AndroidHealthClinic

Vraag het aan...Big Cat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Bigcat, nu ik dit zo lees vraag me ik me af wat jij hiervan denkt.

Ik heb een lage bloeddruk, word vaak duizelig als ik opsta en heb ook chronisch weinig witte bloedcellen (altijd tussen 2.0-3.5 tov 4-10 referentie). Daarbij heb ik ook puffy nipples zolang ik me kan herinneren. Ook heb ik een 13%bf (gemeten in een bodpod dus klopt echt) waar mijn hele lichaam toch behoorlijk droog is behalve mijn middel en billen waar het eerder 20-25% is. Ben ook lethargisch. Gezien jouw stukje en de persoon waar je op reageerde kan het zijn dat dit komt door een te hoog of ontregeld oestrogeen gehalte?
Ik ben helemaal gezond op 1 ding na, ik heb maar 1 testikel (geen kanker/behandeling gehad, sinds geboorte). Heb mijn testosteron al diverse malen laten meten de afgelopen 6 jaar en het zal altijd net binnen de referentiewaarden
tldr;
-vet concentreert zich rond middel/billen
-lage bloeddruk, weinig witte bc
-puffy nipps
-lethargisch
-1 testikel

Kan dit allemaal te maken hebben met die missende testikel? Nu heb ik vroeger eens medische literatuur gelezen over de testes en kwam ik daar tegen dat een testikel wel 500mg testosteron bevat maar dit maar mondjesmaat loslaat onder invloed van LH, dit dateerde volgens mij uit de jaren 70, dus of het klopt weet ik niet. Zou HCG zetten, testosteron in mijn geval kunnen verhogen tot normale hoeveelheden?
Naar de dokter gaan heb ik al meerdere malen gedaan maar altijd dat standaard ''je valt binnen ref.waardes dus we doen niks'' antwoord dus daar doe ik het ook niet meer voor.

Ik was sowieso van plan binnenkort te beginnen met kuren (hcg test-e 10weken met wat anavar aan het eind)

Nochtans duiden de symptomen op lage testosterone of verlaagde werking ervan. Kan het zijn in jou geval dat binnen de referentiewaarden nog maar NET binnen de referentiewaarden was ? HCG zal sowieso een stuk minder effectief zijn, en als je al vreest dat er wat meer estro is, dan moet je weten dat HCG ook iets meer estro geeft dan LH. Maar gyno is meestal het gevolg van lager A:E ratio, dus lijkt me eerder androgeen te kort. Ook lage WBC zijn weinig waarschijnlijk bij hoog estro, maar wel probleem bij laag andro en estro.

---------- Toegevoegd om 16:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Hallo Big Cat:

Ik weet dat je als referentie Test E 500 mg per week aan raad.

Mijn leverwaardes (ALAT) zijn wat verhoogd en bij cholesterol waardes ook. Het is niet bedreigend maar een beetje hoger dan de referentie waardes. bloeddruk is perfect bij me.
Dit is kennelijk iets chronisch want een jaar geleden had ik deze waardes ook al.

Geldt jouw aanbeveling van TestE 500 mg toch ook voor mij als eerste kuur?

Wederom bedankt voor je nuttige hulp BC;)

Yep, je mag er bijna zeker van zijn dat als je probs krijgt van 500 test, dat er al heleboel dingen zijn die bij voorbaat afvallen. Maar test zal weinig of geen invloed op je ALAT uitoefenen, je cholesterol zal verhogen en HDL verlagen, zoals altijd bij suprafysiologische dosis AAS, maar zal bij 500 test niet drastisch zijn . Die twee specifieke waarden lijken mogelijk wel op een leverprobleem(pje) te duiden, dus zou wel voorzichtig zijn met orals en zo en zeker alles laten checken tijdens en na de eerste kuur.

---------- Toegevoegd om 16:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:42 ----------

Heeft insuline volgens jou nut tijdens een aas cycle zonder HGH?
Wil het evtl gebruiken tijdens mijn volgende kuur (250mg test, 800mg tren, t3 en clen)
Maar zie veel verschillende meningen over het gebruik van insuline tijdens een aas cycle.
Voornamelijke doel van de kuur is vet % droppen.

Insuline is een anabool hormoon, ook in vet. Zonder hGH wordt het moeilijk het vet eraf te houden met chronisch gebruik.

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

Big Cat, als ik het goed begrepen heb is het interessant om vanaf je 45 om de week 500mg testo te zetten tot het einde van je leven.
Als je dan een kuur samenstelt van bv. test en tren moet je dan je kuur plus uw wekelijkse 500mg test tellen?

Nee, wanneer je gewoon een kuur neemt gaan je AAS ook je eigen test vervangen, dat is hier niet anders, dus je blast tel je je test gewoon mee voor het totaal.

Ik gebruik normaal tijdens mn cut altijd clen 2 weken op 2 weken af. Nu kan ik niet meer aan clen komen, maar wel aan albuterol. Ik lees dat dit vrijwel t zelfde is als clen, maar kan weinig vinden over hoe ik t moet gebruiken, wat voor dosering?
en hoelang kan ik t pakke? Ook 2 weken op 2 weken af?

Hoe zit het met hgh en gebruik en de lever?
Is het verstandig om mijn aas(injects only)+hgh kuur te starten indien mn leverwaarden nog licht verhoogt zijn?

Nochtans duiden de symptomen op lage testosterone of verlaagde werking ervan. Kan het zijn in jou geval dat binnen de referentiewaarden nog maar NET binnen de referentiewaarden was ? HCG zal sowieso een stuk minder effectief zijn, en als je al vreest dat er wat meer estro is, dan moet je weten dat HCG ook iets meer estro geeft dan LH. Maar gyno is meestal het gevolg van lager A:E ratio, dus lijkt me eerder androgeen te kort. Ook lage WBC zijn weinig waarschijnlijk bij hoog estro, maar wel probleem bij laag andro en estro.

---------- Toegevoegd om 16:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:37 ----------

Yep, je mag er bijna zeker van zijn dat als je probs krijgt van 500 test, dat er al heleboel dingen zijn die bij voorbaat afvallen. Maar test zal weinig of geen invloed op je ALAT uitoefenen, je cholesterol zal verhogen en HDL verlagen, zoals altijd bij suprafysiologische dosis AAS, maar zal bij 500 test niet drastisch zijn . Die twee specifieke waarden lijken mogelijk wel op een leverprobleem(pje) te duiden, dus zou wel voorzichtig zijn met orals en zo en zeker alles laten checken tijdens en na de eerste kuur.

---------- Toegevoegd om 16:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:42 ----------

Insuline is een anabool hormoon, ook in vet. Zonder hGH wordt het moeilijk het vet eraf te houden met chronisch gebruik.

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

Nee, wanneer je gewoon een kuur neemt gaan je AAS ook je eigen test vervangen, dat is hier niet anders, dus je blast tel je je test gewoon mee voor het totaal.

Is het handig om milk thistle 1000 mg per dag erbij te nemen om de lever te versterken dan?

Big c , Hoe zou jij HGH slin ghrp en cjc het liefste in een tijdlijn zien staan ? Ik had zoiets in gedachten :00:00

T3 50mcg
Ghrp6 100mcg
cjc-1295 100mcg

00:15
insuline 10iu

00:30
60 eiwitten
80 kh
600kcal

Ik weet enkel niet waar ik dan het best men hgh shot zet.

Ik ga mijn peps-GH-slin combo zo timen (postWO)

00:00 100mcg GHRP-2 + 100mcg ModGRF(129)
00:15 10iu slin + 2.5iu GH (Nordi)
00:20 Shake met 100gr Carbs + 45gr Whey
01:20 Maaltijd

Dacht ook ergens gelezen hebben dat T3 MOGELIJK een negatieve invloed heeft GHRH geïnduceerde gh, en dat T4 dat zeker niet heeft...

laatste keer laten meten afgelopen zomer;
test 12.8 (6.9-28.1)
shbg 36 (10-70)
!vai 36 (14-95)
bloeduitslagen wat testosteron betreft zaten altijd tussen 11-22 waar referentie 10-40 was en later 7-28 ( stuk of 6 x gemeten). Ben in 2008 hiervoor bij een androloog in Amsterdam geweest die heeft toen alles onderzocht en me verteld dat ik opzich wel genoeg had en de stuurhormonen fsh/lh (zitten meestal rond de 8/10 waar ref 3-12 was dacht ik) goed waren, hij keek ook naar shbg, prolactine etc, jammer dat ik die bloeduitslagen kwijt ben. Libido is trouwens goed tenzij ik gestresst ben.
Zelf vraag me ik wel af of lage bloeddruk/duizelig worden niet in mijn familie zit, mijn moeder en oma hebben-hadden dat namelijk ook, daarbij ben ik als kind skinnyfat geweest (85kg bij 1.75-1.80) wat voor de vetopslag rond heupen en puffy nipples kan hebben gezorgd.
Echt onverklaarbaar zijn die lage wbc waar ze zelfs zover zijn gegaan om beenmerg bij af te nemen maar uiteindelijk hebben opgegeven omdat ze geen oorzaak konden vaststellen. Mijn verdere bloedbeeld(rood) was perfect, 0 ontstekingen. De lethargie kan ik ook niet verklaren...ben na een activiteit gewoon erg moe vergeleken met anderen.

Dacht ook ergens gelezen hebben dat T3 MOGELIJK een negatieve invloed heeft GHRH geïnduceerde gh, en dat T4 dat zeker niet heeft...

ja misschien dat ik ook beter op t4 overga :) prik je maar 1x per dag ghrp/grf?

Neen en dat hoeft ook niet. Dat kan je gemakkelijk zelf opzoeken. Je moet mij ook niet geloven. Ik meld het maar.

Er zijn ook onderzoeken die dit tegenspreken. Kun je ook makkelijk opzoeken.
Voor de rest heb ik er geen kennis van en ga ik me erbuiten houden :P

Big cat,

Wat vind jij van een test only om te cutten? Welke dosering zou je er voor aanraden? En zou je, ondanks je afkeer ervoor, een AI laten meelopen tegen de bloat of niet?

Alvast bedankt bro. Iemand zou een sticky van dit topic moeten maken.

Okee jammer dat je dan zomaar wat roept.

ik roep niet zomaar maar je bent oud en wijs genoeg omdat zelf op te zoeken. één van die onderzoeken is hier nog door Cools gepost geweest. Is nog op ergogenics beschikbaar. Een onderzoek dat is stop gezet toen ze verschillende dosissen aan oudere mannen gaven en waar al verschillende mannen hoge PSA waardes hadden na een paar weken of maanden. Dat was trouwens de reden van de stopzetting van het onderzoek. Het zijn diegenen die het tegendeel beweren die dat met onderzoeken zouden mogen staven. Ik denk niet dat er bewijs nodig is om te zeggen dat op oudere leeftijd 500mg testosteron per week zetten gedurende een lange periode de kans op prostaatkanker vergroot, en niet een klein beetje. Meer zeg ik daar niet over want ik wil geen gelijk krijgen. Iedere volwassene moet maar voor zichzelf uitmaken wat hij gelooft.

ik roep niet zomaar maar je bent oud en wijs genoeg omdat zelf op te zoeken. één van die onderzoeken is hier nog door Cools gepost geweest. Is nog op ergogenics beschikbaar. Een onderzoek dat is stop gezet toen ze verschillende dosissen aan oudere mannen gaven en waar al verschillende mannen hoge PSA waardes hadden na een paar weken of maanden. Dat was trouwens de reden van de stopzetting van het onderzoek. Het zijn diegenen die het tegendeel beweren die dat met onderzoeken zouden mogen staven. Ik denk niet dat er bewijs nodig is om te zeggen dat op oudere leeftijd 500mg testosteron per week zetten gedurende een lange periode de kans op prostaatkanker vergroot, en niet een klein beetje. Meer zeg ik daar niet over want ik wil geen gelijk krijgen. Iedere volwassene moet maar voor zichzelf uitmaken wat hij gelooft.

ging om 500mg om de week hea, dus iedere 14 dagen.

Heeft de stijging van psa niet gewoon te maken met de vergroting van de prostaat?

Ik gebruik normaal tijdens mn cut altijd clen 2 weken op 2 weken af. Nu kan ik niet meer aan clen komen, maar wel aan albuterol. Ik lees dat dit vrijwel t zelfde is als clen, maar kan weinig vinden over hoe ik t moet gebruiken, wat voor dosering?
en hoelang kan ik t pakke? Ook 2 weken op 2 weken af?

Halfwaarde tijd is lager, dus 3 maal per dag, en dosissen zijn in de mg hoeveelheden, ik dacht 4-8 mg ?

---------- Toegevoegd om 19:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:27 ----------

Hoe zit het met hgh en gebruik en de lever?
Is het verstandig om mijn aas(injects only)+hgh kuur te starten indien mn leverwaarden nog licht verhoogt zijn?

Ik ben me niet bewust van specifieke leverproblemen met hGH.

---------- Toegevoegd om 19:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:28 ----------

T4 converteert naar T3, en al iets meer onder invloed van verhoogde GH, dus als T3 slecht zou zijn (en ben me niet bewust van een reden), dan zou T4 hetzelfde probleem geven.

The treatment of hypogonadism in men of reproductive age.

In dit artikel bespreekt men voornamelijk de rol van Clomid in het terug vruchtbaar maken van mensen die voor een langere periode trt hebben gedaan. (bijna 90+% kans dat er binnen het jaar meer dan 20 miljoen spermacellen aanwezig zijn, overige % had een langere tijd nodig of een alreeds voorafgaande aandoening)

Zou u dit ook aanraden om dit in combinatie met HCG uit te voeren of slechts HCG alleen ? (artikel bespreekt men ook de rol van HCG maar niet zo diep als die van Clomid)

gewoon natuurlijk laten herstellen vooralsnog. Er is ook buiten de GH/IGF-1 geen stof zoals bij AAS met estro die je WIL blokkeren.

---------- Toegevoegd om 19:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:32 ----------

Big cat,

Wat vind jij van een test only om te cutten? Welke dosering zou je er voor aanraden? En zou je, ondanks je afkeer ervoor, een AI laten meelopen tegen de bloat of niet?

Alvast bedankt bro. Iemand zou een sticky van dit topic moeten maken.

geen enkel probleem, zijn veel mensen die perfect cutten op test in dossisen tot 1g. Uiteraard meestal die mensen die van test niet teveel water retentie hebben die er vooral voor kiezen, maar ook met water retentie geen enkel probleem. Ik persoonlijk zou er onder geen beding AI naast lopen hebben, tenzij ik extreem gevoelig was voor gyno. Estro waarschijnlijk een van de redenen waarom test zo geschikt is om te cutten.

---------- Toegevoegd om 19:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:35 ----------

PSA wijst op BPH, er is vooralsnog geen causatieve link tussen BPH en kanker. Dat gezegd zijnde, je houd best wel wat rekening met je prostaat, zeker als je on blijft. Op dit moment lijkt raloxifene daarvoor de beste optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven