Fitness Seller

waardeloze techniek, maar wat een kracht...

t*ring die laatste moet ik echt niet doen met mijn schouders :eek:

hier heb ik nou mijn schouder mee verdoet zit nu al9 dagen thuis en na men werk voel ik hem nogsteeds ik heb nu vaak last van men hele rechter kant lijkt wel spierpijn net of ik keihard heb getraint. ik heb altijd split getraint en denk dat ik nu wel moest deloaden maar jah, het vreemde eraan is dat ik in men triceps het meeste voel hij word gewoon wat stijf als ik aan het typen ben erg vervelend

Echt een beest. :eek:

Wat is er zo slecht aan de techniek?

• Topic Starter Topic Starter
Dat wilde ik ook net zeggen! Dan is de uitvoering toch goed?

Met slechte techniek overdrijf ik misschien een beetje, ik bedoelde het eigenlijk vooral positief, dat iemand met niet overdreven goede techniek zulke superkilo's kan tillen. Als we dan gaan mierenken:
-z'n benen springen veelste ver uit elkaar
-hij heeft geen lock out en drukt een beetje na
-z'n armen zijn gebogen als hij de pull maakt

Waarmee ik alleen maar duidelijk wil maken dat ik niet van mierenken houdt, en ik echt zwaar geinspireerd ben door deze lift. Slechte techniek is overdreven, maar ik geef maar even aan waarom ik het zei.

Met slechte techniek overdrijf ik misschien een beetje, ik bedoelde het eigenlijk vooral positief, dat iemand met niet overdreven goede techniek zulke superkilo's kan tillen. Als we dan gaan mierenken:
-z'n benen springen veelste ver uit elkaar
-hij heeft geen lock out en drukt een beetje na
-z'n armen zijn gebogen als hij de pull maakt

Waarmee ik alleen maar duidelijk wil maken dat ik niet van mierenken houdt, en ik echt zwaar geinspireerd ben door deze lift. Slechte techniek is overdreven, maar ik geef maar even aan waarom ik het zei.

Idd techniek van de hangsnatch beheerst hij niet perfect, maar dat is totaal niet van belang voor hem. Hij wilt gewoon zo snel mogelijk zoveel mogelijk gewicht verplaatsen en dat werk op deze manier voor hem.
En idd hij is "pretty strong" :D

Echt een beest. :eek:

Wat is er zo slecht aan de techniek?

De grootste fout dat die maakt is toch wel op zijn rug trekken. Hij vertrekt op zijn rug ipv met zijn benen.
Ik vind het wel raar dat hij bij het opheffen van de baar wel op zijn benen werkt en niet op zijn rug.

De grootste fout dat die maakt is toch wel op zijn rug trekken. Hij vertrekt op zijn rug ipv met zijn benen.
Ik vind het wel raar dat hij bij het opheffen van de baar wel op zijn benen werkt en niet op zijn rug.

Hmm ok. Het is ook een serieuze vraag overigens omdat ik sinds kort elke week wat lichte snatches doe om de techniek te leren. Vind het lastig om te beoordelen of ik het nou goed doe of niet.

okay dat is echt sick. Wat een explosiviteit die platform pushups!

• Topic Starter Topic Starter
Nog eentje in de categorie: techniek kan beter, maar wat een kracht:
YouTube - Weight Lifting

AG Kruger, een hammer thrower (ben even het nederlandse woord kwijt), 182,5 kg hang clean, lukt na tweede poging....

Terug
Naar boven