeg 53 kilo. Ik heb altijd veel gesport, teamsport, zelf hardlopen en sinds januari fitness ik ook weer vast 1x in de week. Heb altijd tijden wel en niet gefitnesst/groepslessen gevolgd, afhankelijk van hoe druk ik het had. Ik sportte dus altijd 5x in de week. Nu heb ik sinds gisteren mijn sportabonnement verhoogd naar onbeperkt, omdat ik meer serieuze 'krachttraining' wil doen. Heb dus ook sinds gisteren 2 nieuwe schema's gekregen, 1x voor het bovenlichaam en core en 1x voor het onderlichaam en core. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover en zou graag tips/aanmerkingen ontvangen indien nodig. Ik ben zelf nog aan het kijken met hoeveel gewicht ik moet beginnen, dus daar mogen ook altijd tips over gegeven worden. Ik ben van plan om 4x per week te gaan, dus 2x bovenlichaam en 2x onderlichaam. Ik loop hier naast ook nog hard, maar dat ga ik dus niet doen na het trainen van mijn benen en billen (dat heb ik vandaag wel uitgevonden, haha)

Benen/, billen schema:
- Squat back, 3x15, gisteren begonnen met een stang van 10 kilo + 10 kilo eraan. Ik kan, bij nader inzien, veel meer aan denk ik.
- Full deadlift, barbell, 3x15 met hetzelfde gewicht als hierboven.
- Step up met dumbells, 3x15 ieder been, dus 30 in totaal, met in iedere hand 5 kilo. Op een flinke verhoging.
- Lunges, 3x15 ieder been, dus ook weer 30 in totaal, met in iedere hand 7 kilo.
Dan nog 3x15 hyperextensions, op dit moment zonder gewicht, maar dat was gisteren een eitje.. Tips?

Dan de core training in circuit vorm:
- Exercise ball roll-in crunch on ball, 3x zoveel mogelijk. Doe ik al een tijdje, vind ik niet zwaar/moeilijk
- Exercise ball crunch on ball, 3x15, vind ik ook niet zwaar, doe al jaren core training
- Exercise ball pelvic bridge on calves, 3x15
- Exercise ball extended roll-in crunch on ball, 3x zoveel mogelijk
- Ab roller, zo'n wiel dus, 3x zoveel mogelijk

Bovenlichaam schema:
- Exercise ball dumbbell press, 3x15, ook altijd al gedaan met 2x 5 kilo. Vind ik redelijk makkelijk
- Bosu ball push ups, 3x15. 15 haal ik altijd de eerste keer redelijk prima, daarna wordt het zwaarder
- Lat pull down, 3x15, ook altijd al gedaan op 30 kilo.
- Barbell rowing, 3x15, geen idee met hoeveel kilo?
- Kettlebell press wide, standing, 3x15 met elke arm, geen idee hoeveel kilo?
- Dumbell curl, standing alternated, 3x15, geen idee met hoeveel kilo?
- Triceps pull down, 3x15, geen idee met hoeveel kilo?

Dan nog de core training in circuit vorm:
- Hoover knees to feet: 3x1 minuut op een bal en voetenplankje
- Bosu ball hoover feet wide, 3x45 seconden
- Exercise ball kneeling hyper extension, 3x15, altijd al gedaan, gaat me makkelijk af
- Standing core rotation up, 3x15 met 15 kilo.

Is dit een prima schema? Ik heb namelijk heel veel gelezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil ieder geval veel gaan opbouwen met gewichten, vooral bijvoorbeeld bij de squat. Heb de techniek in ieder geval al goed onder controle, want heb altijd squats gedaan zonder gewichten met behulp van de instructeurs.
Ben erg benieuwd naar jullie meningen!

---------- Toegevoegd om 19:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Sorry, ik merk nu dat ik dit in het verkeerde onderwerp topic heb geplaatst. Ik dacht echt dat ik in het beginners onderwerp zat. Ik zal even kijken of ik dit topic kan verplaatsen.

Terug
Naar boven