MuscleMeat

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Er zijn gewoon verplichtingen aangaande ventilatie, of die richtlijnen voldoende zijn om een significante invloed op het verspreiden van corona te hebben is een tweede.

Wat zijn die verplichtingen dan en voor wie gelden die?

Scholen blijven open als ventilatie niet goed is

Uw school krijgt van de GGD niet het advies om te sluiten bij een tekort aan ventilatie. Het risico op verspreiding van het coronavirus door een tekort aan ventilatie is onduidelijk.

Andere maatregelen zijn belangrijker om verspreiding van het virus tegen te gaan. Daarbij gaat het om:

• regelmatig handen wassen met zeep;
  • desinfecteren van ruimten, meubilair en voorwerpen in het gebouw.

Zijn belangrijker, ben echt benieuwd naar de bronnen die dat beweren.

Scholen blijven open als ventilatie niet goed is

Uw school krijgt van de GGD niet het advies om te sluiten bij een tekort aan ventilatie. Het risico op verspreiding van het coronavirus door een tekort aan ventilatie is onduidelijk.

Andere maatregelen zijn belangrijker om verspreiding van het virus tegen te gaan. Daarbij gaat het om:

• regelmatig handen wassen met zeep;
  • desinfecteren van ruimten, meubilair en voorwerpen in het gebouw.

Zijn belangrijker, ben echt benieuwd naar de bronnen die dat beweren.
Ik ben benieuwd naar bronnen waarmee je de minimale ventilatiegraad kunt bepalen.

Het correleren aan het CO2-gehalte zoals weleens geopperd wordt zou een goede optie zijn. Ik heb wel gezegd dat dit gemanipuleerd kan worden (maar dat is in de praktijk de moeite niet waard), maar ook dan moet je eerst een grenswaarde kunnen bepalen die zinvol en haalbaar is.

Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar bronnen waarmee je de minimale ventilatiegraad kunt bepalen.

Lijkt me logisch dat wanneer een ventilatie systeem de CO2 waarde op peil houdt wanneer de klas vol is met kinderen beter zijn werk doet dan een raampje open waarbij de CO2 waarde na 2 uur al verdubbeld is. CO2 is immers gewoon te meten, hoe hoger de CO2 hoe slechter de ventilatie.

Als experts er over eens zijn dat slechte ventilatie gevaarlijk is, dan zal daar vast ergens een waarde aan hangen, anders kan je dit ook niet als expert gaan roepen lijkt me. Wat die waarde precies is, het maakt me niet veel uit.

Gaan de scholen weer open, is het weer niet goed.
Vanavond zitten de talkshowtafels waarschijnlijk weer vol met mensen die schreeuwen hoe gevaarlijk het wel niet is dat de scholen weer open gaan.
Ondertussen is er al anderhalf jaar niks structureels gedaan aan een goede ventilatie op diezelfde scholen.

Slechts 30% gefinancierd is het niet?

Mondkapjes en afstand vwrplicht op de gang, maar niet in het lokaal.

Het correleren aan het CO2-gehalte zoals weleens geopperd wordt zou een goede optie zijn. Ik heb wel gezegd dat dit gemanipuleerd kan worden (maar dat is in de praktijk de moeite niet waard), maar ook dan moet je eerst een grenswaarde kunnen bepalen die zinvol en haalbaar is.

Dus maar niks doen betreft ventilatie omdat de grenswaarde nog niet bepaald is, is dat dan logica?

Als afstand houden, mondkapjes én handen desinfecteren zo geweldig werkt waarom zijn er dan nog steeds niet verplichte ruimtevaartachtige outfits ontwikkeld die meteen alles in één bieden?

Kan iedereen gewoon naar school. Maar denk dat ze er zelf ook niet in geloven.

Lijkt me logisch dat wanneer een ventilatie systeem de CO2 waarde op peil houdt wanneer de klas vol is met kinderen beter zijn werk doet dan een raampje open waarbij de CO2 waarde na 2 uur al verdubbeld is. CO2 is immers gewoon te meten, hoe hoger de CO2 hoe slechter de ventilatie.

Als experts er over eens zijn dat slechte ventilatie gevaarlijk is, dan zal daar vast ergens een waarde aan hangen, anders kan je dit ook niet als expert gaan roepen lijkt me. Wat die waarde precies is, het maakt me niet veel uit.
Het is al jaren bekend dat de ventilatie in scholen ondermaats is en/of de klassen te vol zitten.

Alsof experts het precies over het gehalte eens zouden moeten zijn of de overheid zich daar iets van aan zou trekken.

Laatst bewerkt:
G2 zal "moeten" worden ingevoerd om ons te bevrijden uit de lockdown.

Omicron is niet zo dodelijk en zal voor immuniteit zorgen, maar mainstream zal denken dat dit dankzij het G2 beleid is. De plannen lopen gesmeerd.
Ja hoor, daar is die al :roflol:

Werkt ook lekker tegen besmettingen :roflol:
Screenshot_20211230_141701_com.android.chrome_edit_64855585355727.jpg

Laatst bewerkt:

Experts zijn het er ook over eens dat wanneer we met zijn allen minder hard rijden met onze auto we minder CO2 en stikstofoxiden uitstoten. Hoeveel effect dat daadwerkelijk heeft op klimaat en milieu is een fors discussie punt, maar laten we dan vanaf morgen uit voorzorg maar voortaan overal onze snelheid halveren.

Ze doen toch wat, voorzover ik weer moeten de scholen voldoen aan de eisen van het bouwbesluit.
Wat lul je nu telkens over het bouwbesluit. Hoeveel scholen zijn er nieuwbouw?

Bouwbesluit is alleen voor grote renovaties en nieuwbouw. Oudere scholen hebben het bouwbesluit van toen der tijd.

Heb je het werk van Daniel Bonn al bekeken?

Ja hoor, daar is die al :roflol:

Werkt ook lekker tegen besmettingen :roflol:
Screenshot_20211230_141701_com.android.chrome_edit_64855585355727.jpg
De bescherming van een doorlopen infectie neemt veel meer af dan de bescherming van een vaccin als je delta en omicron met elkaar vergelijkt.

Leuk hè dat goochelen met cijfers totdat ze in je het beste bevallen.

Wat lul je nu telkens over het bouwbesluit. Hoeveel scholen zijn er nieuwbouw?

Bouwbesluit is alleen voor grote renovaties en nieuwbouw. Oudere scholen hebben het bouwbesluit van toen der tijd.
Dan zijn er toch nog steeds richtlijnen, weleens waar verouderd, maar men doet nu alsof er geen richtlijnen zijn en het invoeren van richtlijnen (zonder vastgestelde richtlijnen) de oplossing is.

De bescherming van een doorlopen infectie neemt veel meer af dan de bescherming van een vaccin als je delta en omicron met elkaar vergelijkt.

Leuk hè dat goochelen met cijfers totdat ze in je het beste bevallen.
20211025_065922.png

Oh ja, even vergeten, het is zo'n levensgevaarlijk virus hé!

Terug
Naar boven