AndroidHealthClinic

Vraag i.v.m. honger 's nachts

ab79

Novice
Waardering
0
Hallo.

Ik ben nu een jaartje bezig met fitness en ben van 75 kilo naar 85 kilo gegaan (bij een lengte van 1.88m). Ik heb zelf het idee dat het voornamelijk spieren zijn want ik ben in mijn ogen niet vetter geworden. Ik heb geen voedingsschema en eet gewoon als ik merk dat ik honger begin te krijgen. Dat komt er in het algemeen op neer dat ik om de drie a vier uur iets naar binnen werk. Ik begin 's ochtends met een bord yoghurt + muesli. Dat laat ik ff (20 min.) zakken en daarna pak ik 2 sneeën bruin met kipfilet en een eiwitshake. Daarna vul ik een bidon water (1 liter) en drink die op weg naar de sportschool en tijdens het sporten leeg. Na het sporten pak ik ook weer brood met kipfilet en een banaan ofzo. En als ik weer honger begin te krijgen (rond 16:00 uur meestal) pak ik meestal weer wat brood. Rond 18:00 uur eet ik gewoon mee aan tafel met de rest (woon nog thuis). Tegen 22:00 uur krijg ik weer honger en neem dan meestal chocoladevla (krijg geen yoghurt meer weg 's avonds) met muesli of weer wat boterhammen met vlees. Maar ik eet dan bijna met tegenzin omdat ik het puur doe om de nacht door te komen. En nu komt in principe het probleem. Ik slaap de laatste tijd slecht omdat ik na 5 of 6 uur alsnog van de honger wakker word. Ik ben iemand die zijn slaap hard nodig heeft en die krijg ik de laatste tijd dus niet. Ik negeer de honger nu gewoon. Lig dan een kwartiertje wakker tot mijn maag weer tot rust komt en dan kan ik meestal nog een uurtje 2 slapen. Is dit heel erg slecht of onverstandig vraag ik me nu af. Ik fitness natuurlijk niet voor niks en heb geen zin om mijn nieuw verdiende spieren meteen weer te verbranden of iets dergelijks..... Is er iets om te voorkomen dat ik honger krijg. Moet ik meer eten voor ik ga slapen of juist iets anders nemen? Of kan het niet zo'n kwaad om de honger te negeren?

B.v.d.
groeten,
Ab.

Ik zou savonds voordat je gaat slapen een goede vet/eiwit bron pakken

Zalm/paling/noten/kwark/eieren toevoegen voordat je gaat slapen.. En misschien veel meer eten overdag.. Je eet weinig namelijK!

had ik "vroeger" ook last van. wat je het beste kan doen is een bak kwark wegvreten ( gooi een banaan erin voor de smaak ;) of/en notenmix (ongebrand liefst)

Terug
Naar boven