AndroidHealthClinic

Vrijdag filmpje dag: Man gooit uit frustratie stoel richting rechter

eens!

maar heb jij nooit 120 gereden waar je 80 mag?

---------- Toegevoegd om 22:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

wat is roekeloos?
dat is hier het vraagstuk en de boggel

Roekeloos maakt denk ik niet veel uit. Doordat hij de wet verbrak, zijn er 3 mensen dood.

Ja ik heb wel vaker te hard gereden, waarschijnlijk ook VEEL te hard(wat ik nu zeker NIET meer doe) maar ik zou het zeker niet op die weg gedaan hebben!, waar dus ook veel fietsers gebruik van maken..

als ik te hard ree, deed ik dat op de snelweg..

maar het gekke is dat als jij 160 reed op een snelweg, en jij rijd iemand dood door een opduikende file dan is het opeens roekeloos omdat het meer is dan die 50km.

maar wat wij of die rechter ook zegt, de bestuurder heeft 3 levens genomen
en de man is 3 dierbare kwijtgeraakt.

Toch vind ik het lastig om te zeggen.. ja ik begrijp volledig de frustratie van de ouder en had wellicht hetzelfde gedaan. Maar wie heeft er niet is te hard gereden en dacht je achteraf van stel er was dit gebeurd. Moet daardoor jou leven ook van je afgenomen worden, door zo iemand jaren op te sluiten. Toch had de straf stukken hoger moet liggen en minstens wel een tijdje achter de tralies ook is het niet met opzet je berooft toch 3 mensen van het leven door jou stommiteit. Ja ik weet het ik praat me eigen tegen, maar het zou je zelf maar is overkomen.

Wet Mulder is een wet. Hij verbrak die wet en daardoor zijn er 3 personen dood. Punt.

ja wet mulder is nou precies dat verhaal van overtredingen, alles wat binnen de wet mulder valt is een overtreding en geen strafbaar feit.
effe een simpele stelling, jij parkeert je auto verkeerd, een blinde man verwacht die auto daar niet, struikelt en sterft, dan is het misschien wel jouw schuld maar jij bent niet strafbaar, je hebt wel de wet overtreden.
gelukkig voor jou.

jij loopt met een keukenmes in jouw keuken, en iemand loopt op jouw keukenmes, dan is dat misschien jouw schuld, maar je krijgt geen straf
jij loopt met een vlindermes buiten, en iemand komt aan rennen en loopt in jouw mes dan heb je opeens wel een probleem.

maar laten we ophouden,
de rechter heeft misschien de wet heel correct gevolgd!
ze heeft in mijn ogen toch een verkeerde uitspraak gedaan.

en door dit soort uitspraken gelooft niemand incluis mezelf niemand meer in het recht.

ja wet mulder is nou precies dat verhaal van overtredingen, alles wat binnen de wet mulder valt is een overtreding en geen strafbaar feit.
effe een simpele stelling, jij parkeert je auto verkeerd, een blinde man verwacht die auto daar niet, struikelt en sterft, dan is het misschien wel jouw schuld maar jij bent niet strafbaar, je hebt wel de wet overtreden.
gelukkig voor jou.

jij loopt met een keukenmes in jouw keuken, en iemand loopt op jouw keukenmes, dan is dat misschien jouw schuld, maar je krijgt geen straf
jij loopt met een vlindermes buiten, en iemand komt aan rennen en loopt in jouw mes dan heb je opeens wel een probleem.

maar laten we ophouden,
de rechter heeft misschien de wet heel correct gevolgd!
ze heeft in mijn ogen toch een verkeerde uitspraak gedaan.

en door dit soort uitspraken gelooft niemand incluis mezelf niemand meer in het recht.

Huh. Waarom kom je met voorbeelden.
Ik zeg alleen dat hij de wet (wet mulder dus in deze) heeft overtreden en als gevolg daarvan 3 doden..
Dat is een feit.

Meer zeg ik niet toch?

Huh. Waarom kom je met voorbeelden.
Ik zeg alleen dat hij de wet (wet mulder dus in deze) heeft overtreden en als gevolg daarvan 3 doden..
Dat is een feit.

Meer zeg ik niet toch?

tja!
de boel besodemieteren mag ook niet, maar nog steeds zit het binnenhof vol met mensen die het doen en wij betalen.

slaap lekker in ieder geval vannacht, wij veranderen toch niks meer aan deze belachelijke uitspraak.

hoe de actual f**k hou jij een mes vast?

Blijkbaar doen onze noorderburen het al niet veel beter :(

Ik vind het eigenlijk wel gek dat er niet meer gasten doordraaien en (echt) gekke dingen gaan doen door dit falende justitie. Tegenwoordig kom je echt met alles weg.

Blijkbaar doen onze noorderburen het al niet veel beter :(

Ik vind het eigenlijk wel gek dat er niet meer gasten doordraaien en (echt) gekke dingen gaan doen door dit falende justitie. Tegenwoordig kom je echt met alles weg.

Hoorde van iemand dat er eerder ook zoiets was, alleen de ouder (geloof een ouder van een kind ook toen) heeft de dader toen doodgeschoten. Ouder is nooit echt gestraft daarvoor is mij verteld :p
(was in de rechtbank dus na vonnis)

:o

Alleen dit is wel een uiterste natuurlijk, maar er moet echt opnieuw naar de wet worden gekeken mbt minimum straffen en het afgaan op eerdere gegeven straffen voor gelijkwaardige gevallen.

hoe de actual f**k hou jij een mes vast?

heel soepel,
ik hou er namelijk de hele dag 1 vast. en ik weet hoe je hem vast moet houden, maar mien van de hoek niet, die hebruikt het ding om iets mee aan te wijzen als ze aan het koken is met de peuk in de waffel. "hey pak jij die kruiden is"

Alleen dit is wel een uiterste natuurlijk, maar er moet echt opnieuw naar de wet worden gekeken mbt minimum straffen en het afgaan op eerdere gegeven straffen voor gelijkwaardige gevallen.

Zou me verbazen, wraakmoorden kunnen ze weer niet mee lachen. In ons belgenland iig toch niet.

Snap de frustratie volledig, maar zou die nog eerder naar de verdachte in kwestie uitten dan de rechter. De rechter handelt gewoon binnen de kaders van het Nederlandse rechtssysteem. Bij gebrek aan bewijslast kan er gewoon geen zwaardere straf gegeven worden. Op zich een fijne gedachte, tenzij jezelf de aanklager bent.

Snap de frustratie volledig, maar zou die nog eerder naar de verdachte in kwestie uitten dan de rechter. De rechter handelt gewoon binnen de kaders van het Nederlandse rechtssysteem. Bij gebrek aan bewijslast kan er gewoon geen zwaardere straf gegeven worden. Op zich een fijne gedachte, tenzij jezelf de aanklager bent.

Was het obv gebrek aan bewijslast dan?
De rechter gaf aan dat het was naar aanleiding van eerder opgegeven straffen bij soortgelijke situaties.

Was het obv gebrek aan bewijslast dan?
De rechter gaf aan dat het was naar aanleiding van eerder opgegeven straffen bij soortgelijke situaties.

de eis was hoger, omdat er zwaardere feiten werden aangedragen, echter konden die feiten niet worden bewezen en daarom heeft de rechter lager geoordeeld.

De man die stoel naar rechter gooide krijgt zeker een hogere straf dan die pool, op zekers!

Proletariërs aller landen, verenigt u! Ophangen al die bourgeoise rechters!

Minimum straffen is al 1000000x over gediscussieerd en dat werkt niet.

Ik ga eens de feiten lezen, zal wel meer aan de zeis zijn dan alleen beetje te hard gereden.

Terug
Naar boven