MuscleMeat

Waarom denken zoveel builders dat ze kunnen vechten?

Ten eerste, vechten kost je een hoop geld en miserie.
Ten tweede, alles hangt af van factoren, is die persoon onder invloed van drank of drugs.
Gevechtsport wilt niks zeggen in een kroeg. daar is het maar
1 ding, degene die het eerste slaagt en raakt, wint.
En dan mag je nog Peter Aerts of Tyson zijn, als je een fles tegen je kop krijgt, gaat je licht uit. ongeacht of die persoon 50kg of 150kg weegt.
Iemand die gevechtsport doet, heeft wel het voordeel dat hij de sitiuatie beter kan overzien, terwijl de andere maar in het rond maait.
Maar of je nu judo,thai,karate doet, dat wilt niks zeggen. in de meeste kroegen staat zoveel volk, waardoor je nog geen low kick of worp kunt doen.
Krav maga is nog steeds het meest effectie. het is gebasseerd op echte situaties. Want in een kroeg staat ook geen bel die na 2 min afgaat met een referee, die je naar jouw hoek stuurt.
Uitgaan doe je om je te amuseren en niet om te vechten. Wil je vechten, tegen een BB of wie dan ook, zoek een club en laat je maar volledig gaan.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 00:38 ----------

Zorg gewoon dat je nooit op de grond geraakt, want dan ben je de pineut. als je 2 man voor u hebt staan en je komt daar met een mma take down...De 2de kerel schopt je gewoon tegen jouw kop en het is afgelopen.

krav maga is gebaseerd op situaties uit een oorlogsomgeving, niet een moderne samenleving waar wetten boven "martial law" gelden.

Voor de rest zie ik alleen vechtfilosofie waar ik mn tijd niet aan verdoe.

krav maga is gebaseerd op situaties uit een oorlogsomgeving, niet een moderne samenleving waar wetten boven "martial law" gelden.

Voor de rest zie ik alleen vechtfilosofie waar ik mn tijd niet aan verdoe.

Niet correct. Je hebt de militaire vorm van krav maga, dat is nog wat anders. Die kun je volgen indien je zelf militair bent of politie. Krav maga zelf is gebaseerd op dagdagelijkse situaties.

Niet correct. Je hebt de militaire vorm van krav maga, dat is nog wat anders. Die kun je volgen indien je zelf militair bent of politie. Krav maga zelf is gebaseerd op dagdagelijkse situaties.

Ik heb het zelf gevolgd, ook in de civiele versie zitten er stotinslagen, oogaanvallen, ed bij.

Een trainer heeft het op dit forum in de tijd zelf toegegeven dat hun visie van zelfverdediging niet strookte met de wettelijke bepaling.

maakt niet uit hoeveel keer je het ad nauseum gaat herhalen, maar Krav maga heeft niks te zoeken in een moderne samenleving. En ik weet niet in welke moderne samenleving jij woont dat aanvallen met een pistool of mes dagdagelijks zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb het zelf gevolgd, ook in de civiele versie zitten er stotinslagen, oogaanvallen, ed bij.

Een trainer heeft het op dit forum in de tijd zelf toegegeven dat hun visie van zelfverdediging niet strookte met de wettelijke bepaling.

daarom is dit ook het meest effectieve.... Dus iemand die in een kroeg een asbak op je kop slaagt of zomaar op uw gezicht klopt omdat uw smoel hem niet aanstond, vind je wel een wettelijke bepaling?
Geen enkele vorm van vechten buiten de ring is verantwoord. Maar je zorgt ervoor dat de dreiging zo snel mogelijk weg is. Op welke manier dan ook (zonder wapens,he)

daarom is dit ook het meest effectieve.... Dus iemand die in een kroeg een asbak op je kop slaagt of zomaar op uw gezicht klopt omdat uw smoel hem niet aanstond, vind je wel een wettelijke bepaling?
Geen enkele vorm van vechten buiten de ring is verantwoord. Maar je zorgt ervoor dat de dreiging zo snel mogelijk weg is. Op welke manier dan ook (zonder wapens,he)

kijk, dit is net het soort denken waar het net schort, extreem gaan denken bij een simpel kroeggevecht.

Ik heb in heel mijn beveiligingscarriere maar 2 messituaties gezien en 1 met een pistool, en dat was echt in lokaties waar je als normaal mens niet hoort te zijn (r&b feestjes met marrokanen, en camper-volk feestjes).

Had ik voor elke ruzie waar ik tussenbeide moest komen iemand zijn strot ingeslagen, kon ik een kerkhof beginnen.

Laatst bewerkt:
In een kroeggevecht gaat het er vooral om hoe gek je bent. Om een glas kapot te slaan en in iemands gezicht te duwen hoeft je niet sterk te zijn.

Zelf heb ik nooit ruzie, praat en lach met iedereen als ik ga stappen. Kom voor de gezelligheid en mocht er ooit ruzie in de lucht hangen ga ik gewoon naar een andere kroeg. Vechten is zo kansloos.

kijk, dit is net het soort denken waar het net schort, extreem gaan denken bij een simpel kroeggevecht.

Ik heb in heel mijn beveiligingscarriere maar 2 messituaties gezien en 1 met een pistool, en dat was echt in lokaties waar je als normaal mens niet hoort te zijn (r&b feestjes met marrokanen, en camper-volk feestjes).

Ik sta zelf ook in de beveiliging en ook op een plaats waar veel R&b word gedraaid.
Bij ons komen er ook marrokanen, turken, oostblokkers,.... maar dit soort situaties hebben we al aan de hand gehad. Zelfs gisteren nog, dat er ene zijn glas soeg in een ander zijn gezicht. Dit is niet extreem of vergezocht, dit is gewoon de realiteit. De tijd van vroeger, naar buiten gaan 1 tegen1 , kennen ze niet meer. Nu is het allemaal smerig en laf.

Ik sta zelf ook in de beveiliging en ook op een plaats waar veel R&b word gedraaid.
Bij ons komen er ook marrokanen, turken, oostblokkers,.... maar dit soort situaties hebben we al aan de hand gehad. Zelfs gisteren nog, dat er ene zijn glas soeg in een ander zijn gezicht. Dit is niet extreem of vergezocht, dit is gewoon de realiteit. De tijd van vroeger, naar buiten gaan 1 tegen1 , kennen ze niet meer. Nu is het allemaal smerig en laf.

Dan is dat je eigen keuze, en duurt dit tot je of in de cel terecht komt, of onder de grond.

En mij hoor je toch niet zeggen dat je iemands strot moet inslagen ???
Ik zeg gewoon, krav maga is het meest effectieve, ook om iemand in een klem te zetten.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 01:02 ----------

Dan is dat je eigen keuze, en duurt dit tot je of in de cel terecht komt, of onder de grond.

jij trekt het uit zijn context en maakt er zelf een verhaal van, gast

En mij hoor je toch niet zeggen dat je iemands strot moet inslagen ???
Ik zeg gewoon, krav maga is het meest effectieve, ook om iemand in een klem te zetten.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 01:02 ----------

jij trekt het uit zijn context en maakt er zelf een verhaal van, gast

lolwut?

Heb een maatje onder de grond die aan zo'n tent stond(brederodestraat apen), en een ex-collega die nu ongeveer vrij zal moeten komen voor geweldpleging die aan Café D'Anvers stond.

lolwut?

Heb een maatje onder de grond die aan zo'n tent stond(brederodestraat apen), en een ex-collega die nu ongeveer vrij zal moeten komen voor geweldpleging die aan Café D'Anvers stond.

Ja, ik ken ook van die helden van de Versuz. Daarom zijn ze niet ALLEMAAL zo,he

De versuz is nog een leuke tent vergeleken met die 2 :D Portiers stonden wel bekend om hun losse handjes, zowel tov kerels als vrouwen.

De versuz is nog een leuke tent vergeleken met die 2 :D Portiers stonden wel bekend om hun losse handjes, zowel tov kerels als vrouwen.

Dan ken je de hele history van de versuz niet ;)

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 01:21 ----------

Maar doet allemaal niet ter zake. 1 ding is duidelijk, vechten is nergens goed voor. je verliest alleen.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 01:24 ----------

---------- Post toegevoegd Mon 4 Mar 2013 om 01:21 ----------

Maar doet allemaal niet ter zake. 1 ding is duidelijk, vechten is nergens goed voor. je verliest alleen.

En nog 1 laatste ding :DZowel die wat jij kent, als die van de versuz. Als je de mensen op die manier behandeld, kom je idd de verkeerde tegen. Behandel de mensen met respect en laat ze in hun waarde, en je krijgt het ook terug (op enkele uitzonderingen na)

Mensen associëren spieren met vechten omdat bij vechtpartijen die op tv worden uitgezonden (bokswedstrijden/MMA/kickboksen) de vechters bijna altijd vrij gespierd zijn in vergelijking met de kijker thuis.

Of beter nog, vecht gewoon niet.

Vertel?
( feitelijk kun je dit sowieso niet zeggen aangezien het gevecht nooit zal plaatsvinden, maar ik ben benieuwd naar je uitleg )

De mate waarin vechters op technisch vlak aan elkaar zijn gewaagd bepaalt in hoeverre massa en kracht een rol spelen. Dat is tevens de reden waarom gewichtsklassen in het leven geroepen zijn.

Terug
Naar boven