AndroidHealthClinic

Nieuws “Vreedzame islam is fictie”

denk eer dat het een paar heethoofden zijn die het voor de rest verpesten, verder ieder zen geloof en cultuur, heb er geen problemen mee.

bijbel en islam is even erg, probleem is gwn dat het geloof in de islam nog niet zo is afgezwakt als met de bijvel is gebeurd en dat leid met de technologie die we nu hebben tot problemen

Islam is NIET vredelievend.
Christendom is NIET vredelievend.
Jodendom is NIET vredelievend.

ze zijn in de basis 1 pot nat, de een is immers op de andere gebaseerd.
Alle 3 discrimineren, bevatten veel haat bevorderende elementen...
" " hebben een verleden met moorden/verkrachten/... in naam van hun god.
" " worden door malafide leiders misbruikt om ganse horden op de been te krijgen om hun ziekelijke wanen uit te voeren.
Dit doorheen gans de geschiedenis tot nu! Hebben we nu nog altijd niks geleerd?
weg met georganiseerde religie.. het stikt er van de misbruik, leugens en bedrog OP GROTE SCHAAL. :mad:

Islam is NIET vredelievend.
Christendom is NIET vredelievend.
Jodendom is NIET vredelievend.

ze zijn in de basis 1 pot nat, de een is immers op de andere gebaseerd.
Alle 3 discrimineren, bevatten veel haat bevorderende elementen...
" " hebben een verleden met moorden/verkrachten/... in naam van hun god.
" " worden door malafide leiders misbruikt om ganse horden op de been te krijgen om hun ziekelijke wanen uit te voeren.
Dit doorheen gans de geschiedenis tot nu! Hebben we nu nog altijd niks geleerd?
weg met georganiseerde religie.. het stikt er van de misbruik, leugens en bedrog OP GROTE SCHAAL. :mad:

Het gaat om de interpretatie, ik ben zelf christen en geloof dat het geloof in mijn god alleen maar een positieve uitwerking kan hebben in zijn algemeenheid, doden uit naam van een geloof is niet bepaald die positiviteit uitralen naar mijn idee. Ik geloof niet in moorden voor god, daar houd ik de scheidingslijn van het nieuwe en oude testament streng aan.
Zou jij de afloop van ww2 niet als god's werk zien bijvoorbeeld want daar is de strijd tussen goed en kwaad heel duidelijk zichtbaar.

Het gaat om de 1. interpretatie, ik ben zelf christen en geloof dat het geloof in mijn god alleen maar een positieve uitwerking kan hebben in zijn algemeenheid, doden uit naam van een geloof is niet bepaald die positiviteit uitstralen naar mijn idee.
Ik geloof niet in moorden voor god, daar houd ik de scheidingslijn van het nieuwe en oude testament streng aan.
Zou jij de afloop van ww2 niet als god's werk zien bijvoorbeeld want daar is de 2. strijd tussen goed en kwaad heel duidelijk zichtbaar.

1. je zegt het zelf, jij hebt zelf een eigen interpretatie van wat 'christendom' zou moeten zijn. Gedeeld door velen dit geef ik toe.. maar in strijd met wat de bijbel van je verlangt. (sorry ook het oude testament hoort daarbij!) Veel zijn niet zo gematigd zoals jij en nemen het wel letterlijk. Het zijn deze groepen die gevaarlijk zijn.. en ze hebben macht, zie maar naar oa de VS. In de Islam heersen ze over ganse regio..

Maar ook jij bent een gevaar voor alle rationeel denkende want het is nu net door je gematigdheid dat je deze zotten tolereert (tenminste die je eigen geloof delen), meer nog je ziet ze of als overdreven toegewijd en mogelijk heb je er nog respect voor ook of je ziet ze als extremisten die het 'ware' geloof niet naleven.. (vooral als ze van andere religie zijn) Mensen zoals jij gaan deze extremisten zien als ontspoort en fout in hun belevenis van... (eufemisme ten top) en zie daar ben je nu MIS! Het zijn juist de extremisten, de fundamentalisten die het geloof interpreteren zoals het bedoeld werd!! Zij volgen hun sprookjesboeken correct op!

2. DUIDELIJK? Waarom moet ik een onzichtbare oude man zien achter WOII? Omdat Hitler een ziekelijke geest had en een Jodenhater (dat was toen quasi ieder christen) was? Trouwens de RK kerk was een goede hulp in het verzamelen van 'untermenschen' voor euthanasie.. Ziehier de gestrekte hand van god:
NaziPriestsSaluteHitler.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

DE PLAATSVERVANGER VAN JEZUS OP AARDE..
straf die man is zogezegd onfeilbaar...
Wat doet de onfeilbare dan in het duivelse nazi uniform?

Mijn hemel, koop een jongerenbijbel en lees vooral de uitlichtingen.
Zet er ook een foto bij van alle priesters en pastoors die in ww2 zijn afgeknalt door de nazi's omdat ze gaan ns wilden preken.
Rede en geloof gaan uitstekend samen, de bijbel kan een gids voor je zijn maar geen vrijbrief of definitief antwoord.
Zie het deels als een geschiedenisboek, dat is nu het leuke van je vrijheid van geloof, je kunt zelf kiezen wat je wel gelooft en wat niet.
Verwar corruptie niet met christendom of zuiver leven.

Mijn hemel, koop een jongerenbijbel en lees vooral de uitlichtingen.

Zet er ook een foto bij van alle priesters en pastoors die in ww2 zijn afgeknalt door de nazi's omdat ze gaan ns wilden preken.

Rede en geloof gaan uitstekend samen, de bijbel kan een gids voor je zijn maar geen vrijbrief of definitief antwoord.

Zie het deels als een geschiedenisboek, dat is nu het leuke van je vrijheid van geloof, je kunt zelf kiezen wat je wel gelooft en wat niet.
Verwar corruptie niet met christendom of zuiver leven.

ik heb de ganse bijbel gelezen. Moet je ook doen dan besef je wat je geloof voor onheil, onmenselijkheid inhoud. Hoe sadistisch, coïtusistisch en tiranniek je god is.

OK, er zijn er zeker gesneuveld, maar ik geef aan dat je niet hypocriet moet zijn met je: WOII : 'de goeden tegen de stouten' BS..

Rede en geloof? Onmogelijk. Dat is nu juist de definitie van geloof.
Je neemt iets aan ook al is er geen (rationeel) bewijs.
Dit druist VOLLEDIG tegen elke vorm van gezond verstand in.

Haa zo.. pick en choose in de bijbel?
Dan ben ik ook een vroom christen als ik morgen mijn overspelige vrouw stenig.. of als ik ga trouwen dan stenig ik ze als ze geen maagd meer is... etc etc.. ik kies voor de actie.. laat ons Jeruzalem innemen in naam van de heer.. dat staat er toch allemaal letterlijk in!! Het is onze PLICHT de bijbel letterlijk te nemen HET IS IMMERS HET WOORD VAN GOD en die is altijd ONFEILBAAR! :D:D:D

Religie is in mijn ogen van origine niets meer dan een repressief systeem waar hoge piefjes zich aan optrekken om macht over het volk te kunnen verkrijgen waarbij er "zelfsturende teams" ontstaan door de grote sociale controle.
In die zin redelijk achterhaald.

Tegenwoordig heeft de kerk in Nederland een andere rol en betekenis, meer sociaal.
In de US daarentegen zijn ze nog steeds zo fundamentalistisch dat ze het Darwinisme als godslastering zien en niet besproken mag worden op scholen en zelfs universiteiten. Alleen het scheppingsverhaal mag gehoord worden.
In die optiek vergelijkbaar met de Islam zoals we die kennen.

Religie is in mijn ogen van origine niets meer dan een repressief systeem waar hoge piefjes zich aan optrekken om macht over het volk te kunnen verkrijgen waarbij er "zelfsturende teams" ontstaan door de grote sociale controle.
In die zin redelijk achterhaald.

Tegenwoordig heeft de kerk in Nederland een andere rol en betekenis, meer sociaal.
In de US daarentegen zijn ze nog steeds zo fundamentalistisch dat ze het Darwinisme als godslastering zien en niet besproken mag worden op scholen en zelfs universiteiten. Alleen het scheppingsverhaal mag gehoord worden.
In die optiek vergelijkbaar met de Islam zoals we die kennen.

ja maar de vrije wereld is beperkt tot een deel van west Europa de rest leeft nog in een monty python achtige voorstelling vd middeleeuwen, onder het juk van deze rotte appels met hun leugens en bedrog.

ik heb de ganse bijbel gelezen. Moet je ook doen dan besef je wat je geloof voor onheil, onmenselijkheid inhoud. Hoe sadistisch, coïtusistisch en tiranniek je god is.(gedaan, refereer weer na hetgeen ik eerder zei, niet alles letterlijk nemen en uitgaan van het positieve)

OK, er zijn er zeker gesneuveld, maar ik geef aan dat je niet hypocriet moet zijn met je: WOII : 'de goeden tegen de stouten' BS..(nee de nazís waren lief)
Rede en geloof? Onmogelijk. Dat is nu juist de definitie van geloof.
Je neemt iets aan ook al is er geen (rationeel) bewijs.
Dit druist VOLLEDIG tegen elke vorm van gezond verstand in.
(gevoel is ook verstand)

Haa zo.. pick en choose in de bijbel?
Dan ben ik ook een vroom christen als ik morgen mijn overspelige vrouw stenig.. of als ik ga trouwen dan stenig ik ze als ze geen maagd meer is... (tien geboden) etc etc.. ik kies voor de actie.. laat ons Jeruzalem innemen in naam van de heer.. dat staat er toch allemaal letterlijk in!! Het is onze PLICHT de bijbel letterlijk te nemen HET IS IMMERS HET WOORD VAN GOD en die is altijd ONFEILBAAR! :D:D:D

Thank god dat je negatief bent en niet onverschillig.
Ik moet gaan werken, daar gaat mijn zondagsrust.(vrije interpretatie)

Thank god dat je negatief bent en niet onverschillig.
Ik moet gaan werken, daar gaat mijn zondagsrust.(vrije interpretatie)

goe bro, werk ze!! :rolleyes:

(gedaan, refereer weer na hetgeen ik eerder zei, niet alles letterlijk nemen en uitgaan van het positieve)

dit is jouw mening niet die van de bijbel. In de tijd dat die geschriften werden opgesteld/samengesteld nam iedereen dit letterlijk. Nu veel nog. (de echte gelovigen aldus)

(gevoel is ook verstand)

:rolleyes::D grapjas..

vreedzame niet zelfingenomen mensen=fictie

mensen dwalen vreselijk af van het onder FEIT 1 IS MOSLIMS PLEGEN AANSLAGEN FEIT 2 IS: VROUWEN ZIJN ONDERGESCHRIKT AAN DE MAN IN HET MOSLIM GELOOF FEIT 3 IS HOMOS & ANDERS DENKENDE MOETEN DOOD VOLGENS HET MOSLIM GELOOF mensen kunnen wel moeilijk gaan doen en er van alles bijhalen het gevaar komt uit het oosten en zit genestelt in onze beschaaft Westerse samenleving. Iedereen die anders beweert is dom en heeft een lading aangedikte poep in zijn ogen!!!!

mensen dwalen vreselijk af van het onder
FEIT 1 IS MOSLIMS PLEGEN AANSLAGEN
FEIT 2 IS: VROUWEN ZIJN ONDERGESCHRIKT AAN DE MAN IN HET MOSLIM GELOOF
FEIT 3 IS HOMOS & ANDERS DENKENDE MOETEN DOOD VOLGENS HET MOSLIM GELOOF

mensen kunnen wel moeilijk gaan doen en er van alles bijhalen het gevaar komt uit het oosten en zit genestelt in onze beschaaft Westerse samenleving. Iedereen die anders beweert is dom en heeft een lading aangedikte poep in zijn ogen!!!!

klopt, ik geef je groot gelijk.

blijft de vraag: wat gaan we eraan doen?
;)

goe bro, werk ze!! :rolleyes:

(gedaan, refereer weer na hetgeen ik eerder zei, niet alles letterlijk nemen en uitgaan van het positieve)

dit is jouw mening niet die van de bijbel. In de tijd dat die geschriften werden opgesteld/samengesteld nam iedereen dit letterlijk. Nu veel nog. (de echte gelovigen aldus)

(gevoel is ook verstand)

:rolleyes::D grapjas..

hoevaak moet ik je nog het verschil uitleggen tussen het OUDE Testament en het NIEUWE Testament?
;)

klopt, ik geef je groot gelijk.

blijft de vraag: wat gaan we eraan doen?
;)

vervangen door christendom..

1. plegen momenteel minder geweld op basis van hun geloof
2. vrouwen zijn ondergeschikt, maar worden al meer getolereerd..
3. Homo's moeten ook dood, maar ze voeren het niet meer uit.

yeah buddy! ;)

hoevaak moet ik je nog het verschil uitleggen tussen het OUDE Testament en het NIEUWE Testament?
;)

:rolleyes:

hoe vaak moet ik dan nog zeggen;

je scheurt uw bijbel nog ook niet in 2??
Als je alleen maar aanvaard wat je aanstaat dan volg je toch niet gods woord maar volg je een eigen afkooksel, een nieuw verzinsel van eigen makelij... dat is niet wat van je wordt verwacht. ;)

:rolleyes:

hoe vaak moet ik dan nog zeggen;

je scheurt uw bijbel nog ook niet in 2??
Als je alleen maar aanvaard wat je aanstaat dan volg je toch niet gods woord maar volg je een eigen afkooksel, een nieuw verzinsel van eigen makelij... dat is niet wat van je wordt verwacht. ;)
daar gaat het niet om, blijkbaar heb je de Bijbel niet goed gelezen, anders had je ingezien dat het Oude Testament geschiedenis was en het Nieuwe Testament ook nu nog steeds van toepassing kan zijn.

even korte uitleg over omgaan met zonden:

Oude Testament = straffen en offers brengen
Nieuwe Testament = vergeven en vergeten! ( dat laatste doen mensen niet vaak)
;)

vervangen door christendom..

1. plegen momenteel minder geweld op basis van hun geloof
2. vrouwen zijn ondergeschikt, maar worden al meer getolereerd..
3. Homo's moeten ook dood, maar ze voeren het niet meer uit.

yeah buddy! ;)

christelijk geloof is toch echt ietsjepietsje anders......

1. naastenliefde ipv geweld
2. man en vrouw behoren gelijk te zijn!
3. homo's zijn ook mensen, maar hun gedrag wordt afgekeurd!
;)

Terug
Naar boven