AndroidHealthClinic

Sticky Waar lach jij om in de sportschool?

Oude mensen die van een lat pulldown een triceps oefening maken door de stang eerst naar hun borst te trekken en dan hun armen naar beneden duwen als een soort van pushdown

beetje hetzelfde als curlen als je aan het deadliften bent :roflol:

Dan moet je wel een dikke bicep hebben oftwel met een laag gewicht deadliften. :P

Wij hebben er eentje rondlopen in de sportschool die bij het deadliften met enorme explosieve kracht en volledig verkeerde houding die stang omhoog trekt.

Grappig maar ook zorgwekkend om te zien.

Wij hebben er eentje rondlopen in de sportschool die bij het deadliften met enorme explosieve kracht en volledig verkeerde houding die stang omhoog trekt.

je gaat zo door je rug of je scheurt je bicep als het ook nog eens zwaar is

Hebben we al eens geprobeerd, hij is er echter van overtuigd dat het zo moet omdat zijn coach het zegt.
Hij doet iets met judo ofzeau.

Hoewel de kans klein is, misschien doet ie helemaal geen deadlift en heeft z'n judocoach wel de foute naam bij een oefening gegeven?

Coach bij m'n andere sport heeft nou ook niet bepaald de namen goed in z'n koppie zitten dus kan het me zoiets wel voorstellen.
Squat ipv lunges etc, side/front raises als borst oefening benoemen.

om mensen die proberen te poseren in de spiegel terwijl ze nog helemaal niet breed zijn of wat dan ook..

Niets mis met wat explosiviteit als je techniek goed zit. Heb trouwens gehoord van een judoka trainer dat je bij deadlift het eerste gedeelte van de lift best rustig uitvoert en eenmaal hij aan je knieën is je dat 2e gedeelte best explosief pakt.

Zoiets zou ik trouwens wel gaan zeggen. 2 gastjes die begonnen met trainen hadden een schema mee en waren deadlifts aan het doen alleen stond hun rug zo bol als maar kan en waren ze hun rug echt aan het vernken, ben het dan even weest uitleggen en ze konden het ook echt wel apprecieren.

Ik was aan het ''CGBP'' een tijd terug.... terwijl ik me reps aan het maken was hoor ik zo'n gast op de achtergrond tegen een ander zeggen: ''kijk, die moeten we ook eens proberen voor onze binnenkant borst''

:/

Niets mis met wat explosiviteit als je techniek goed zit. Heb trouwens gehoord van een judoka trainer dat je bij deadlift het eerste gedeelte van de lift best rustig uitvoert en eenmaal hij aan je knieën is je dat 2e gedeelte best explosief pakt.

Zoiets zou ik trouwens wel gaan zeggen. 2 gastjes die begonnen met trainen hadden een schema mee en waren deadlifts aan het doen alleen stond hun rug zo bol als maar kan en waren ze hun rug echt aan het vernken, ben het dan even weest uitleggen en ze konden het ook echt wel apprecieren.

Idd.. zeg eigenlijk altijd maar wijselijk niks maar zoiets ben je gewoon verplicht er wat van te zeggen.

Idd.. zeg eigenlijk altijd maar wijselijk niks maar zoiets ben je gewoon verplicht er wat van te zeggen.

Ik heb dezelfde instelling, ik heb het twee keer geprobeerd om het iemand uit te leggen. De eerste keer nam hij niks van me aan omdat ik geen massamonster ben (letterlijke woorden) en de tweede vent deed het daarna 2 reps goed waarna de rug weer mooi bol ging

Idem hoor, ik stoor echt niet graag mensen bij hun oefeningen maar als ze dan toch bij het selecte clubje deadlifters horen dan vind ik wel dat ze dat goed moeten doen, er zijn al genoeg mensen met rugklachten.

Dikke vrouwen die zich heel wat vinden als ze al 20 min op de loopband hebben gelopen...

Terug
Naar boven