XXL Nutrition

Vreselijke pip

Bezoekers in dit topic

Frederik Herts

Cool Novice
Lid geworden
8 sep 2018
Berichten
175
Waardering
62
Beste heren,

nu ben ik niet meer onbekend met het kuren en prikken etc, heb nu een oar vials waar ik steeds best wat pip van krijg, echter laatste shot 2,5ml (250mg p ml test e) heeft me nu wel erg ellendig in de weg gezeten. Injectie was gewoon clean en goed, maar heb nu na anderhalve week nog een vreselijke pip, zwelling is al wat minder (was en is niet warm of rood geweest) maar ik kan niet eens in een stoel zitten zonder pijn. Wat is handig om te doen? Ik lees wel eens diep masseren ondanks dat je dan door de grond gaat van de pijn, is dit het proberen waard? Verder evt nog tips die in dit geval nog wat kunnen uitmaken? word er nu namelijk wel erg gek en geïrriteerd van.. wellicht zat het toch ergens bij een zenuw oid (niks gevoeld met prikken). Alle technieken mbt het prikken van warm maken etc etc pas ik altijd al toe, hieraan heeft het niet gelegen.

alvast erg bedankt voor de reacties!!
 
Ibuprofen, maar die pijn zou nu toch wel echt moeten minderen.
 
Ja ibu pak ik al wil er niet te lang mee door. Vraag me ook af of het nu handig is morgen benen te trainen al.. wil t niet aanwakkeren. Pijn is ook al wel aan het minderen maar echt extreem langzaam, gok dat t pas helemaal weg is over een week minstens...
 
Is dit bij iedere injectie?
 
Ik zou juist benen trainen om alles goed te laden doorbloeden. Dan zou de pijn juist minder moeten worden na een leg workout
 
Ik zou juist benen trainen om alles goed te laden doorbloeden. Dan zou de pijn juist minder moeten worden na een leg workout

Dit doe ik dus ook altijd meteen na een injectie in me bovenbeen, het verlicht de pijn, goed voor de doorbloeding, het wordt niet zo stijf en een warme douche helpt ook veel tijdelijk dan, kwestie van weer wat bewegen dan voel je niets ervan
 
Laatst bewerkt:
Ga dat vanaf nu ook zo doen ja. Dankjewel voor die tip! Wel raar dat ik altijd zo heftig veel pip heb, op 3 verschillende merken ook. Het hele prikken zelf kan ik garanderen dat goed gaat. Lijkt wel of mijn lichaam het niet wilt accepteren en afstoot ofzo
 
Ga dat vanaf nu ook zo doen ja. Dankjewel voor die tip! Wel raar dat ik altijd zo heftig veel pip heb, op 3 verschillende merken ook. Het hele prikken zelf kan ik garanderen dat goed gaat. Lijkt wel of mijn lichaam het niet wilt accepteren en afstoot ofzo

had dit ook bij bepaalde merken:) ligt niet aan jou
 
Ga dat vanaf nu ook zo doen ja. Dankjewel voor die tip! Wel raar dat ik altijd zo heftig veel pip heb, op 3 verschillende merken ook. Het hele prikken zelf kan ik garanderen dat goed gaat. Lijkt wel of mijn lichaam het niet wilt accepteren en afstoot ofzo
Kun je beschrijven hoe je injecteert, elke handeling, en waar je injecteert met welk formaat naald?
 
Masseer de plek van te voren en maak het warm, met optrekken olie en voor injectie ontsmet ik met alcohol (wacht tot het droog is). Naald is 0,7x40. Prik in de glutes op noord oost zo gezegd als je het links doet in dat kwadrant. Knal m er niet in maar ook niet heel rustig, check of ik in een bloedvat zit, houd m daarna gewoon rustig stil met 1 hand terwijl ik met de andere hand rustig de boel inspuit (gok 45 sec meestal). Waarna ik hem snel weer eruit trek na een paar sec laten zitten. Druk dan met mn vinger op de plek tot het beetje bloed (paar druppels) stolt en ontsmet dan met een doekje weer. Daarna masseer ik het nog even en thats it
 
Je stuurt in een PM berichtje dat je het met 3 verschillende merken hebt gehad. Dan is de kans groot dat je lichaam er niet goed tegen kan. Dat is shit maar daar valt heel weinig tegen te doen.
 
Masseer de plek van te voren en maak het warm, met optrekken olie en voor injectie ontsmet ik met alcohol (wacht tot het droog is). Naald is 0,7x40. Prik in de glutes op noord oost zo gezegd als je het links doet in dat kwadrant. Knal m er niet in maar ook niet heel rustig, check of ik in een bloedvat zit, houd m daarna gewoon rustig stil met 1 hand terwijl ik met de andere hand rustig de boel inspuit (gok 45 sec meestal). Waarna ik hem snel weer eruit trek na een paar sec laten zitten. Druk dan met mn vinger op de plek tot het beetje bloed (paar druppels) stolt en ontsmet dan met een doekje weer. Daarna masseer ik het nog even en thats it
Kun je je voet naar binnen draaien tijdens het prikken? En zou je Z-track kunnen toepassen en de laatste 0.2 mL met lucht injecteren? En ik begrijp dat je aspireert: kun je dat niet doen? En ook niet op de plek drukken met je vinger na het injecteren.

Kunt ook een andere injectieplaats proberen, bijv. de quads of ventrogluteaal (en dan ook bovenstaande toepassen, m.u.v. het naar binnen draaien van je voet).

Dat masseren van de plek en dat warm maken ervan kun je laten. Je maakt de injectieplaats echt geen 0.1 graden warmer (en dat hoeft ook niet), tenzij je je kont in een koekenpan legt een paar minuten lang. Je zit 4 cm diep.
 
Laatst bewerkt:
Kun je je voet naar binnen draaien tijdens het prikken? En zou je Z-track kunnen toepassen en de laatste 0.2 mL met lucht injecteren? En ik begrijp dat je aspireert: kun je dat niet doen? En ook niet op de plek drukken met je vinger na het injecteren.

Kunt ook een andere injectieplaats proberen, bijv. de quads of ventrogluteaal (en dan ook bovenstaande toepassen, m.u.v. het naar binnen draaien van je voet).

Dat masseren van de plek en dat warm maken ervan kun je laten. Je maakt de injectieplaats echt geen 0.1 graden warmer (en dat hoeft ook niet), tenzij je je kont in een koekenpan legt een paar minuten lang. Je zit 4 cm diep.

ik dor hem staand, met been ontspannen, dan dus voet naar binnen draaien? Hoezo niet meer aspireren? Dit lijkt me toch wel zo veilig? De laatste 2 ml met lucht als bedoeling van eindigen met een beetje lucht? Thanks!!
 
ik dor hem staand, met been ontspannen, dan dus voet naar binnen draaien? Hoezo niet meer aspireren? Dit lijkt me toch wel zo veilig? De laatste 2 ml met lucht als bedoeling van eindigen met een beetje lucht? Thanks!!

0,2ML niet 2ML :eek:
 
ik dor hem staand, met been ontspannen, dan dus voet naar binnen draaien?
Correct.

Hoezo niet meer aspireren? Dit lijkt me toch wel zo veilig?
Zie onderstaand.
Z-track is relatief eenvoudig uit te voeren, zeker t.o.v. aspireren. Voor aspireren is er heel weinig evidence vóór en aardig wat evidence tegen (weefselschade op de injecteerlocatie met een ontsteking/pijn tot gevolg). Veel EU- en VS-richtlijnen vermelden aspireren niet meer (of vermelden zelfs uitdrukkelijk om het niet te doen). Al zijn er inderdaad nog aardig wat richtlijnen die het weer wél vermelden.

Dorsogluteaal is dan waarschijnlijk wel weer de enige locatie waar aspireren héél misschien nuttig is, omdat er een grote arterie loopt. Maar dat is ook puur theoretisch; er is geen evidence voor.

Je zou kunnen stellen: áltijd z-track-methode toepassen, en aspireren alléén als je geen injectiepijn of andere hinder ervan ondervindt bij dorsogluteale injecties.


De laatste 2 ml met lucht als bedoeling van eindigen met een beetje lucht? Thanks!!
0.2 ml, maar inderdaad. 'Air lock': https://www.aaaai.org/ask-the-expert/air-lock-technique
 
Back
Naar boven