jellysammy
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m80
Hallo allemaal ik ben Jelle en behoorlijk nieuw in het hele 'wereldje' (eigenlijk sowieso als het om sporten aankomt
). Me hier aanmelden/voorstellen voelt ook wel een beetje als een coming-out ofzo. Enfin ik zal even kort wat over mezelf vertellen.
Ik ben best een tenger persoon en al een aantal jaar doorheen m'n puberteit ben ik regelmatig met grote onzekerheid over mn lichaam geconfronteerd. Door mijn tengerheid was iets wat daarmee samenhing een soort 'verlangen' naar het hebben van wat meer spieren. Nooit echt wat meegedaan en uiteindelijk ook de onzekerheid wel wat overwonnen. De sportschool was niks voor mij, tussen al die 'kasten' zou ik me toch nooit beter gaan voelen. Ik fietste elke dag 20 kilometer en ik ging wel wat ongezonder leven en kwam wel een klein beetje aan, maar het was allemaal nog wel okey.
Toen ging ik studeren, vanaf het begin heb ik gezegd dat ik me aan wilde melden in het universitair sportcentrum (USC) om die 20 kilometer te compenseren. Natuurlijk een aantal maanden niet echt wat van gekomen, tot ik begin dit jaar weer enorm onzeker werd, steeds vaker ziek was, best vaak 'pijntjes' had. Toen besloot ik dat het tijd werd om wél naar de sportschool te gaan, een paar weken geleden stond ik er voor het eerst. Aangezien ik geen idee had hoe alles werkte en wat een goeie volgorde was had ik een dag later een afspraak om een schemaatje te krijgen. Wat bleek? Ik vond het geweldig om in de sportschool bezig te zijn! En tot mijn verrassing vond ik cardio veel minder leuk dan krachttraining. Nu, twee/drie weken later voel ik me beter, gezonder en fitter dan ooit! Een weekje geleden ben ik me wat meer in het hele spiergebeuren gaan verdiepen, maar je wordt echt doodgegooid met beweringen, adviezen en dergelijke zodra je op Google op zoek gaat. Zo kwam ik hier terecht, ik hoop hier het een en ander te leren en ben ontzettend benieuwd waar dit me gaat brengen.
Weet niet of het 'normaal' is hier om zo open te zijn, of dat ik dingen misschien wat knullig heb verwoord... Maar goed ik ben n beginner
Hallo allemaal! 
). Me hier aanmelden/voorstellen voelt ook wel een beetje als een coming-out ofzo. Enfin ik zal even kort wat over mezelf vertellen.Ik ben best een tenger persoon en al een aantal jaar doorheen m'n puberteit ben ik regelmatig met grote onzekerheid over mn lichaam geconfronteerd. Door mijn tengerheid was iets wat daarmee samenhing een soort 'verlangen' naar het hebben van wat meer spieren. Nooit echt wat meegedaan en uiteindelijk ook de onzekerheid wel wat overwonnen. De sportschool was niks voor mij, tussen al die 'kasten' zou ik me toch nooit beter gaan voelen. Ik fietste elke dag 20 kilometer en ik ging wel wat ongezonder leven en kwam wel een klein beetje aan, maar het was allemaal nog wel okey.
Toen ging ik studeren, vanaf het begin heb ik gezegd dat ik me aan wilde melden in het universitair sportcentrum (USC) om die 20 kilometer te compenseren. Natuurlijk een aantal maanden niet echt wat van gekomen, tot ik begin dit jaar weer enorm onzeker werd, steeds vaker ziek was, best vaak 'pijntjes' had. Toen besloot ik dat het tijd werd om wél naar de sportschool te gaan, een paar weken geleden stond ik er voor het eerst. Aangezien ik geen idee had hoe alles werkte en wat een goeie volgorde was had ik een dag later een afspraak om een schemaatje te krijgen. Wat bleek? Ik vond het geweldig om in de sportschool bezig te zijn! En tot mijn verrassing vond ik cardio veel minder leuk dan krachttraining. Nu, twee/drie weken later voel ik me beter, gezonder en fitter dan ooit! Een weekje geleden ben ik me wat meer in het hele spiergebeuren gaan verdiepen, maar je wordt echt doodgegooid met beweringen, adviezen en dergelijke zodra je op Google op zoek gaat. Zo kwam ik hier terecht, ik hoop hier het een en ander te leren en ben ontzettend benieuwd waar dit me gaat brengen.
Weet niet of het 'normaal' is hier om zo open te zijn, of dat ik dingen misschien wat knullig heb verwoord... Maar goed ik ben n beginner
Hallo allemaal!