AndroidHealthClinic

Vragen over snel massa

Timothy187

Novice
Waardering
0
Hallo ik ben timothy ik ben 17 jaar. ik weeg nu 65 kilo en ben 1.82 vrij dun dus.

er zulle vast veel van ditsoort vragen zijn maar ik geef mijne duidelijk aan.

Ik train nu sinds een maand bij een sportschool. ik heb als ik me armen aanspan(voordat ik begon met trainen al) hele grote spierballen dit komt waarschijnlijk omdat ik vrij dun ben want als ik niet aanspan zijn me armen gewoon dun. Ook heb ik een wasbordje als ik me buik aanspan waarschijnlijk ook omdat ik dun ben. Ik heb vroeger wel getrained dus daardoor zou het mischien wel komen.

iniedergeval ik wil weten of wat ik doe goed is want in die maand heb ik neit echt veel vooruitgang gezien terwijl ik wel 3 keer per week train.

Even me trainingschema ( alle trainingen zijn met een fitness instructeur aanwezig

Maandag: borst(verschillende oefeningen)
Buik(verschillende oefeningen)
Biceps Triceps(verschillende oefeningen
di: rust
Woensdag: Schouders
Gehele Rug Armen

donderdag rust

vrijdag borst(verschillende oefeningen)
Buik(verschillende oefeningen)
Biceps Triceps(verschillende oefeningen.

Voor de rest eet ik elke avond veel vlees pasta groenten en rijst. voor het slapen gaan muslie met magere yogert en over de hele dag veel boterhammen met kaas,nutella,pindakaas enzovoort. en na de trainingen drink ik elite whey chocolate(proteine shake) dit doe ik ook de volgende ochtend dus zegmaar op me rust dag.

maar mijn vraag is me pot is nu op en k heb nu easy 2 gain gekocht(weightgainer) dit leek volgens mijn fitniss instructeur het best omdat ik toch niet aankom en 3 keer in de week naar de sportschool ga ik ga hier vandaag mee beginnen mijn vraag is hoeveel en wanneer kan ik dit het best drinken.

graag hoor ik wat ik beter kan doen aan mijn training en wnnr ik de weightgainer het beste kan nemen hoevaak en hoeveel

Dank u wel voor uw tijd

1) BENEN TRAINEN, dan groeit je gehele lichaam zoiezo veel meer mee
2) lees stickies over voeding, maak een DEFTIG voedings schema (om de 2.30uur iets eten) rond de 3000kcal per dag
3) lees stickies over training en welke oefeningen je het beste kan doen (compounds dus)

succes

• Topic Starter Topic Starter
ik heb 7 jaar op voetbal gezeten mijn benen zijn in verhouding met derest van mijn lichaam al veel groter en gespierder! maar u raar mij dus aan om alsnog mijn benen te trainen??

mvg timothy

ik heb 7 jaar op voetbal gezeten mijn benen zijn in verhouding met derest van mijn lichaam al veel groter en gespierder! maar u raar mij dus aan om alsnog mijn benen te trainen??

voetbal is niet te vergelijken met benen trainen in een sportschool, dus JA.

Van voetbal krijg je korte spieren, omdat je een andere beweging beweging maakt als in de sportschool. Ik zou daarom sterk adviseren beenoefeningen te doen. (squat, hoort eigenlijk zowiezo in een beginner zijn schema, en iets van een leg extension bijvoorbeeld).

DutchDedication

p.s. LEES STICKIES!!

Voetballers met gespierde benen? Heb al veel voetballers gezien, nog nooit een met gespierde benen, zeker niet bij bovenbenen.

Als je de volgende keer naar de fitness gaat zeg dan tegen je instructeur dat hij niet meer moet assisteren. Lees rond op dit forum, en begin te trainen.

De shake die je neemt is wrs waardeloos, gewoon goed eten zal al enorm veel helpen bij je. Voor derest kijk hier in de sticky's en in de voorbije posts eens naar goede schema's, hetgene dat je instructeur je heeft gegeven trekt op niks.

offtopic: In sommige fitnessen is het precies enkel de vereiste dat je met excel kan werken om instructeur te worden? Ruik ik daar een toekomstige vakantiejob?

Voetballers met gespierde benen? Heb al veel voetballers gezien, nog nooit een met gespierde benen, zeker niet bij bovenbenen.

Als je de volgende keer naar de fitness gaat zeg dan tegen je instructeur dat hij niet meer moet assisteren. Lees rond op dit forum, en begin te trainen.

De shake die je neemt is wrs waardeloos, gewoon goed eten zal al enorm veel helpen bij je. Voor derest kijk hier in de sticky's en in de voorbije posts eens naar goede schema's, hetgene dat je instructeur je heeft gegeven trekt op niks.

offtopic: In sommige fitnessen is het precies enkel de vereiste dat je met excel kan werken om instructeur te worden? Ruik ik daar een toekomstige vakantiejob?

Dan heb jij vast en zeker nooit een foto gezien van de vroegere bayern spits Gerd Muller (jaren zeventig), man had die mens bovenbenen!

Laatst bewerkt:
Niet gek ook dat je geen resultaat/weinig resultaat ziet als je 3 keer in de week traint voor net een maandje.. ik train nog maar 3 maanden en 6 dagen in de week en het enige verschil dat je ziet zijn mn borstspieren en bi/triceps na de training, verder nog vrij weinig.. hou er ook rekening mee dat anderen sneller verschil zien dan jij zelf, daarom train ik ook samen met een vriend.. (helpt ook om je op te peppen en harder te pushen)

Dan heb jij vast en zeker nooit een foto gezien van de vroegere bayern spits Gerd Muller (jaren zeventig), man had die mens bovenbenen!

Heb foto opgezocht en idd, mooie benen voor een voetballer, de uitzondering bevestigt de regel?

Nu ik betwijfel ten sterkste dat al die voetballers (dus van die jonge gasten van 14-20 jaar die bij de lokale dorpsploeg spelen) die naar de fitness gaan, zulke benen hebben.

Ik had eigenlijk de vergelijking gemaakt met personen die voetbal spelen die ik persoonlijk ken.

Het gaat er gewoon om dat alle nieuwelingen die geen zin hebben om benen te trainen zeggen..."ja ik train benen met voetbal"...

Je zou juist zeggen dat juist omdat je voetbalt je benen extra hard zou moeten aanpakken.

Iemand die begint met trainen en basketbal doet zie je toch ook niet zeggen " ja ik doe aan basketbal dus ik ga mijn armen niet trainen.."...

Natuurlijk zullen je benen een stapje voor hebben als je tig jaren intensief voetbalt (dus niet 1x per week met je zuipende vrienden in je vriendenteam staat)...
Een paar maten van mij spelen ook op vrij hoog niveau en al 10 jaar ofzo voetbal, die hebben ook (in verhouding) dikke bovenbenen en kuiten...
Maar juist omdat je voetbalt wil je toch extra kracht krijgen in die beentjes?

tevens doen voetballers (profs, en op redelijk hoog niveau) ook aan krachttraining dus waarom je denkt dat voetbal alleen al genoeg is weet ik ook niet ???

1) BENEN TRAINEN, dan groeit je gehele lichaam zoiezo veel meer mee
2) lees stickies over voeding, maak een DEFTIG voedings schema (om de 2.30uur iets eten) rond de 3000kcal per dag
3) lees stickies over training en welke oefeningen je het beste kan doen (compounds dus)

succes
Ben ook van de 63 naar de 73 geklommen door VEEL te eten.
Kostte me ongeveer anderhalf jaar. Heb een zeer snelle spijsvertering (volgens de huisarts).

De dingen die ik heb gedaan:
- Vet eten (friet, hamburgers, pizza, KFC)
- Pasta's eten (rijst, spagetti, macaroni)
- Kip kip kip (veel kip eten, liefst zo min mogelijk gekruid)
- Eiwitshakes (na elke training)

deze dingen moet je alleen maar eten als je ook serieus wilt gaan trainen.
Doe je dat niet, dan wordt je een dikke vette ranzige lelijke stinkende pad.

Niet gek ook dat je geen resultaat/weinig resultaat ziet als je 3 keer in de week traint voor net een maandje.. ik train nog maar 3 maanden en 6 dagen in de week en het enige verschil dat je ziet zijn mn borstspieren en bi/triceps na de training, verder nog vrij weinig.. hou er ook rekening mee dat anderen sneller verschil zien dan jij zelf, daarom train ik ook samen met een vriend.. (helpt ook om je op te peppen en harder te pushen)

Dat jij amper resultaat ziet komt misschien omdat je veelste veel traint.:rolleyes:

@Topicstarter: Zoals gezegd. Lees de stickies. (zowel over trainingsschema's als voeding) En maak met de opgedane kennis een goed eet en trainingsschema.

En begin je benen te trainen.

Zelf ben ik een tijdje geleden begonnen met Rippetoe.
nu reeds een 2 maanden bezig en ben dus ook begonnen meet veel meer voedsel in te nemen.
Ik zit nu van 69 kilo op de 74 kilogram, dit zal zeker niet allemaal spieren zijn maar voor mijn andere sport zit ik nu toch wel veel beter. En ik zie er nu wel iets beter uit, mijn ribben liggen niet meer bloot onder mijn huid ;)

Maar doe zeker de Squats voor je benen, mijn trainingspartner heeft ook veel sterkere benen ook van voetbal.. MAAR hij doet ELKE training zijn squats mee zonder gezever!
Squats make us big xD

Ga eens zoeken op het 'squats and milk' program of het '20 rep squat program'.
Heb gelezen dat het een bruut schema zou zijn voor een snelle toename in massa.
Sinds dat je vraag is, kun je het een kans geven misschien.

Terug
Naar boven