AndroidHealthClinic

Vraag over aantal keren trainen on.

Peiling Peiling Aantal keren trainen per dag

• Gewoon 1 x per dag blijven trainen

Stemmen: 21 91,3%
  • 2 x per dag is prima en misschien juist wel beter

Stemmen: 2 8,7%

• Totaal stemmers
    23

Ano_86_5

Huge Freak
uitgeschakeld
Waardering
703
Lengte
1m93
Massa
124kg
Vetpercentage
15%
Ik heb vorig jaar me eerste kuur gedaan met test e van prodigy (ug)
dat is helaas geen succes geweest aangezien ik niet goed reageerde op de olie. Deed vermoeden aan allergische reacties (moest na 6 weken stoppen). Ik heb in de tussentijd even de injecties vermeden door de slechte ervaring ermee en alleen oral kuurtjes gedaan.

Nu wil ik mei weer beginnen met een test e kuur dit keer (hg) maar ik wil het dit keer wel heel goed gaan doen. En daarom heb ik de volgende vraag. Ik weet dat je spieren met kuren gewoon sneller herstellen van schade. En aangezien ik nog even de tijd heb met me kuur zou ik meerdere malen per dag kunnen trainen.

Wie hier raad mij dit aan om te gaan doen? vinden jullie dat verstandig? Het vele trainen wil ik natuurlijk compenseren met extra eten. S'avonds en s'ochtends trainen op een splitmethode-achtige wijze.

voorbeeld

dag 1

s'ochtends : borst, biceps
s'avond : rug triceps

dag 2

s'ochtends benen
s'avonds buik + schouders

en dan 1 dag in de week rust. Gewoon omdat het anders te killing word en me zenuwstelsel vast wel een dagje rust kan waarderen.

Maargoed wie heeft er ervaring mee dit dubbel trainen en is dit een verstandig idee?

Je pezen gaan niet sneller herstellen door de AAS hoor, integendeel.. Ik zou er mee uitkijken.

• Topic Starter Topic Starter
mwaah me pezen.. Ik gebruik geen gewichten die ik niet aankan. De meeste last leg ik sowieso op de spieren zelf. Hoe bedoel je integendeel trouwens?

Je pezen gaan niet sneller herstellen door de AAS hoor, integendeel.. Ik zou er mee uitkijken.

+1 uit ervaring! Tijdens een kuur vind ik het lastig om niet door te slaan en te extreem te doen. (die gescheurde bicepspees van me heeft een oorzaak) Voorstel van TS beschouw ik als te extreem. Een schepje bovenop de training is net een schijf van een paar kilo erbij, net een paar extra reps of een extra setje. Dat is een beetje meer. IN twee dagen het trainingsprogramma van een week proppen is doorslaan imo.

Ja maar ik ben dan ook gek. Kijk dat schijfje meer en dat aantal reps meer dat gaat vanzelf. Daar hoef je vrij weinig moeite voor te doen (uit ervaring) vind ik dan. Behalve voor oefeningen zoals bench press dan.

mwaah me pezen.. Ik gebruik geen gewichten die ik niet aankan. De meeste last leg ik sowieso op de spieren zelf. Hoe bedoel je integendeel trouwens?

Dat is bullshit! Je kan geen last leggen op een spier en een pees ontzien. Anatomisch/biomechanisch gezien is elke last op een spier automatisch een last op de aanhechting/ de pees en de pees bot hechting. Een spiercontractie is pas een beweging als je dit via je skelet een beweging van je lijf is die een kracht uitoefent op een weerstand die gevromd wordt door het gewicht waarmee je traint.

Dat is bullshit! Je kan geen last leggen op een spier en een pees ontzien. Anatomisch/biomechanisch gezien is elke last op een spier automatisch een last op de aanhechting/ de pees en de pees bot hechting. Een spiercontractie is pas een beweging als je dit via je skelet een beweging van je lijf is die een kracht uitoefent op een weerstand die gevromd wordt door het gewicht waarmee je traint.

dat begrijp ik wel maar je kunt wel nadruk leggen op bijv je pezen als je niet goed traint. En ik vind hoge controle altijd wel belangrijk en voel daarom dat ik ze wel goed kan ontzien. wat betreft biceps heb je gelijk hoor dat is dat ook wel de enige spier waar ik de pezen soms bij voel. En schouders..

Kijk er is een verschil tussen te ver gaan met trainen dat je zo ver traint dat je gewoon alle controle verliest en de spier niet goed meer traint en dus echt gaat trekken met pezen om het te compenseren, ergens toch nog de kracht te vinden. Of gewoon de last verspreid. Punt is ook dat het een splitschema is. Dus pezen van bijv borst belast ik maar iedere 2 dagen.

Ja maar ik ben dan ook gek. Kijk dat schijfje meer en dat aantal reps meer dat gaat vanzelf. Daar hoef je vrij weinig moeite voor te doen (uit ervaring) vind ik dan. Behalve voor oefeningen zoals bench press dan.

Alles loijkt vanzelf te gaan tijdens een kuur, bovendien zorgt een kuur voor de nodige trainingsagressiviteit waardoor je mentaal de grenzen ook oprekt.....aan rek zit een maximum. Been there done that. Maar jij bent gek dus wie niet horen wil moet voelen.

nou oke. Ik hou het wel op sommige dagen dubbel trainen en andere dagen niet. Zien waar het hoofd naar staat en hoe het aanvoelt.

Laat iedereen nog even ze idee hierover horen hoor trouwens. Is niet meteen gesloten zaak

Laatst bewerkt:
Op deze manier is 2x per dag trainen onzin. Ik doe zelf ook weleens een tweede training maar deze is dan 20 minuten en vooral bedoeld als herstel, conditioneren etc.

Tijdens een kuur kan je ook overtrainen en dat resulteert in blessures.

Daar bedoel ik mee dat je spieren sterker worden, maar je pezen veel trager groeien dan je spieren, logisch gevolg meer kans op blessures.
Daar komt dan ook nog eens bij dat bepaalde AAS er voor zorgen dat je pezen meer "zwakker" collageen aanmaken, zoals winstrol bijvoorbeeld en je dus nog meer kans hebt.

dubbel trainen .. dus meer verbruiken op 1 dag .. krijgt ge da bij gegeten ?? als ik benen train ben ik na 1 dag half lam;. en 2 de dag geraak ik amper van de pot als ik moet kakken..
dubbel trainen is voor profs weg gelaten en wil je ECHT groeien is slapen tussen door en wekker zetten om te eten het enige middel om je lichaam te pushen... je spijsvertering vertraagd ook .. beter spreiden .. meer prikkels langere rust periodes.. hogere pieken en spijsvertering blijft bezig , het geraakt niet verzadigd omdat er elke dag wel iets moet herstellen..
dubbel trainen met STA toestanden en nog wat zwaarder materiaal erbij zou mogelijk zijn maar.. belasting op lichaam is GROOT.. wie heeft daar de tijd voor (werke niets? STA gratis ? )
wat wel mogelijk is is een soort 'trainingstage' om het lichaam te late afbeulen en glycogeen en creatine reserves kapot te maken maar moet toch gevolgd worden door week recuup en eten...

alles is in functie van een doel.. dubbel trainen is mogelijk maar.. tijd.. geld.. energie.. familie? vriendin.? ..sociaal leven ?? (wel ideaal moest je mss gym eigenaar zijn :p )

Sneller en beter herstel van botweefsel en pezen: Deca.
Staat Nandrolon (Deca) om bekend en heb het ook zelf ervaren.

Sneller en beter herstel van botweefsel en pezen: Deca.
Staat Nandrolon (Deca) om bekend en heb het ook zelf ervaren.

Als iemand dit eens zou kunnen onderbouwen (en niet met het overbekende stuk dat altijd geplakt wordt waarvan onbekend is wie het geschreven heeft en waarop het gebaseerd is) Ik heb echt weken gezocht naar de rol van AAS voor herstel pezen.

@Ymir
Ik kan het niet onderbouwen, maar heb wel gemerkt dat met VAR ik erg snel van een peesblessure afkwam waarvan ik dacht dat ik er mijn leven lang mee zou gaan lopen leuren.
Kan toeval zijn, maar voor mijn gevoel is het dat niet.
Was ook ongeveer het enige positieve van de hele kuur overigens. :)

@TS: Als ik dat al zou doen, dan zou ik kracht en cardio splitsen. Dan zou je wle twee keer op een dag kunnen trainen.
Of 1 training net iets uitbreiden en deze verdelen over twee keer per dag.

Ja het klinkt misschien beetje apart voor sommigen maar ik wil graag het niveau verhogen. Natuurlijk zal bij de eerste keer 2 keer per dag trainen misschien niet helemaal lekker uitvallen iedere keer. Over het algemeen herstel ik vrij snel. Ik wil aanvoelen hoe het voelt, als je er doorheen zit voel je dat ook vrij snel, ik in ieder geval wel dus dan is de vraag wanneer je moet stoppen voor mij vrij snel gemaakt. Ik ben een aantal maanden hele dagen vrij inderdaad in verband met studie, dus ik kan doen en laten wat ik wil en heb van niemand last verder. Ik slapen/eten wat ik wil.

Ik zit dan te denken met bovenstaand schema wellicht 2 dagen trainen 1 dag rust en zo door. En op de dag rust wat lichte cardio.

Ik merk na iedere training ben ik gewoon kapot de energie is op zullen we maar zeggen. Maar s'avonds heb ik dan weer genoeg om in ieder geval een redelijk intensieve training te hebben. Me training is al vrij intensief (ben wel eens een dag erna wat ziekig maar alleen als ik off ben). Ik train met gewichten die ik net hebben kan en de rustperiodes zijn kort (30 tot 45 seconden) dus ik probeer op een andere manier uit te breiden en meerdere malen per week de spiergroep trainen zou voor mij wel uitkomst bieden. ( nu 2x dan 3x)

Ik denk dan aan anderhalf uur trainen in de ochtend en een uurtje in de avond. En heel flink eten natuurlijk

Het kuurtje dat ik ga volgen is Test E 500 mg per 5 dagen. Is dus wel van HG kwaliteit.

Trouwens vriendinnen, vrienden, familie interesseerd me echt geen reet hoor als ik met een kuur bezig ben. Gaat alles alleen maar om de training.

---------- Post toegevoegd Sun 8 Apr 2012 om 15:59 ----------

Op deze manier is 2x per dag trainen onzin. Ik doe zelf ook weleens een tweede training maar deze is dan 20 minuten en vooral bedoeld als herstel, conditioneren etc.

Tijdens een kuur kan je ook overtrainen en dat resulteert in blessures.

Wat bedoel je eigenlijk met conditionering? nogmaals de spieren aanspreken die je overdag al had aangesproken?

Laatst bewerkt:
Sled of prowler tussendoor doen bijvoorbeeld.

Vrienden en vriendin zijn nr 1 ten alle tijden.
En je zal niet de eerste zijn die ze kwijt raakt doordat
je ego en kapsones stijgt door de hoge test waardes.

Trainen is een onderdeel van mijn leven 4keer per week (on)
En het eten gebeurt onder werktijd en diner.

Dus de avonden zijn me zeer kostbare tijd om door te brengen met me vrouwtje en vrienden.

Want he. Wat heb je aan een bruut fysiek als je alleen op de bank zit :-))

TS je groeit juist in je rust, dat is even belangrijk als je training.
Nu wil je dubbel gaan trainen, maar hoe wil je dubbel zo hard gaan rusten dan? Hoe doe je dat?

Terug
Naar boven