Fitness Seller

Vragen over oefeningen

Ledosta

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
69kg
Hallo,

Na mijn ingeklapte long ben ik weer gaan trainen. Alleen loop ik vast bij een aantal oefeningen. Na een betreffende oefening voel ik namelijk geen ( bijbehorende ) spierpijn of een inspanning van de spiergroep.

De oefeningen bestaan zoal uit de incline dumbell press, de flat dumbell press en triceps pushdown. Echter voel ik dus geen pijn/inspanning van de spiergroep bij de uitoefening.

Is het beter om mijn borst met apparaten te trainen? Of is de ontwikkeling dan trager dan met compound?

Dank.

Misschien pak je ze wel niet zwaar genoeg?

Of je techniek is niet goed. Dan duw je bij die oefeningen veel vanuit je schouders en triceps ipv borst.

• Topic Starter Topic Starter
Of je techniek is niet goed. Dan duw je bij die oefeningen veel vanuit je schouders en triceps ipv borst.

Dat is het inderdaad. Had deze week overigens ook last van mijn schouder, hopelijk loop ik geen blessure op. Hoe duw ik vanuit mijn borst eigenlijk? Moet ik mij dan richten op mijn borst of iets in die richting? Ik heb de hele sportschool voor mezelf, maar heb het gevoel dat ik maar wat doe wanneer ik met mijn borst bezig ben.

Daarnaast zijn er geen oefeningen voor mijn rug, zoals de seated cable row, pulldown behind the neck en wide-grip lat pulldown. Jaja, ik heb de namen van de oefeningen van het internet afgehaald, maar deze oefeningen biedt mijn sportschool niet aan jammer genoeg. Dat terwijl ik deze oefeningen juist zo fijn vond voor mijn rug. Voor de rest ken ik barweinig oefeningen. Op het internet kom ik voornamelijk deze oefeningen tegen.

Zoek eens wat filmpjes op over de techniek van het bankdrukken. Belangrijk is dat je stevig op de bank ligt, voeten op de grond, je rug een beetje kromt en jezelf als het ware de bank in duwt vanuit je voeten. Trek je schouderbladen naar elkaar toe, zorg dat je de bar goed en stevig vastpakt. Ellebogen lichtjes naar binnen toe. Maar nogmaals, zoek het maar eens op.

Voor je rug zou ik sowieso pull-ups of chin-ups in je schema verwerken en barbell bent-over rows.

Ik heb bij wel meer oefeningen geen spanning of pijn. Ook vaak bij mijn borst, maar ook wel rug. Ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan omdat ik gewoon groei.

als het ware je borst keihard aanspannen bij elke rep, ik denk zelf als je met apparaten begint je sneller de techniek goed hebt omdat je geen rare bewegingen kan doen. Probeer eens wat uit zodra je iets 12x (of hoeveel je normaal doet) kan, pak je hem beetje zwaarder. ben benieuwd of het werkt laat maar horen

als het ware je borst keihard aanspannen bij elke rep, ik denk zelf als je met apparaten begint je sneller de techniek goed hebt omdat je geen rare bewegingen kan doen. Probeer eens wat uit zodra je iets 12x (of hoeveel je normaal doet) kan, pak je hem beetje zwaarder. ben benieuwd of het werkt laat maar horen

Integendeel ;)

Omdat je op een app. niet alle spieren gebruik die je met een losse stang gebruikt en mischien/waarschijnlijk de targetspier ook anders inzet (stand van ledematen ed.)

Misschien moet je een keer wat lichter gewicht proberen en echt letten op je uitvoering. Zorg dat je de spanning op je spieren houdt en dus niet tussen elke rep bovenin rusten. Zorg dat het gewicht altijd in beweging is en houd op de teruggaande beweging controle over het gewicht (dus niet laten vallen). Als ik op deze manier train voel ik het altijd.

Terug
Naar boven