MuscleMeat

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

Zie probleem ook niet mixed bij 50 kg

Ik doe wel eens mixed als het me te zwaar wordt bij overhand maar voelt altijd beetje akward as neuk aan de 1e set..

Dus om het wat minder akward te maken zou je best vanaf begin met mixed grip kunnen dlen..

Mixed grip bij 50 kg is echt gewoon onzin :roflol: Alsof je 50 kg niet makkelijk kan vasthouden met een normale grip.
Maar dat is dan weer mijn mening.

Snap niet dat je je druk kan maken om wat voor grip iemand gebruikt, als die persoon dat toch prettig vindt.

Snap niet dat je je druk kan maken om wat voor grip iemand gebruikt, als die persoon dat toch prettig vindt.

Heel dit topic is ''druk maken om wat een ander doet''.
Al is het geen druk maken, maar lachen om.
Dat is een verschil.

Mogen we dan ook niet meer lachen om riem bij 50 kg deadlift?

Dat is volkomen anders, een grip is per persoon afhankelijk wat diegene prettig vindt. Hoewel mixed grip toevallig vaak wordt gebruikt bij zwaarder gewicht is het hier niet exclusief voor in het leven geroepen. Een belt bij 50 kilo is zwaar overbodig en daarom dus "veroordeelbaar".

Dat is volkomen anders, een grip is per persoon afhankelijk wat diegene prettig vindt. Hoewel mixed grip toevallig vaak wordt gebruikt bij zwaarder gewicht is het hier niet exclusief voor in het leven geroepen. Een belt bij 50 kilo is zwaar overbodig en daarom dus "veroordeelbaar".

Iets grappig vinden is ook per persoon, als ik om een 50 kg deadlift met mixed grip wil lachen, dat doe ik dat.
Buiten dat om:

Don’t use the mixed grip on every Deadlift set. Challenge your grip with the rotation of the bar by using the normal grip for most of your sets. This is the simplest way to increase grip strength for Deadlifts without doing extra exercises or spending more time in the gym. Warmup for Deadlifts with the normal grip and stick with it as long as you can. Only switch to the mixed grip on the last warmup set and heavy sets.
Read more: http://stronglifts.com/deadlift/mixed-grip/

Ik schat de kans heel klein dat 50 kg voor een jongen/man een werkset is.

der bestaan ook mensen met rugklachten op wat voor manier dan ook, die dragen met plezier een belt

Ik schat de kans heel klein dat 50 kg voor een jongen/man een werkset is.

Ze zijn er wel. Laatst bij mij een gast die 120kg squat met minder dan halve ROM. Vervolgens 50kg DL. En ja, dat was de werkset. Hij had het er zichtbaar moeilijk mee.

Ze zijn er wel. Laatst bij mij een gast die 120kg squat met minder dan halve ROM. Vervolgens 50kg DL. En ja, dat was de werkset. Hij had het er zichtbaar moeilijk mee.

Ja natuurlijk zijn ze er wel, maar dat is dan (als hij er echt veel moeite mee heeft) geen lichamelijk gezonde jongen (of heel jong wellicht).

50kg op de stang is al 70 kg. Tenzij je die er al bij gerekend hebt.

Vandaag ga ik ook een riem dragen met pussyweights omdat ik lichte rugpijn heb en geen leg day wil skippen

Ik loop permanent met een riem om. Whats the problem!

Mixed grip bij 50 kg kan je ook trainen om techniek!
Ik merk dat de jongsters hier nog heeel veeel moeten leren kwa trainen, hoe groot ze ook mogen zijn!

Ik loop permanent met een riem om. Whats the problem!

Mixed grip bij 50 kg kan je ook trainen om techniek!
Ik merk dat de jongsters hier nog heeel veeel moeten leren kwa trainen, hoe groot ze ook mogen zijn!

Zon flapdrol loopt er bij ons ook. Hele tijd een belt om. Squatten en deadliften doet hij niet. Traint borst, biceps & triceps.

Zoals ik al zei, mixed gebruik ik altijd bij sumo puur omdat het beter voelt (waarom weet ik niet) terwijl ik tot mn max aan overhands gebruik mij conv ;)

Terug
Naar boven