Fitness Seller

Vraag ivm weightgainer en wheyshake Help please

Savaris

Novice
Waardering
0
Hey everyone,

Ik had een paar vraagjes hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik neem op dit moment naast mijn normale voeding ook de complex carb gainer van XXL nutrition. Ik train nu 4-5 keer in de week. Ik neem dan ook gewoon 4 volle maatscheppen elke keer (100 gram) (weeg zelf 64 kilo) Moet ik de shake elke dag nemen of gewoon na het trainen? Want voor het trainen neem ik creatine. Hetzelfde geldt voor creatine gebruik, moet dit elke dag of alleen als je gaat trainen?

Daarnaast had ik nog een vraag, ik zag dat er een verschil was tussen de weightgainer en whey isolaat(meer eiwitten blijkbaar) aangezien ik alleen de weightgainer gebruik en ik gewoon alles strakker wil hebben en beetje wil aankomen moet ik dan allebei gebruiken of alleen 1 van de 2?

Veel vragen I know, maar het is een beetje onduidelijk:(
bedankt!

Weightgainer elke dag nemen.
Whey elke dag nemen.
Creatine elke dag nemen.

Weightgainer = niet verstandig als je "strakker" wilt worden. Weightgainer is bedoeld om aan te komen. De titel (weightgainer) zegt het al he. Whey is echter wél aan te raden tijdens het "strakker" worden.

Het verschil tussen whey en weightgainer mag er zijn. Verdiep je eens in dit soort dingen. Dit is basisstof kerel.

Toch wil ik je succes wensen :thumb:

Creatine bij ontbijt. En op trainingsdagen een 30a40 minuten voor het trainen.

Logisch dat er niet zoveel eiwitten in weight gainer zitten als in Isolaat whey :p
Die producten hebben dan ook een ander doel :p

Weight Gainer => Gewicht aankomen
Isolaat Whey => Sneller spierherstel en spiergroei

• Topic Starter Topic Starter
aha..Ja, wist ik ook wel Pietje1983, alleen wist niet precies wat ik nou moest gebruiken.
Dan kan ik het beste voor whey delicious van xxl nutrition gaan bijvoorbeeld. Maar combineren van de 2 lijkt me niet verstandig toch?

En creatine hoef ik nu nog maar 3-5 gram per dag van te nemen maar volgens jou moet het dus dubbel op een dag Converse?

Als je strakker wilt worden, zou ik niet combineren. Dan zou ik voor de whey gaan ja :)

-Op niet-trainingsdagen zou ik 1 dosering van 5 gram nemen.
-Op trainingsdagen, zoals genoemd, 5 gram 30 á 40 minuten voor de training nemen. Echter zou ík na het trainen nog een dosering van 5 gram nemen. Maar dat is persoonlijk.

Je wordt sowieso wat vochtig van creatine (mono), dat is je bekend? Maar als je het dan tóch doet, doe het dan goed ;)

Aha oke duidelijk,

en na training dan de wheyshake 120 gram ong(weeg zelf 64 kilo) nemen. Ik zit echt te twijfelen want ik wil eigenlijk eerst zo rond de 70 kilo worden en dan pas overgaan op de wheyshake om strakker te worden maar als ik nu al begin met de wheyshake dan wordt t toch wel allemaal strakker en groter door de snellere spiergroei. Dilemma :P

Wait whut?

Nee man, na de training 1 maatschep whey met 200 tot 250ml melk nemen. Niet 120 gram in 1x. Dude.

Verdelen over de dag.

Serieus? maar bij de weightgainer staat dat je dus 4 volle (100gram) met 500 ml water of melk moet nemen. Maar dit moetje dus ook verdelen over de dag:o

of ligt dat weer anders bij de whey isolaat dat je dat over de dag moet verdelen? en zo ja hoevaak en tot hoeveel gram?

weet dat ik veel vraag maar krijg het gevoel dat ik het niet goed doe

De gebruiksaanwijzing van weightgainer is anders dan van whey.

Pak de potten er eens bij. Lees de gebruiksaanwijzing van beide producten eens. Behoorlijk verschil he?

Idd. Zoals hierboven staat moet je minder whey nemen dan whey gainer.
Maar een goede gainer met ook nog heel wat eiwitten in vind ik Lean Gainer van B&F. http://www.bodyenfitshop.nl/weight-gainers/body-fit-sportsnutrition/lean-gain

---------- Toegevoegd om 18:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

En nog even over jouw gainer:

Maaltijdvervanging:
Meng 500ml water of melk met 100 gram (4 volle maatscheppen) Complex Carb Gainer.

Extra eetmoment:
Meng 250ml water of melk met 50 gram (2 volle maatscheppen) Complex Carb Gainer.

Staat normaal gewoon op jouw doos? Hoe kom jij aan 120gram?
100 gram is als maaltijdvervanger. En ik denk niet dat jij je eten laat staan voor een shake? :p (Zou ook gewoon weggesmeten geld zijn).

lekker kansloos als je nieteens het verschil weet tussen whey en weightgainer. Dan zit je voeding gegarandeerd ook niet goed en hebben de supps toch geen nut..

Hmm, misschien kan je beter eerst maar eens beginnen te kijken naar wat je voedingsbehoefte per dag is en daarna een voedingsschema opstellen in bijv. Excel. Dan maak je onderscheid tussen trainings en niet-trainingsdagen, zodat je een duidelijk beeld krijgt wat je op een dag binnen moet krijgen aan voedsel. Daarna kan je bijv. direct na de training de creatine nemen, 15 min na de training een whey shake, en een uur daarna een maaltijd en eventueel de weightgainers op bepaalde tijdstippen in de dag inplannen.

Als je wilt aankomen zou ik gewoon die CCG verspreid over de dag nemen, 2 of 3 keer 50 gram met 250ml water (of melk/chocomel) Voor de rest staan de momenten gewoon duidelijk op de verpakking van de producten, dus gewoon een kwestie van logisch nadenken en dan een schema maken voor voeding en aanvullende supplementen

Ja, let er niet echt op. Nja, ik probeer van teveel vet en suiker af te blijven. Drink veel water,eet veel groente en fruit =) En t werkt wel, kdoe het onbewust en toch zie ik een grote verandering na 2-3 weken al elke dag een uurtje gefitnesst te hebben. Was gewoon benieuwd naar wat ik nou precies het best kon gebruiken
bedankt voor jullie reacties btw:D

Tip: Google is je vriend, al je antwoorden kan je ook daar vinden.

Een verschil tussen een gainer en een whey?? Lees je de etiketten niet???
Gainer bevat oa veel meer Kcal en idd zoals je zei, minder proteine in verhouding tot de whey shake.

Verder geef je aan dat je strakker wilt worden en een beetje wilt aankomen, nogal tegenstrijdig niet? Ik neem aan dat je meer spiermassa wilt ontwikkelen en je vetpercentage omlaag wilt werken. Een gainer lijkt me dan ook niet de beste keuze..

Een shake moet je idd na je training nemen, maar ik zou eerst je glucose gehalte aanvullen voordat je een shake neemt. Verder zou ik bij het ontbijt ook wat whey nemen, bijv door je brinta ofzo. Ook dan is het belangrijk om je voorraden snel bij te vullen.

Maar zo te zien heb je je nog niet echt bezig gehouden met je voeding, wat onmisbaar is wil je spiermassa ontwikkelen. Probeer zoveel mogelijk stickies te lezen en als je vragen hebt probeer eerst antwoorden op eigen initiatief dmv google of de zoekfunctie hier te vinden. Mocht je er echt niet uitkomen is er altijd wel iemand die je ermee kan helpen.

Succes ermee!!

Ja, heb idd veel gezicht via google ben daardoor ook op deze site gekomen :D
Maar soms is het gewoon een beetje verwarrend vandaar. Ik denk dat het verstandig is als ik gewoon eerst een beetje aankom(weeg nu 64, lengte 1,74) tot aan 70. Daarna gewoon whey isolaat en de creatine neem om ''strakker'' te worden

Ja, heb idd veel gezicht via google ben daardoor ook op deze site gekomen :D
Maar soms is het gewoon een beetje verwarrend vandaar. Ik denk dat het verstandig is als ik gewoon eerst een beetje aankom(weeg nu 64, lengte 1,74) tot aan 70. Daarna gewoon whey isolaat en de creatine neem om ''strakker'' te worden

en hoe denk jij dat een eiwit shake of creatine product je helpt "strakker" te worden?

Volgens mij koopt deze jongen gewoon maar wat :p
Mixt alles samen. Traint af en toe beetje en hoopt een beest te worden:D

Die conclusie zou je idd snel trekken, is waarschijnlijk ook de situatie hier.
Maar goed, iedereen is ooit een x begonnen en heeft gedurende veel bijgeleerd (mag ik hopen)

On Topic;

Wat is je vetpercentage momenteel??

Ik train 5 dage in de week

9% als het goed is:P

Volgens mij koopt deze jongen gewoon maar wat :p
Mixt alles samen. Traint af en toe beetje en hoopt een beest te worden:D

Geld dat niet voor het gros van de mensen in de sportschool?

Ik doe maar wat, ik eet maar wat en als ik dat dan veel doe wordt ik vanzelf een beest.

Terug
Naar boven