MuscleMeat

Vraagje aan de gebruikers

Jopie

Ripped Bodybuilder
Waardering
1
Dude`s

Ik vroeg me af,
Zijn er hier gasten die het bij één kuurtje hebben gelaten of na de eerste meerderen zijn gaan nemen.

Ik stel mijn vraag omdat ik vaak hoor van: Ja ik wil het wel eens proberen.
Maar ik denk als je een keer het gehad hebt dat je daarna wel door blijft gebruiken.
Als je je een keer superman hebt gevoelt dan wil je niet meer normalman zijn,

wat is jullie mening hier over??

Jopie

Nee want niemand hier gebruikt zoals je ziet ;)

misschien als je wat ouder bent dat je dan tevreden bent als normal man. Maar tot die tijd zul je het toch regelmatig ´bij moeten houden´ en daar komt nog bij dat je de lat voor jezelf steeds hoger legt. Er is altijd wel een puntje dat beter/massiever kan. Bijna iedereen zou er wel uit willen zien als hoe die er met een flinke pomp in de gym in de spiegel uitziet. Ook kun je ervan uitgaan dat iemand zichzelf niet gauw té massief vindt.
Al met al denk ik niet dat het mogelijk is om het bij 1tje te houden...

had jij plannen dan?

Hey jopie. Ik heb tot nu toe een kuur gedaan en laat het daar voorlopig bij. Het was vorig jaar en khbe er flink wat mee gewonnen en het meeste ook kunnen houden. Kben een paar kilos kwijtgeraakt (vocht en vet en beetje spier) maar merkte wel dat er natuurlijk nog veel meer inzat. Dit kwam doordat ik drie maandjes na de kuur op hetzelfde gewicht zat als direct na de kuur zonder het vet en vocht. ik blijf nog een tijd naturel trainen maar moet wel erbij zeggen dat je mentaal erg sterk moet zijn!!! Tis geestelijk echt wel verslavend en niet alleen dat maar ook het verlies dat je na een kuur hebt valt zwaar. Als je juist dan door kunt zetten laat ej zien dat je er wat voorover hebt maar hier vallen velen af. Je moet het zo zien: tijdens een kuur werk je naar een top.....vanaf die top kan het alleen maar minder gaan en na dat dal kun je weer naar die top werken. Dat dal is zwaar maar te doen als je mentaal sterk bent en wat over hebt voor de sport. De mesten snakken hierna dus naar een nieuwe kuur die ze weer naar die top brengt (dat had ik dus ook) maar als je lang genoeg wacht dan komen je ''pumps'' weer trug en je gewicht na verloop van tijd ook. Hierdoor doe je weer nieuwe inspiratie op om naturel door te trainen dus in mijn ogen en eigen ervaring kan het WEL al is het moeilijk. Je bent gewoon THA MAN in de sportschool als je in je kuur zit en dat is een goed gevoel dus geestelijk wel verslavend denk ik.Toch als ik je een tip mag geven doe het niet haha kheb er geen spijt van maar naturel trainen geeft op jonge leeftijd denk ik meer voldoening TOV jezelf

Dat vind ik een eerlijke en goede raad!

• Topic Starter Topic Starter
@karperblues

Vind het wel knap als je inderdaat het er gewoon bij houd.
Ik denk dat als ik zou gaan gebruiken dat ik dan gewoon door zal blijven gaan. Omdat ik altijd maximaal wil presteren. Tja.... wat is maximaal. In ieder geval niet omdat ik slap in mijn schoenen sta, maar meer omdat ik wil preseten.

@D.

Nee geen plannen, maar begin me er wel steeds meer naar te luisteren. Dus dat is het beginnen zeggen ze altijd.
Tja ik weet niet hoor, ben gewoon bang voor mijn gezondheid en ik weet dat ik er toch niet meer mee zou gaan stoppen.

Dus zijn er nog meer die wel naar een kuurtje het daarbij hebben gelaten?
En vertel jullie ervaring.

Jopie

nee dan zou ik het echt niet doen ik denk dat je spijt krijgt dat je begonnen bent. En de lol van trainen kan eraf gaan want zoveel in korte tijd bijkomen is een mooie ervaring maar naturel niet te doen

Maar als je een keer kuurt en dan niet meer gebruikt je helemaal terug valt naar "af".

Ik heb me nog nooit superman gevoeld. En dat je alles weer kwijt raakt is onzin, je moet het gewoon goed bijhouden en dan zul je zien dat je ongeveer 50% over houd

• Topic Starter Topic Starter
Denk zelf dat het per persoon zal verschillen, niet?
De een heeft aanleg om meer vast te houden dan anderen.

In hoe verre is as schadelijk als je een keer of twee keer per jaar gebruikt?

Jopie

ik heb tijdens mijn kuurtje ( 8 weken) niet veel gewicht gewonnen, maar ik voelde mij heel goed en de goesting om te trainen was veel beter. coïtus ook natuurlijk. ik dacht eigenlijk aan niets anders. ik had helaas mijn voeding verwaarloosd. het probleem is een beetje zoals karperblues vermeldt: je voelt je super om te trainen. na de kuur verminderde dit fel en dat heeft bij mij toch een maand of twee geduurd. en het is die periode die moeilijk is. ik ben nu weer goed in vorm en het is toch anderhalf jaar geleden. de neiging om terug te kuren die blijft toch altijd. maar ik denk dat het mogelijk is. bvb een kuur van 12 weken een jaar naturel trainen en dan opnieuw, zoadt je het goed onder controle hebt. ik ben ook aan het twijfelen of ik in januari terug een kuurtje begin of gewoon zo doorga. want eigenlijk gaat het goed. het gaat alleen traag vooruit. ik ben ook wel inmiddels 44 en dan is er niet zoveel vooruitgang meer als iemand van 20.

D. zei:
misschien als je wat ouder bent dat je dan tevreden bent als normal man. Maar tot die tijd zul je het toch regelmatig ´bij moeten houden´ en daar komt nog bij dat je de lat voor jezelf steeds hoger legt. Er is altijd wel een puntje dat beter/massiever kan. Bijna iedereen zou er wel uit willen zien als hoe die er met een flinke pomp in de gym in de spiegel uitziet. Ook kun je ervan uitgaan dat iemand zichzelf niet gauw té massief vindt.
Al met al denk ik niet dat het mogelijk is om het bij 1tje te houden...

Yup helemaal waar.
Ik heb wat kuurtjes achter de rug, meestal gedaan in de zomer in zuid-Europa waardoor je nóóit maximale gains kunt krijgen en dus weet je het elke keer weer wat beter te doen. Zet daarnaast een lichaam met weinig potentiele ontwikkeling en dan ben je al gauw steeds vaker aan het kuren.

Ik hou het nu bij 2 stuks per jaar maar ik zit tegen mijn maximale aan.
110kg schóón behouden en dan vind ik het welletjes.
Heb dus nog een paar kilo's te gaan.

Ik ben nu met eerste kuur bezig en de volgende kuur komt er zeker na ja. Het is niet verslavend maar het geeft een heerlijk gevoel tijdens trainen en je groeit gewoon lekker, de verlijding is groot.

Terug
Naar boven