AndroidHealthClinic

waarom val ik niet meer af

sousa

Novice
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
75kg
Hallo,

Ik ga 6 dagen in de week naar fitnes en Ben nu al een maandje bezig, zie mijn schema hieronder. Het probleem is nu, dat ik op het begin 5 kilo ben afgevallen en maar nu wil er niks meer af. Ik iemand mij alsjeblieft advies geven en zeggen wat ik verkeerd doe, want ik voel me nu een beetje gedemotiveerd omdat ik me echt rot zweet in de gym. Ik eet ongeveer 1300 kcal per dag, soms minder en geen suiker.

Trainings schema:

Interval- hardlopen 25 min
Interval- springtrouwen 10 min
Interval- fietsen 20 min

Vervolgens

150 squads in reps van 15
Arm Oefening1 met gewichten, 3 set en 15 reps
Arm oefening2 hetzelfde als 1

Ik doe intervals omdat ik heb gelezen dat het veel effectiever is dan een normale workout en gelijk ook het gebied rond je buik aanpakt en ik begrijp ook dat je intervals niet zo vaak mag doen maar ik probeer echt fanatiek af te vallen en het ik voor mij spannender om te doen.

Nou al jullie tips en advies zou ik erg waarderen
Alvast bedankt

omdat je teveel calorieen inneemt.

Gaan we weer met al die stereotypen! Suiker is slecht, hoe minder je eet hoe meer je afvalt...bla bla.
Ga eens je goed inlezen meiske!! Anders krijg je billekoek van hier tot Tokyo!

Ik zou een aantal reacties hierboven negeren. Je zult het zelf even na moeten rekenen, maar ook ik vermoed dat je juist te weinig en/of te weinig keren per dag eet. Als je dan ook nog veel gaat sporten schiet je lichaam in starvation mode...

Zelfs al zou je voeding op orde zijn is het nog niet gek dat je na 5 kg afvallen even stil valt. Je lichaam gaat nl. wel spieren aanmaken die aanzienlijk zwaarder zijn dan vet. Daarom moet je niet teveel blind staren op de weegschaal en ook op de spiegel letten.

lees de stickies in de voedingssectie eens door, weet vrijwel zeker dat daar je sleutel ligt...

Succes en geef tot die tijd niet op! :)

Ik zou een aantal reacties hierboven negeren. Je zult het zelf even na moeten rekenen, maar ook ik vermoed dat je juist te weinig en/of te weinig keren per dag eet. Als je dan ook nog veel gaat sporten schiet je lichaam in starvation mode...

Zelfs al zou je voeding op orde zijn is het nog niet gek dat je na 5 kg afvallen even stil valt. Je lichaam gaat nl. wel spieren aanmaken die aanzienlijk zwaarder zijn dan vet. Daarom moet je niet teveel blind staren op de weegschaal en ook op de spiegel letten.

lees de stickies in de voedingssectie eens door, weet vrijwel zeker dat daar je sleutel ligt...

dat mensen nog in dergelijke bullshit geloven. ongelooflijk.
Grote kans dat de TS zijn caloriebehoefte verkeerd heeft uitgerekend.

dat mensen nog in dergelijke bullshit geloven. ongelooflijk.
Grote kans dat de TS zijn caloriebehoefte verkeerd heeft uitgerekend.

Max 1300kcal eten terwijl je ook 55min cardio doet.. Stel dat je daar 600kcal mee verbrand hou je 700 over..

• Topic Starter Topic Starter
Gaan we weer met al die stereotypen! Suiker is slecht, hoe minder je eet hoe meer je afvalt...bla bla.
Ga eens je goed inlezen meiske!! Anders krijg je billekoek van hier tot Tokyo!

Weetje wat het is er staat tegenwoordig zoveel op het internet, ik weet echt niet meer wat ik moet geloven.

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 10:16 ----------

Haar*
Grote kans dat ze niet weet wat caloriebehoefte is.

oke thanks ik eet dus te weinig, dat ga ik dus even berekenen maar ben ik wel goed bezig kwa sporten

oke dus het ligt dus ook aan me spieren, dat lucht een beetje op maar zal mijn gewicht na verloop van tijd toch wel verminderen, of zal ik zwaar blijven maar dat mijn figuur wel veranderd?

thanks voor je reactie

oke dus het ligt dus ook aan me spieren, dat lucht een beetje op maar zal mijn gewicht na verloop van tijd toch wel verminderen, of zal ik zwaar blijven maar dat mijn figuur wel veranderd?

thanks voor je reactie

Het gaat hand in hand en uiteindelijk val je gewoon in kilo's af hoor. Je figuur veranderd dan wel degelijk, vandaar het advies om niet alleen op de weegschaal te focussen maar ook gewoon op de spiegel. Als voeding en training maar op orde zijn. Iedereen die lang gecut heeft weet dat plateau's zich afwisselen met relatief snelle dalingen in gewicht. Uiteindelijk valt of staat het met voeding, training en doorzettingsvermogen.

Download ook eens de myfitnesspal app, kun je voeding en progressie mooi in bijhouden.

PS Starvation mode bullshit? Ga je huiswerk doen man. Prima als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar om het dan zo stellig van tafel te vegen... :rolleyes:

Starvation mode is grotendeels onzin ja. Wat je moet doen is een goed trainingsschema en voedingsschema opstellen. Bereken je onderhoud en afhankelijk van je doel ga je hier boven en/of onder zitten. Je trainingsschema ziet er (no offense) niet uit. 6x per week trainen is te veel, 3 a 4x is voldoende, cardio evt. na je workout als je al cardio wilt gaan doen.

Starvation mode is grotendeels onzin ja. Wat je moet doen is een goed trainingsschema en voedingsschema opstellen. Bereken je onderhoud en afhankelijk van je doel ga je hier boven en/of onder zitten. Je trainingsschema ziet er (no offense) niet uit. 6x per week trainen is te veel, 3 a 4x is voldoende, cardio evt. na je workout als je al cardio wilt gaan doen.

oke thanks, maar kan ik met 4 keer sporten net zo snel resultaat halen als met 6 keer sporten of werkt dat gewoon niet?

oke thanks, maar kan ik met 4 keer sporten net zo snel resultaat halen als met 6 keer sporten of werkt dat gewoon niet?

Jazeker, beter nog; je kunt ook zonder sporten resultaat halen.
Misschien nu niet meer zo snel omdat je nu erg veel sport en erg weinig eet, maar je kunt best onder je onderhoud eten zonder te sporten.
Wel zou ik de krachttraining erbij houden en eventueel een schema gaan volgen (zoals van Mark Rippetoe).
Je kunt informatie vinden in de stickies in de voedigs,- en trainingssectie ;)

Mocht je nog vragen hebben dan kun je dat altijd vragen (mag ook in privebericht).

Succes ;)

Het gaat hand in hand en uiteindelijk val je gewoon in kilo's af hoor. Je figuur veranderd dan wel degelijk, vandaar het advies om niet alleen op de weegschaal te focussen maar ook gewoon op de spiegel. Als voeding en training maar op orde zijn. Iedereen die lang gecut heeft weet dat plateau's zich afwisselen met relatief snelle dalingen in gewicht. Uiteindelijk valt of staat het met voeding, training en doorzettingsvermogen.

Download ook eens de myfitnesspal app, kun je voeding en progressie mooi in bijhouden.

PS Starvation mode bullshit? Ga je huiswerk doen man. Prima als je er zelf geen ervaring mee hebt, maar om het dan zo stellig van tafel te vegen... :rolleyes:

oke zal ik zeker checken, dankje voor je advies

Terug
Naar boven