XXL Nutrition

Vragen na 20kg gewichtsverlies

SaschaZ

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
82kg
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier, maar moet zeggen dat ik al wel geregeld op dit forum heb rondgekeken. Ik ben ook zeker niet nieuw in het wereldje.. heb alleen in het verleden veel on and off getrained. Sinds dit voorjaar besliste ik dat het zwart/wit moest zijn omdat ik mezelf toch te veel had laten gaan.

Ik ben 24.. woog toen 99kg met een lengte van rond de 1m80. Ik had wel wat spiermassa, maar was me toch iets aan het voorliegen. Nu weeg ik gemiddeld rond de 81 kg maar wou het graag nog een stapje verder nemen.

Eerst lette ik beetje op mijn eten, maar niets al te speciaals.. Dan een beetje hulp gezocht, en echt hard beginnen opletten, dit is hoe ik het snelste men gewicht verloor en toch nog zeker genoeg spiermassa overhield. Ik zit momenteel op het werk, maar zal proberen vanavond wat before/after pictures toe te voegen.

Bijkomende informatie:

Ik gebruik Dymatize elite Isolate als protein, momenteel gebruik ik ook een fatburner, namelijk clenbutrx en de pre workout Hemo Rage.
Overdag op het werk drink ik gemiddeld bijna 2liter water alsook tijdens de training.

Gemiddelde dag:

7.30 op nuchtere maag halve liter water + fatburner
8.00 350ml halfvolle melk - 50gr brinta - handvol bosbessen - 2 scoops (70gr protein)
10.30 +- 150gr kip - varia aan groenten
13.00 +- 200gr kip - varia aan groenten
15.45 70gr protein
17.30 fatburner - preworkout
18.00 +- uurtje kracht - 45 mins cardio
20.00 70gr protein (na de training)
22.00 eventueel nog wat kip met groenten of shake depending on the mood

Ik weet dat dit misschien niet de gewenste info is, qua kcal info enzo.. maar had graag toch wat feedback gekregen. Eet ik toch meer Koolhydraten? Zoja, in welke hoeveelheid enzo? Trainen zelf blijft enorm goed gaan en ik blijf progress merken. Dus daar heb ik geen last van. Het enige wat ik nog moet doen is tijdens de weekends me iets strakker aan bovenvermeld schema houden, want durf wel eens beetje teveel te cheaten dan.

Hopelijk kunnen jullie mij als newbie wat info geven.

Thx

Dat is geen schema voor een newbie.

Hoe hoog is je vetpercentage nu en wat doe je qua refeeds ?

• Topic Starter Topic Starter
Refeeds, naja, gewoon echt eten waar ik zin in heb.. Mcdo doe ik wel eens in het weekend.. eet ook wel wat candy.. beetje teveel koolhydraten, en dan nog niet eens de 'goeie' , sauzen, .. ik eet gewoon teveel troep. Maar na 2 dagen is het allemaal wel weer ok.. het zorgt gewoon voor uitstellen van goals bereiken ..

En vetpercentage weet ik niet exact, zit namelijk in een healthcity gym, en daar hebben ze enkel een ding dat je vastpakt, trilt en elke keer iets anders weergeeft naarmate hoe je het vasthoudt.. beetje commercieel allemaal spijtig genoeg. Zal dat deze week eens even laten checken.. Denk dat ik toch boven de 15% zit.

Ik zou toch ff nog wat harder willen gaan.. en ook ff die refeeds zien deftig te doen.

Laatst bewerkt:
Misschien wel erg veel eiwit na de training? Als het teveel is, wordt het vet he. Je neemt trouwens de hele dag wel veel eiwit.

hoeveel kh kom je op uit? 100g ofzo / dag? beetje kh kan geen kwaad, zeker als het in de vorm van volkoren (pasta / brinta / brood) of zilvervlies rijst is ofzo. Ik zou 1x rijst oid toevoegen aan je kip. (en dan dus mss wat minder gram kip)
savonds kwark?

En in het weekend idd zoveel mogelijk er aan houden, maar als je een keertje wat snoept/een pilsje of een lekker broodje ofzo, kan geen kwaad. De rest van de week eet je erg goed, dus dat is prima joh, als jij het daardoor beter volhoud.
(maar natuurlijk niet heel het weekend vol vreten met KFC buckets, dan doe je het voor niks ;p)

Ik zou die proteine na de training, uitgaande dat het whey is, minderen. Als het zo'n blend van whey, ei en casseine is is het top. Anders zou ik gewoon 30gr nemen en dan een maaltijd erna gewoon 200gr kip extra nemen omdat vlees bij lange na niet zo snel verteerd is als whey.

Terug
Naar boven