Een beetje meer respect voor RonnieJ, zijn bijnaam in het leger was RentnieJ, dat zegt genoeg lijkt me.3 weken in opleiding gezeten voordat je het niet meer aankon?![]()

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een beetje meer respect voor RonnieJ, zijn bijnaam in het leger was RentnieJ, dat zegt genoeg lijkt me.3 weken in opleiding gezeten voordat je het niet meer aankon?![]()

Om te beginnen die 0,8% van het BBP wat nu weggooien aan "ontwikkelingshulp" in eigen zak steken.
Dienstplicht lijkt me opzich niet verkeerd als een vorm van rite de passage naar volwassenheid. Chicks lekker de zorg in
Statistisch op de lange termijn misschien nauwelijks, objectief geen idee eigenlijk. Maar leg dat maar uit aan dat 7 jarige meisje die door de plaatselijke nederzetting van een groepje medische vrijwilligers welke gefinancieerd wordt met behulp van die 'ontwikkelingshulp' genezen is van een of andere lullige kinderziekte waar ze normaal gesproken aan was overleden.
Statistisch op de lange termijn misschien nauwelijks, objectief geen idee eigenlijk. Maar leg dat maar uit aan dat 7 jarige meisje die door de plaatselijke nederzetting van een groepje medische vrijwilligers welke gefinancieerd wordt met behulp van die 'ontwikkelingshulp' genezen is van een of andere lullige kinderziekte waar ze normaal gesproken aan was overleden.

Ik bepaal zelf wel wat goed voor mijn kinderen is, een jaartje verplicht padvindertje spelen schaar ik daar niet onder.

Er zou wat naar de efficiëntie gekeken mogen worden ja, daar heb je een punt. Maar moet je het daar helemaal voor afschaffen?
Overigens vind ik het redelijk gierig als je niet 0,8% wilt inleveren. Dat is zo ****ing weinig. En het 'eigen land eerst' argument heb ik een broertje dood aan.
Hou op hoor![]()
---------- Toegevoegd om 14:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------
Daar gaat het dus fout..![]()
Het kan me eigenlijk geen fluit schelen wat andere landen doen. Als zij zo nodig de gierigheid zelfe willen zijn moeten ze dat lekker zelf weten.Eigen volk eerst dan? Misschien dat we gewoon de normpercentages moeten geven die andere landen ook geven. We dragen teveel af aan de EU en we zijn 1 van de landen die het procentueel het meest bijdragen ook al is het in absolute zin een schijntje. De norm ligt op iets van 0,4% (doelpercentage is 0,7%) en we kunnen dus halveren t.o.v. de huidige 0,8%.
Kijk dat de ontwikkelingsgelden niet de gevraagde vruchten afwerpen lijkt me evident. Er zou dus onderzoek gedaan moeten worden hoe het efficiënter en effectiever kan. En als er dan uitkomt dat het afkappen van de gelden de juiste zet is, so be it, maar dat waag ik toch sterk te betwijfelen.Dat de micro-macro paradox de meting van hulpeffictiveit parten speelt zal de meesten aan de reet roesten. Daar valt toch niet mee te scoren. Roepen dat het niet werkt omdat de landen waar hulp aan wordt gegeven zich amper tot niet ontwikkelen is veel makkelijker.
Graag verdere uitleg van beide opmerkingen, als het u niet te veel moeite kost. Kennelijk is een enkele mensenleven weinig waard voor u en kennelijk heeft u, met uw 17 volle jaren aan levenswijsheid, redenen aan te nemen dat ik niet kan bepalen wat goed is voor mijn kinderen.

Graag verdere uitleg van beide opmerkingen, als het u niet te veel moeite kost. Kennelijk is een enkele mensenleven weinig waard voor u en kennelijk heeft u, met uw 17 volle jaren aan levenswijsheid, redenen aan te nemen dat ik niet kan bepalen wat goed is voor mijn kinderen.

Het is ook zo een mooi geromantiseerd wereldbeeld. Lief zijn voor de arme mensjes in Afrika. Terwijl je ze in werkelijkheid afhankelijk houdt, lekker handje ophouden en dan zijn het vervolgens vooral het leger/rebellen die ervan profiteren.
Maargoed, misschien is het wel beter op die manier. Dan kunnen we tenminste hun enorme berg grondstoffen blijven leeghalen voor bodemprijzen.
Waar is bewezen dat leger of rebellen ergens van profiteert. Een zeer groot gedeelte van de hulp bestaat uit bilaterale hulp waarbij het geld dient te worden uitgegeven in het donorland. In feite is dus het vaak meer een verkapte subsidie voor het Nederlandse bedrijfsleven en eigenlijk een vrij omslachtige manier van handelen.
Dat werd een aantal jaren geleden overigens ook al geroepen door Thomas Sankara => http://www.youtube.com/watch?v=VftR9vOn8xE&feature=player_embedded