XXL Nutrition

Vraagjes

grippa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
80kg
Hallo,

Sinds een week heb ik een sportschool abonnement en ben al 2x geweest. (jaja)
Nu krijg ik tijdens het trainen een licht gevoel in mijn hoofd, en een beetje misselijk. Nu had ik dit tijdens een verhuizing ook, zware dingen tillen. Maar als ik aan cardio doe heb ik hier geen last van. Het lijkt dus wel of ik alleen bij gewichts training hier last van krijg. Verder volgens mij goed gegeten voor de trainingen, vandaag bijvoorbeeld een uur van te voren 2x ei + volkorenbrood + kaas + banaan + aardbeien + kiwi + walnoten.
Iemand die dit ook ervaart? En wat zou kunnen helpen?

En dan iets heel anders, ik zie weiproteïne vooral met een smaak in webshops. Maar ik wil graag shakes maken met bijvoorbeeld de ene keer een banaan erbij en de andere keer appel. Weet iemand hoe de smaak is van weiproteïne zonder toegevoegde smaak? is dit heel vies ofzo?

Dank en groet:)

Ademhaling maybe? Bloedwaardes goed?

Misselijkheid en licht in je hoofd kan veel verschillende oorzaken hebben:
1) vocht tekort
2) ademhaling niet goed tijdens sets
3) teveel eten voor je training (kan voor misselijkheid en lichtgevoel in hoofd zorgen) of een tekorte tijd tussen je maaltijd en training
4) vitaminen/mineralen tekort
5) suiker tekort (al vraag ik me af of dit nou zo makkelijk gaat met voldoende eten)
6) veel mensen hebben vaak wel een licht gevoel in hoofd tijdens zware compounds zoals squats

Misselijkheid en licht in je hoofd kan veel verschillende oorzaken hebben:
1) vocht tekort
2) ademhaling niet goed tijdens sets
3) teveel eten voor je training (kan voor misselijkheid en lichtgevoel in hoofd zorgen) of een tekorte tijd tussen je maaltijd en training
4) vitaminen/mineralen tekort
5) suiker tekort (al vraag ik me af of dit nou zo makkelijk gaat met voldoende eten)
6) veel mensen hebben vaak wel een licht gevoel in hoofd tijdens zware compounds zoals squats

extra info:

iets met ijzertekort dacht ik es gelezen te hebben, minder zuurstoftransport... (punt 4) - informeer bij je doctoor als het probleem blijft aanhouden en de andere punten niet goed helpen;

(2) Ademhaling:

http://www.youtube.com/watch?v=eQ3N8GCEkcU

zo zijn er nog wel meerdere te vinden op YT;
komt er op neer: inademen langs je neus, uit langs je mond.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Bloedwaarden zouden goed moeten zijn, ben een maandje terug getest op van alles.
Zal het helpen om de eerste set lichter te beginnen? als een soort van warm-up, zodat niet veel bloed in 1x naar een bepaalde spier gaat?

Volgende keer ga ik iig letten op mijn ademhaling en neem ik een drankje mee met snelle koolhydraten. Dank voor reacties.

Whey Perfection Naturel (Body En Fitshop) is goed te doen (heb hem zelf ook meestal).
Als je die shake met melk maakt smaakt het gewoon naar romige melk, geen extra vanille of chocolade smaak, maar soort opgeklopte melk.
Voor shakes waar je zelf smaak aan toevoegd (banaan, aardbeien of cacao) ideaal dus.

als ik jou was zal ik pure whey protein pakken. meestal met smaakjes erin zit er aspertame in. dat zit ook in gloor en lost niet op in je buik en kan je kanker van krijgen (leverkanker) het beste kan je zonder smaak doen. en fix een personal trainer. ik heb er ook een om eerst de techniek goed te kennen:). ben nu een jaar bezig en gaat echt goed.

NO PAIN NO GAIN

Bij hoe lang cardio heb je er geen last van ? Cardio kun je op weinig eten nl langer volhouden dan intensieve krachtsinspanningen,..

Lullig, maar het klinkt mij in de oren als gewoonweg te weinig energie om te verbranden,.. ofwel niet voldoende eten,..
buiten wat je opsomde, wat eet je de rest vd dag ???

Óf, maar dat lijkt me zo 1,2,3 niet een suiker tekort,... ken je iemand met suiker? voor de gein eens prikken,... weet je dat ook weer,.. maar daar zou ik in eerste instantie nog ff niet vanuit gaan.

Terug
Naar boven