MuscleMeat

Vrijdag filmpje dag: Man gooit uit frustratie stoel richting rechter

• Topic Starter Topic Starter
Omdat je voor het bewezen feit geen gevangenis mag geven, zo simpel is het. Dus taakstraf of boete zouden de gebruikelijke straffen zijn.

Een andere rechter zou makkelijk naar aanleiding van de onderzoeken weer 'aannemelijk' kunnen vinden dat gezien de gemaakte fout en het snelheidsonderzoek de Pool te hard heeft gereden en daardoor in de fout is gegaan.

alpha as f**k

alleen wel wat meer liften om de stoel ver genoeg te kunnen gooien volgende keer

edit:
inb4 weer een discussie van 20 pagina's over of je zwaarder gestrafd moet worden als je 'toevallig' wat mensen vermoord door de verkeersregels te overtreden

Een andere rechter zou makkelijk naar aanleiding van de onderzoeken weer 'aannemelijk' kunnen vinden dat gezien de gemaakte fout en het snelheidsonderzoek de Pool te hard heeft gereden en daardoor in de fout is gegaan.

Aannemelijk is niet genoeg in strafrecht.

Hadden jullie als vader (en zoon toch?) het hier bij gelaten ?

Hadden jullie als vader (en zoon toch?) het hier bij gelaten ?

Nee natuurlijk niet, ik denk dat je helemaal flipt als je dat hoort.
1 fucking week schoffelen voor het leven van je dochter.

Had wel graag gezien dat die stoel raak was..

Enerzijds snap ik de keuze wel, het blijft natuurlijk een ongeluk en geen opzet. Strafrecht moet dan ook niet bepaald worden door emoties maar door de wet.
Anderzijds staat het etisch gezien totaal niet in verhouding.

• Topic Starter Topic Starter
Nee natuurlijk niet, ik denk dat je helemaal flipt als je dat hoort. 1 fucking week schoffelen voor het leven van je dochter. Had wel graag gezien dat die stoel raak was.. Enerzijds snap ik de keuze wel, het blijft natuurlijk een ongeluk en geen opzet. Strafrecht moet dan ook niet bepaald worden door emoties maar door de wet. Anderzijds staat het etisch gezien totaal niet in verhouding.

Je kan natuurlijk wel schuldig zijn aan een feit waar je eigenlijk niet de intentie toe had. Maar ook dan zijn de straffen laag, structureel.

Het lijkt wel of er veel compassie is met de daders, een mentaliteit die veel Nederlanders niet zint. Je ziet dan ook dat slachtoffers meer aandacht en inspraak krijgen.

De rechtbank in Groningen heeft de 36-jarige P.K. uit Stedum veroordeeld tot een werkstraf van 200 uur, vier maanden voorwaardelijke celstraf en een rijontzegging van drie jaar. Er was een jaar celstraf tegen hem geëist.

K. botste vorig jaar december aan het Egypteneinde even buiten Veendam frontaal op een tegenligger. De bestuurster van die auto, een 41-jarige vrouw uit Meeden, kwam daarbij om het leven. K. had gedronken en was bezig met zijn mobiele telefoon.

Gaan wij nou ook richting vaders die babies dood laten gaan in de auto niet straffen omdat een foutje toch moet kunnen en is fet sielig voor die man.

Je kan natuurlijk wel schuldig zijn aan een feit waar je eigenlijk niet de intentie toe had. Maar ook dan zijn de straffen laag, structureel. Het lijkt wel of er veel compassie is met de daders, een mentaliteit die veel Nederlanders niet zint. Je ziet dan ook dat slachtoffers meer aandacht en inspraak krijgen.

Ik begrijp het ook allemaal niet en ben het zeker niet eens met de uitspraak van de rechter..
Ik heb dan ook geen verstand van ons wonderbaarlijke strafrechtelijk systeem.

Ben zelf trotse papa, ik denk dat ik meer gegooid had dan alleen een stoel.........

En de discussie of dat mag te ja of te nee boeit me eigenlijk niet.

Ik vind t een baas

Nu ik ook de link lees verbaast het me dat er zo stellig is gezegd dat hij 120 km/per uur reed. Media he..:rolleyes:

Nu heb ik eigenlijk meer medelijden met de 'dader' zeg maar.

Medelijden nog wel.

Hoe hard je ook hebt gereden, als je op een weg het presteert om mensen op een fietspad (er van uit gaande dat ze niet slingeren en gewoon normaal fietsen) aan te rijden en je auto heeft geen gebreken heb je gewoon niet opgelet. Je raakt niet "zo maar" van de weg af. Ik vind dat je dan moet boeten. Iemand die grof roekeloos op de weg rijdt en je kinderen kan doodrijden verdient meer dan een week schoffelen. Eigenlijk pak je ze meer met een torenhoge schadevergoeding aan de familie. Rest van je leven dokken lijkt me een gepaste straf.

Wat kreeg Patrick Kluivert destijds eigenlijk, dacht dat hij met te hoge snelheid iemand dood reed op een zebrapad. Volgens mij zo goed als niks.

Plots gaat het viral over de gehele internationale media

Dus als je iemand ziet fietsen op het fietspad die je graag weg zou willen hebben, en je stuurt toevallig die kant op en je rijd hem dood. Even 3 weekjes 40 uur in de week werken en je hebt weer een zorg minder.

Vooral D66 blijven stemmen hoor mensen. Lekker progressief doen!

Medelijden nog wel.

Hoe hard je ook hebt gereden, als je op een weg het presteert om mensen op een fietspad (er van uit gaande dat ze niet slingeren en gewoon normaal fietsen) aan te rijden en je auto heeft geen gebreken heb je gewoon niet opgelet. Je raakt niet "zo maar" van de weg af. Ik vind dat je dan moet boeten. Iemand die grof roekeloos op de weg rijdt en je kinderen kan doodrijden verdient meer dan een week schoffelen. Eigenlijk pak je ze meer met een torenhoge schadevergoeding aan de familie. Rest van je leven dokken lijkt me een gepaste straf.

Wat kreeg Patrick Kluivert destijds eigenlijk, dacht dat hij met te hoge snelheid iemand dood reed op een zebrapad. Volgens mij zo goed als niks.

Er waren geen bewijzen.
Ik heb medelijden met hem omdat media beweert dat hij 120 reed terwijl dit niet is bewezen.
Ook hebben getuigen geloof ik niet gezegd dat hij roekeloos reed.
Hij kon de macht over het stuur zijn verloren en dan kan je, ook als je 80km per uur rijdt, zeker wel iemand doodrijden. Niet iedereen kan kalm en goed reageren als hij de macht over het stuur verliest. Hoeveel auto's rijden er tegen bomen aan elk jaar? Haal die bomen weg en daar is het fietspad..dat bewijst dat er veel mensen zijn die de macht over het stuur verliezen.

Iedereen weer flink verontwaardigd gaan lopen doen en een hoop hyperbolen maar dood door schuld vereist dat je daadwerkelijk schuld hebt. Eerst maar eens het fijne te weten komen over de oorzaak.
Dat gelul van "ik doe dat niet of ik had dat daar niet gedaan" gaan me de haren flink van overeind staan. Wat een hypocriet gezever weer.
Jou kan zoiets ook overkomen en mij ook. Denk dat je dan toch al een aardige straf te pakken hebt ook zonder 8 jaar weggestopt te worden voor een ongeluk. (misschien. Even afwachten nog.)
Van die vader kan ik het natuurlijk begrijpen. (de frustratie, niet zijn verdriet.)

Maar die veralgemeende kortzichtige hypocriete tokkie mentaliteit tegenwoordig van zelf de grootste hufters en de grootste ellende vinden we prachtig maar "kom niet aan onze vrouwen en kinderen!" want DAN ineens is de wereld te klein. Bah. :vomit: En dan vaak nog van ouders die zelf totaal niet omkijken naar hun kinderen, gaan lopen scheiden en weet ik wat allemaal.

Vooral D66 blijven stemmen hoor mensen. Lekker progressief doen!

Ja oog om oog tand om tand! Recht van de sterkste! Doodstraf! Bier!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven