MuscleMeat

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

Nieuwe gym voor een maandje.

Nergens duidelijk plek voor deadlifts, dus ik ging de eigenaar vragen waar ik ze mocht doen en of ik iets van matten eronder moest leggen voor het lawaai. Vervolgens vraagt hij me doodserieus 'waarom doe je die oefening?'.
Misschien niet echt om te lachen, maar damn stond ik daar met m'n mond vol tanden. Baat je 20jaar een sportschool uit en weet je niet eens wat deadlifts zijn...

Oh en hij heeft ook geen sluiters voor de barbells te doen.. Dus bij m'n deads verschoven de platen alle kanten op, ****in' irritant.

Nergens duidelijk plek voor deadlifts, dus ik ging de eigenaar vragen waar ik ze mocht doen en of ik iets van matten eronder moest leggen voor het lawaai. Vervolgens vraagt hij me doodserieus 'waarom doe je die oefening?'.
Misschien niet echt om te lachen, maar damn stond ik daar met m'n mond vol tanden. Baat je 20jaar een sportschool uit en weet je niet eens wat deadlifts zijn...

Oh en hij heeft ook geen sluiters voor de barbells te doen.. Dus bij m'n deads verschoven de platen alle kanten op, ****in' irritant.

Andere gym zoeken dan maar? :')

Veel mensen doen deadlift altijd zonder sluiters

Deed ik zelf thuis vroeger ook altijd zonder sluiters idd, maar in de gym waar ik nu zit, zitten sommige schijven iets losser over de bar en dan hangen na 3 reps je schijven zo'n beetje overal. Dus kan er wel inkomen dat ie liever sluiters heeft :)

Welja, zoals Woopy hierboven zei, als de platen vrij vast er rond zitten, is daar geen probleem mee... In mijn geval zaten die na 2-3 reps all over the place en dat kan echt niet goed zijn voor je rug als die gewichtsverdeling niet meer gelijk is.

Gister aan het banken, staan er 2 gasten(denk indo's) eerst een beetje bro science uit te kramen, om vervolgens bokshandschoenen te pakken om met zn 2e de halve zaal in te nemen om ff lekker te cardioe.

En aan het eind van de training, groep gasten van 25-30 jaar denk, beetje elkaar uit te dagen kver wie et meest kan op een low row plate loaded machine, dus op een gegeven moment zit er 75 kg op aan elke kant, paar kregen er nog een soort van beweging in(sloeg dan wel nergens op, maar het bewoog)
Komt de instructeur aanlopen(hele buffe n*ger en altijd behulpzaam)
Word hij uitgedaagd, plakt hij er 10 kg extra op en voert hem nagenoeg strict uit xd

Gister aan het banken, staan er 2 gasten(denk indo's) eerst een beetje bro science uit te kramen, om vervolgens bokshandschoenen te pakken om met zn 2e de halve zaal in te nemen om ff lekker te cardioe.

En aan het eind van de training, groep gasten van 25-30 jaar denk, beetje elkaar uit te dagen kver wie et meest kan op een low row plate loaded machine, dus op een gegeven moment zit er 75 kg op aan elke kant, paar kregen er nog een soort van beweging in(sloeg dan wel nergens op, maar het bewoog)
Komt de instructeur aanlopen(hele buffe n*ger en altijd behulpzaam)
Word hij uitgedaagd, plakt hij er 10 kg extra op en voert hem nagenoeg strict uit xd

Lol, doet me denken aan de keer dat ik in een of andere gym was en een groepje allochtonen een soort van wedstrijd had "wie kan de 38kg dumbbell optillen" :roflol:

Jep. Gewoon 10cm optillen was blijkbaar al een hele prestatie. :o Waren jonge smalle kerels, maar dan nog...
Langs de andere kant is het wel een stap in de goeie richting. Te weinig mensen interpreteren "kracht" als het vermogen om zware objecten op te tillen en begrijpen dat trainen voor kracht dan ook moet bestaan uit het optillen van zware objecten.

Dat zegt toch niet dat hij deadlifts niet kent?
Je kan toch verschillende redenen hebben om te deadliften, misschien wou die dat van jou weten :rolleyes:

Lach altijd om mezelf hoe ik na oefeningen in zo zweverig naar de volgende loop, en soms met de nodige lompigheid

Een geweldig onbeskofte instructeur bij ons (wat een lul is dat zeg) zei dat een squatrack ouderwets is & een smith machine dus beter is..

Ik vind smith toch wel goed voor zware lunges (naar achteren dan). En wij hebben geen hack squat machine......gebruik dan ook smith. :D

Terug
Naar boven