MuscleMeat

Vraag omtrent eetgedrag moeder

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
+1

Het is te prijzen dat je -ondanks de wetenschap dat je ruzie krijgt- er toch alles aan wil doen om je moeder zo lang mogelijk gezond te houden.
Anderzijds zul je je er bij moeten neerleggen dat ze waarschijnlijk niet de absolute wil heeft om het lekkere (en wellicht troostende) eten te laten staan voor een gezonder figuur.
Als je het dan toch wil proberen dan zul je het juiste moment moeten vinden. En dat is in ieder geval niet tijdens of na het 'zondigen' van je moeder.

Hahahaha als je zo betuttelend naar je moeder praat, heeft het ook echt nut wát je zegt. Logisch dat ze het niet aanneemt

Als mijn ma zo zwaar zou zijn zou ik niet eens meer met haar gezien willen worden.:roflol:

Ik ga niet eens meer naar het strand omdat je niet eens meer kan onderscheiden wat nou een aangespoelde walvis is en wat niet.

Dikke mensen zijn vies en hebben altijd 1 of andere kansloze reden waarom ze zo dik zijn. Vriend van mij ook, was al aardig dik en zat zich gewoon constant vol te vreten en dan te janken dat het kwam omdat hij een keer aangereden was en een ribje gekneusd had. Uiteindelijk hebben we hem uit onze vriendengroep geknikkerd omdat hij altijd ons eten op zat te eten, nooit meebetaalde en lui was.

Daarnaast krijgen veel van die lui diabetes en andere vetkwaaltjes waar wij dan weer voor op mogen draaien. Laatst ook 1 die al 5x in een jaar naar het ziekenhuis gebracht was omdat die te dik was om voor zichzelf te ademen.

Dus TS, beter wees je een goede zoon, koop je zo'n fiets ding en geef je je ma een schop dat ze er op gaat zitten en fl**ker je gewoon alle ongezonde zooi het huis uit en zet je er gezonde spullen voor terug. Zal ze je uiteindelijk dankbaar voor zijn. Mijn ma zit inmiddels aan t fruit, yoghurt met crusli en pinda's in plaats van snoep. Nu nog een hometrainer aanschaffen en zorgen dat ze daar op gaat. :)

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 12:05 ----------

Laat we dan jou ook aub bannen. Lijkt mij niet meer dan eerlijk dat we dan de uit opvoedkundig oogpunt je straffen voor het onbeschoft behandelen van de vrouw die jou mogelijk gemaakt heeft. En dan ook nog eens voor je onderdak en eten voorziet.

Respect opbrengen is ook weten wanneer je niet je grote waffel open moet trekken.

Dus jij zou je ma zo dik laten worden dat ze haar eigen reet niet meer kan vegen en vervolgens haar billen vegen?:haha:

Laat je moeder lekker die cornetto eten ? Die laatste opmerking hoef ik hier echt niet te maken, als 22 jarige wijsneus.

Dit... Waarom wil zowat iedereen hier zijn of haar levensstijl overdragen aan een ander? Wij irriteren ons dodelijk aan mensen die zeiken om ons eetpatroon. Waarom wel dat van jou door een ander zn strot heen duwen?

Niet iedereen heeft zin in een salade, deal with it!

Mocht ze zeiken over der gewicht & toch ongezond eten dan is t een ander verhaal, maar dat kon je ook wat vriendelijker vertellen. Het is je moeder, toon wat respect kerel

Amen xD

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 12:23 ----------

@XyzyX

In plaats van je ergeren aan anderen hun eetgedrag, kun het je ook juist voldoening geven aangezien het ons wel lukt ons lichaam goed te verzorgen;)

Hahaha beetje op je 22e je moeder gaan lastigvallen met je eigen eetobsessie, you just made my day!

Pics van moeder?

Pics van je zusje?

... Maar ik bedoel, als je de keuze hebt tussen een cornetto en een meloen, pak dan die meloen. Nog veel lekkerder ook...

Ik denk dat er een groter percentage mensen is die de cornetto lekkerder vinden.

...Hierin leg ik 3 keer uit dat ik alleen maar wil helpen...

Je kan geen mensen helpen die niet geholpen willen worden. Sterker nog, waarom heeft ze hulp nodig, omdat jouw beeld van haar niet goed is? Hoe is haar eigen beeld van haarzelf?

Als mijn ma zo zwaar zou zijn zou ik niet eens meer met haar gezien willen worden.:roflol:

Ik ga niet eens meer naar het strand omdat je niet eens meer kan onderscheiden wat nou een aangespoelde walvis is en wat niet.

Dikke mensen zijn vies en hebben altijd 1 of andere kansloze reden waarom ze zo dik zijn. Vriend van mij ook, was al aardig dik en zat zich gewoon constant vol te vreten en dan te janken dat het kwam omdat hij een keer aangereden was en een ribje gekneusd had. Uiteindelijk hebben we hem uit onze vriendengroep geknikkerd omdat hij altijd ons eten op zat te eten, nooit meebetaalde en lui was.

Daarnaast krijgen veel van die lui diabetes en andere vetkwaaltjes waar wij dan weer voor op mogen draaien. Laatst ook 1 die al 5x in een jaar naar het ziekenhuis gebracht was omdat die te dik was om voor zichzelf te ademen.

Dus TS, beter wees je een goede zoon, koop je zo'n fiets ding en geef je je ma een schop dat ze er op gaat zitten en fl**ker je gewoon alle ongezonde zooi het huis uit en zet je er gezonde spullen voor terug. Zal ze je uiteindelijk dankbaar voor zijn. Mijn ma zit inmiddels aan t fruit, yoghurt met crusli en pinda's in plaats van snoep. Nu nog een hometrainer aanschaffen en zorgen dat ze daar op gaat. :)

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 12:05 ----------

Dus jij zou je ma zo dik laten worden dat ze haar eigen reet niet meer kan vegen en vervolgens haar billen vegen?:haha:

Wow jij hebt issues kid. Damn:o

232 calorieen........ Misschien had ze die in haar eetschema gereserveerd als "toetje" en dan maakt t natuurlijk geen reet uit of je dat om 18 of 22 uur eet....
Zo niet, dan moet ze dus een kleine 40 cornettos eten om n kilo zwaarder te worden.... conclusie: moeders (en de Libelle) hebben ALTIJD gelijk

Ze is nu 62 geloof ik. Het enige wat ik wil is haar helpen!
als jij je moeder wil helpen is het eerste wat jij je goed zal moeten realiseren dat een 62 jarige niet zomaar alles zal aannemen van een 22 jarige wijsneus. Zij heeft namelijk toch veel meer levenswijsheid en al heel veel gelezen (ook als dit niet allemaal klopt of intussen achterhaald is)

verder een tip

- jij zat al aan de eettafel je kwark te eten... Misschien een volgende keer voor je het gaat pakken ook voor haar een bakje met kwark en fruit klaarmaken Of het op zijn minst aanbieden (doe er voor haar wel wat zoetstof in... anders is er veel kans dat ze het niet lekker vind)

-commentaar op wat iemand eet op het moment dat ze het aan het eten is, is vrij zinloos... zij had gewoon trek in een ijsje.

-wacht een goed moment af , geef dan aan dat jij je soms zorgen maakt om haar gezondheid.

- richt je niet alleen op voeding, maar vraag haar dagelijks om een stukje te gaan wandelen/lopen.... goed voor de beweging/ gezondheid. Nee, jij zal er niks aan hebben, maar je doet het ook voor haar. Koop desnoods een hond.... nee, niet voor haar, jij moet hem verzorgen en 3 keer per dag uitlaten, maar je gaat wel eerst je moeder ook ophalen, samen naar het bos de hond uitlaten.

-en verwacht niet teveel.... je moeder is geen BB-er een beetje gezonder eten, wat meer bewegen ... oke, maar verwacht niet dat ze zich aan een geheel voedingsschema gaat houden en nooit meer "lekkere" dingen eet.

je moeder heeft gelijk ook nog;) zolang je maar onder een x aantal kcals eet maakt het vrij weinig uit..
moraal van het verhaal: altijd naar mamma luisteren

Ikzelf vind persoonlijk nog altijd dat elke mens eet wat hij/ zij graag wil.
wij worden overspoeld door allemaal super lekkere dingen die beschikbaar zijn voor ons,
je zou wel gek zijn om hier niet van te genieten!
ik ben na een tijd mijn kwark ook kotsbeu, maar ik neem dit om mijn spieren te onderhouden en laten groeien. mensen die niet aan sport doen ofzo hebben hier geen baat bij om een kwarkje te nemen ipv cornetto. zij kiezen voor de cornetto omdat dit het lekkerst smaakt. dit is gewoon iets zeer normaal in de wereld.
Ze weet het wel je moeder, maar het kan haar gewoon geen **** schelen, en het merendeel van de 'normale' mensen ook niet, en ik kan daar gerust inkomen.
Stop dan ook met altijd maar commentaar te geven op je moeder, ze zal haar levensstijl zeker niet gaan aanpassen omdat jij dit wil ;-)

Wow jij hebt issues kid. Damn:o

Omdat ik walg van dikke mensen? Sorry hoor maar ik heb ze dat eten niet naar binnen gepropt dus ik heb al het recht toe om er van te walgen.

Prima dat zij zich volstouwen met eten maar niet in mijn buurt en ga ook niet mijn uitzicht verpesten.

Altijd dat gezeik aan je kop dat ze moe zijn, last van hun rug hebben, honger hebben bla bla bla en als je dan zegt dat dat komt omdat ze te dik zijn dan is het op eens lullig? Ja je krijgt last van je rug als je een vette buik hebt en dat komt omdat ze zelf zoveel lopen te vreten. Wanneer ik met een knuppel op mijn hoofd ga slaan en ga zeiken dat ik hoofdpijn heb dan zegt iedereen toch ook dat het mijn eigen schuld is?

Dik zijn is iemands eigen schuld en ze hebben geen enkel recht om te zeiken wanneer ze gediscrimineerd worden omdat ze dik zijn. Gaan ze in de zorg discusseren over mensen met een erfelijke ziekte of ze die nog wel medicijnen moeten geven? Sorry hoor zij kunnen er niets aan doen terwijl we nog wel lekker de insuline, de fysiotherapie en alle andere vetkwaaltjes blijven betalen voor mensen die zich vol lopen stouwen met vreten?

Maar goed, als jij geen problemen hebt met het feit dat mensen zich vol stouwen met eten.. prima.. Weet alleen wel dat de nederlandse maatschappij per jaar meer dan 2 miljard kwijt is aan mensen die zich niet kunnen inhouden met eten en over 10 jaar zal dit meer dan verdubbeld zijn omdat dit zo door gaat. Prima hoor maar laat ze dan wel zelf die kosten ophoesten want nu betaalt ons gezin (5 personen) per jaar 600 euro aan mensen die zich volvreten. Sorry hoor maar ik ga liever een paar keer zelf uit eten dan van die varkens rond zien te huppelen op het strand.

Dus ja ik heb al het recht om te zeiken op dikke mensen want ik betaal er voor.

Amen #2

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 17:34 ----------

als jij je moeder wil helpen is het eerste wat jij je goed zal moeten realiseren dat een 62 jarige niet zomaar alles zal aannemen van een 22 jarige wijsneus. Zij heeft namelijk toch veel meer levenswijsheid en al heel veel gelezen (ook als dit niet allemaal klopt of intussen achterhaald is)

verder een tip

- jij zat al aan de eettafel je kwark te eten... Misschien een volgende keer voor je het gaat pakken ook voor haar een bakje met kwark en fruit klaarmaken Of het op zijn minst aanbieden (doe er voor haar wel wat zoetstof in... anders is er veel kans dat ze het niet lekker vind)

-commentaar op wat iemand eet op het moment dat ze het aan het eten is, is vrij zinloos... zij had gewoon trek in een ijsje.

-wacht een goed moment af , geef dan aan dat jij je soms zorgen maakt om haar gezondheid.

- richt je niet alleen op voeding, maar vraag haar dagelijks om een stukje te gaan wandelen/lopen.... goed voor de beweging/ gezondheid. Nee, jij zal er niks aan hebben, maar je doet het ook voor haar. Koop desnoods een hond.... nee, niet voor haar, jij moet hem verzorgen en 3 keer per dag uitlaten, maar je gaat wel eerst je moeder ook ophalen, samen naar het bos de hond uitlaten.

-en verwacht niet teveel.... je moeder is geen BB-er een beetje gezonder eten, wat meer bewegen ... oke, maar verwacht niet dat ze zich aan een geheel voedingsschema gaat houden en nooit meer "lekkere" dingen eet.

Mijn moeder heeft al vanaf haar 30ste artrose. Voornamelijk in haar voeten. Ze is hieraan geopereerd, dit waren 2 best zware operaties. Heeft echter niks geholpen. Ook heeft ze al ruim 30 jaar aangepaste schoenen. Door dit alles is ze niet instaat te lopen als een normaal mensen. Daarom doet ze alles op de fiets, wat opzich ook heel goed is.

Maar dit is dus ook 1 van de redenen waarom ik hier zo mee zit. Ze heeft dit al net zolang als dat ze overgewicht heeft. En ze heeft het nog nooit van haar leven meegemaakt om met een gewicht van 70kg op haar artrose voeten te lopen, ze is altijd 90kg+ geweest. Wat een verlichting zou het voor haar moeten zijn om hier 20kg vanaf te halen. 10kg PER VOET.

Dit is ook waarom ik haar wil helpen. Maar er wordt gewoon niet geluisterd, door al die VUILE ONZIN bladen zoals de libelle. Met al die idiote kk onzin huismoeder praat. Hier word ik pissed om.

Amen #2

---------- Post toegevoegd Sat 4 Aug 2012 om 17:34 ----------

Mijn moeder heeft al vanaf haar 30ste artrose. Voornamelijk in haar voeten. Ze is hieraan geopereerd, dit waren 2 best zware operaties. Heeft echter niks geholpen. Ook heeft ze al ruim 30 jaar aangepaste schoenen. Door dit alles is ze niet instaat te lopen als een normaal mensen. Daarom doet ze alles op de fiets, wat opzich ook heel goed is.

Maar dit is dus ook 1 van de redenen waarom ik hier zo mee zit. Ze heeft dit al net zolang als dat ze overgewicht heeft. En ze heeft het nog nooit van haar leven meegemaakt om met een gewicht van 70kg op haar artrose voeten te lopen, ze is altijd 90kg+ geweest. Wat een verlichting zou het voor haar moeten zijn om hier 20kg vanaf te halen. 10kg PER VOET.

Dit is ook waarom ik haar wil helpen. Maar er wordt gewoon niet geluisterd, door al die VUILE ONZIN bladen zoals de libelle. Met al die idiote kk onzin huismoeder praat. Hier word ik pissed om.

Mik gewoon alle ongezonde dingen weg, koop een home trainer..

Leer koken zodat je gezond en lekker eten kan klaarmaken. :)

En fl**ker die libelles weg en koop een blad over afvallen en wat het die mensen gebracht heeft.

En als dat niet helpt kijk of iemand anders met haar kan praten.

Als mijn ma zo zwaar zou zijn zou ik niet eens meer met haar gezien willen worden
Als ze slank zou zijn, is het alsnog niet gezond als ze op je 22 overal je handje vast moet houden hoor :rolleyes:

en hebben altijd 1 of andere kansloze reden waarom ze zo dik zijn
True. Maar doet het er iets toe als het om je moeder gaat? Dat er verandering komt is toch het enige wat telt lijkt me...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven