MuscleMeat

vraagje

nadeem1231

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
89kg
Vetpercentage
21%
Hallo ik heb even een vraagje ik heb me sinds donderdag ingeschreven bij fitness. Op het begin is mijn doel alleen om af te vallen. ik ben nu 89 kilo en wil uiteindelijk tussen de 65 kilo en de 70 kilo wegen. Ik doe op het moment dan ook altijd cardio en een heel klein beetje gewicht heffing. Maar hoe vaak moet ik nu per week gaan trainen om mijn doel te kunnen halen? En hoeveel cal moet ik per keer eraf trainen als ik bezig ben met cardio?

Laatst bewerkt:
Hallo ik heb even een vraagje ik heb me sinds donderdag ingeschreven bij fitness. Op het begin is mijn doel alleen om af te vallen. ik ben nu 89 kilo en wil uiteindelijk tussen de 65 kilo en de 70 kilo wegen. Ik doe op het moment dan ook altijd cardio en een heel klein beetje gewicht heffing. Maar hoe vaak moet ik nu per week gaan trainen om mijn doel te kunnen halen? En hoeveel cal moet ik per keer eraf trainen als ik bezig ben met cardio?

Lees de stickies, vooral rippetoe en de voedingsstickies imho.. komt het goed.

Off topic: Bij je stats staat 80 kg en je schrijft dat je 89 kg weegt?

Stel een goed voedingsschema samen met behulp van dit forum, doe veel HIIT en cardio, zorg wel dat je ook genoeg krachttraining doet zodat je spiermassa op niveau blijft.

Ook vraag je hoe vaak je moet trainen, en hoeveel kcal je moet verbranden maar je zegt niet in wat voor tijdsbestek?
Stel een doel voor een bepaalde tijd, dan kunnen mensen je misschien verder helpen.

3 tot 4 keer per week is goed. 3x fullbody of 4 Upper/Lower schema's zijn aan te raden.
Richt je vooral op de compound oefeningen (squat, deadlift, bench press, military press, bent over row).
Dit kun je assisteren met isolatie oefeningen (bicep curl, tricep extension, leg curl, leg extension etc).

Qua voeding is het belangrijk om op 250 tot 500 kcal onder je onderhoud uit te komen.
Of je dit door voeding of door cardio doet is aan jou, maar pas op dat je niet lager dan de 500 kcal (onder onderhoud) gaat.

ik zou meer krachttraining naast de cardio doen, zodat als je eenmaal op je streefgewicht zit je niet alleen een stuk magerder bent maar ook wat spieren hebt

Terug
Naar boven