Hallo allemaal,
Mijn naam is Tanja en ik heb me vanmorgen maar eens ingeschreven voor dit forum. Nu acht weken geleden vond ik het hoog tijd eens iets aan mijn conditie en lijf te gaan doen. Ik heb een fijne sportschool uitgezocht en vanaf dat moment ben ik begonnen met trainen. Mijn doel: strakker in mijn vel komen en (buik) vet verbranden. Tot deze week trainde ik twee keer, rustig opbouwen ivm blessures. Op maandag body-pump op donderdag body-combat. Vanaf deze week wil ik drie keer gaan trainen, namelijk de zaterdag erbij, body-pump. In de sportschool hebben ze bepaalde gegevens van me opgenomen, die zal ik straks weergeven. En hebben ze een "voedingsschema" voor me gemaakt. Graag zou ik van jullie horen wat je er van vind. Heel eerlijk, ik heb me er nog niet in verdiept, heb me er nog geen dag aan gehouden. Maar ik wil het wel serieus oppakken. Graag jullie reacties, en tips. Eigenlijk heb ik nog wel meer beginners vragen maar die horen thuis in een ander topic denk ik.
Acht weken geleden is ingevuld op mijn resultaten lijst:
1,73 lang
63 kilo
BMI 21
Vet% 24,8
Onderdeel van het doel is nu het omlaag brengen van het vet percentage (naar 22 procent in eerste instantie)
Het volgende voedingsschema heb ik meegekregen:
-glas jus d' orange
stuk fruit
-1 sneetje brood+beleg
250 gram kwark (van vifit, zonder suiker zonder vet)
-1 sneetje brood+beleg
1 ons kipfilet als beleg op brood mag met tomaat en sla
-1 sneetje brood+beleg
2 schijfjes ananas in eigen water
-150 gr rijst (gekookt afgewogen) of 3 aardappels of 150 gr pasta
150 gr kip of vis
200 gr groente
-1 stuk fruit
sneetje brood met beleg
Met volgende tips...
*Als beleg op brood, fricandeau, rosbief, kipfilet, rookvlees, eitje
*Geen suikers gebruiken
*Ipv suikers zoetjes (candarel) gebruiken. Alleen light frisdrank
*Geen kaas gebruiken!!!! of boter, wel wat olijfolie
*Ongeveer 2 a 3 liter water op een dag
*Geen maaltijden bij elkaar voegen
*geen maaltijden overslaan
*1 keer per week een junkdag (ongeveer 750 calorieën meer dan normaal)
*2 keer daags een goede multi vitamine. Niet van kruitvat of hema!
Ondanks dat ik me dus op dit moment helemaal nog niet met het voedingsschema heb bezig gehouden zie ik wel al resultaten. Voornamelijk mijn benen, meer spieren, strakker. Wat voor soort voedingsschema heb ik gekregen? Wat moet het doen als ik me er strikt aan ga houden??
volgende week gaan we weer meten, ik ben benieuwd. Na die meting wil ik op mijn voeding gaan letten
Al vast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Tanja
Mijn naam is Tanja en ik heb me vanmorgen maar eens ingeschreven voor dit forum. Nu acht weken geleden vond ik het hoog tijd eens iets aan mijn conditie en lijf te gaan doen. Ik heb een fijne sportschool uitgezocht en vanaf dat moment ben ik begonnen met trainen. Mijn doel: strakker in mijn vel komen en (buik) vet verbranden. Tot deze week trainde ik twee keer, rustig opbouwen ivm blessures. Op maandag body-pump op donderdag body-combat. Vanaf deze week wil ik drie keer gaan trainen, namelijk de zaterdag erbij, body-pump. In de sportschool hebben ze bepaalde gegevens van me opgenomen, die zal ik straks weergeven. En hebben ze een "voedingsschema" voor me gemaakt. Graag zou ik van jullie horen wat je er van vind. Heel eerlijk, ik heb me er nog niet in verdiept, heb me er nog geen dag aan gehouden. Maar ik wil het wel serieus oppakken. Graag jullie reacties, en tips. Eigenlijk heb ik nog wel meer beginners vragen maar die horen thuis in een ander topic denk ik.
Acht weken geleden is ingevuld op mijn resultaten lijst:
1,73 lang
63 kilo
BMI 21
Vet% 24,8
Onderdeel van het doel is nu het omlaag brengen van het vet percentage (naar 22 procent in eerste instantie)
Het volgende voedingsschema heb ik meegekregen:
-glas jus d' orange
stuk fruit
-1 sneetje brood+beleg
250 gram kwark (van vifit, zonder suiker zonder vet)
-1 sneetje brood+beleg
1 ons kipfilet als beleg op brood mag met tomaat en sla
-1 sneetje brood+beleg
2 schijfjes ananas in eigen water
-150 gr rijst (gekookt afgewogen) of 3 aardappels of 150 gr pasta
150 gr kip of vis
200 gr groente
-1 stuk fruit
sneetje brood met beleg
Met volgende tips...
*Als beleg op brood, fricandeau, rosbief, kipfilet, rookvlees, eitje
*Geen suikers gebruiken
*Ipv suikers zoetjes (candarel) gebruiken. Alleen light frisdrank
*Geen kaas gebruiken!!!! of boter, wel wat olijfolie
*Ongeveer 2 a 3 liter water op een dag
*Geen maaltijden bij elkaar voegen
*geen maaltijden overslaan
*1 keer per week een junkdag (ongeveer 750 calorieën meer dan normaal)
*2 keer daags een goede multi vitamine. Niet van kruitvat of hema!
Ondanks dat ik me dus op dit moment helemaal nog niet met het voedingsschema heb bezig gehouden zie ik wel al resultaten. Voornamelijk mijn benen, meer spieren, strakker. Wat voor soort voedingsschema heb ik gekregen? Wat moet het doen als ik me er strikt aan ga houden??
volgende week gaan we weer meten, ik ben benieuwd. Na die meting wil ik op mijn voeding gaan letten
Al vast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,
Tanja