XXL Nutrition

Wanneer kwark?

MalleBabbe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
69kg
Gezocht maar niet gevonden.

Welk tijdstip kan ik het beste een halve kg magere kwark eten?
Ik train al 3 jaar, het laatste jaar het intensiefst en volgens dit schema.

Maandag - 1 uur 45 min. krachttrainen (bicep/tricep/buik)
Dinsdag - 4km hardlopen
Woensdag - 1 uur 45 min. krachttrainen (borst/buik)
Donderdag - 4km hardlopen
Vrijdag - 1 uur 45 min. krachttrainen (schouder/rug/beetje buik)
Zaterdag - rust/zuipen;)
Zondag - 4km hardlopen

Ik let goed op wat ik eet, maar maak geen schema's. Ook ben ik er niet op uit
om écht 'groot' te worden maar er gewoon sterk en gezond uit te zien (wat grotendeels allang is bereikt).

Ik gebruik maak ook geen gebruik van shaky's maar sluit niet uit om dit binnenkort te doen. Wel eet ik 3 keer per week een halve kg magere franse kwark.

Dus hierbij mijn vraag: ''Waneer neemt mijn lichaam dit volgens mijn trainingsschema het beste op?

Groetjes.

elke avond 500g (1bakje) voor het slapen gaan.
en zaterdag 1kg voor het zuipen, en 1 na :)

Kwark voordat je gaat slapen vanwege de langzame eiwitten :)

En 1 is bak met kwark genoeg dan voor het slapen?

Want ik ken mensen die soms 2 of zelfs 3 bakjes per dag eten...

En 1 is bak met kwark genoeg dan voor het slapen?

Want ik ken mensen die soms 2 of zelfs 3 bakjes per dag eten...
1 bak kwark is vaak ongeveer 50gram eiwitten, prima dus. Zelf eet ik m'n kwark met een schepje whey voor de smaak.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de snelle reacties!

Oké s'avonds dus sowieso.
Maar ik ben toch (nog) niet van plan meer dan 3 keer per week kwark te eten.
Dus wanneer de kwark? De avond vóór de krachttraining-dag of de avond van na de krachttraining?
Of is het tijdstip helemaal niet zo belangrijk?

Ik zat in me hoofd met ''Je neemt de eiwitten vóór de krachttraining zodat je daarop bouwt''
Maar dat kan net zo goed zijn ''Je neemt de eiwitten ná de krachttraining zodat je sneller herstelt''

Haha beginnersdilemma ;)

Thanks voor de snelle reacties!

Oké s'avonds dus sowieso.
Maar ik ben toch (nog) niet van plan meer dan 3 keer per week kwark te eten.
Dus wanneer de kwark? De avond vóór de krachttraining-dag of de avond van na de krachttraining?
Of is het tijdstip helemaal niet zo belangrijk?

Ik zat in me hoofd met ''Je neemt de eiwitten vóór de krachttraining zodat je daarop bouwt''
Maar dat kan net zo goed zijn ''Je neemt de eiwitten ná de krachttraining zodat je sneller herstelt''

Haha beginnersdilemma ;)
Waarom niet elke dag kwark? zou elke dag toch proberen 150gram eiwitten binnen te krijgen. Als jouw stats kloppen zou ik alles eten wat je tegen komt btw.

Als je drie keer in de week traint is je lichaam gewoon zeven dagen per week bezig met herstel.. elke dag 500g voor slapen is het beste.

Timing is niet relevant.

Niet specifiek voor een bepaald product inderdaad.

Maar timing is wel relevant i.v.m. herstel.

Je zou een traag verteerbaar product met veel eiwitten. (Kwark) Een uurtje voor het slapen gaan eten om toch een paar uur 's nachts een voorraad te hebben voor het herstel van je lichaam.

Iedereen zijn mening natuurlijk.

Niet specifiek voor een bepaald product inderdaad.

Maar timing is wel relevant i.v.m. herstel.

Je zou een traag verteerbaar product met veel eiwitten. (Kwark) Een uurtje voor het slapen gaan eten om toch een paar uur 's nachts een voorraad te hebben voor het herstel van je lichaam.

Iedereen zijn mening natuurlijk.

Een stevige maaltijd (zoals je die zou moeten eten) bestaande uit carbs, eiwitten en vet verteerd te snel? Je killer avondmaaltijd is echt niet verteerd als je naar bed gaat.

Een stevige maaltijd (zoals je die zou moeten eten) bestaande uit carbs, eiwitten en vet verteerd te snel? Je killer avondmaaltijd is echt niet verteerd als je naar bed gaat.

Correct, maar je kan je reserves best nog voor bedtijd bijvullen om net nog iets langer toe te komen.

Ik heb ook gemerkt dat ik hierdoor beter en sneller herstel.

Correct, maar je kan je reserves best nog voor bedtijd bijvullen om net nog iets langer toe te komen.

Ik heb ook gemerkt dat ik hierdoor beter en sneller herstel.

Oy vey.. Prima, laten we met z'n allen beginners gaan vertellen over hoe belangrijk en relevant maaltijdtiming is (it's not) en volledig vergeten dat hij 3 jaar traint, 69 kilo weegt, elke training bijna 2 uur traint, elke training buik pakt, te weinig eet en crazy veel cardio doet.

Maar geeft niet, zolang je maar je kwarkje voor het slapen gaan pakt :)

zag vandaag ook een pak kwark met chocolade stukjes ofzo langskomen in de albert heijn.
is er iemand hier bekend mee?

Meestal zijn die voedingswaarde zwaar k*t van dat soort kwark, beter zelf wat cacao erdoor heen doen dan..

Eet wanneer je het wilt!

Meestal zijn die voedingswaarde zwaar k*t van dat soort kwark, beter zelf wat cacao erdoor heen doen dan..

doe ik ook standaard, maar dat leek me ook wel lekker.
zal morgen in de winkel even kijken naar de voedingswaarden.
tnx voor de snelle reactie!

Oy vey.. Prima, laten we met z'n allen beginners gaan vertellen over hoe belangrijk en relevant maaltijdtiming is (it's not) en volledig vergeten dat hij 3 jaar traint, 69 kilo weegt, elke training bijna 2 uur traint, elke training buik pakt, te weinig eet en crazy veel cardio doet.

Maar geeft niet, zolang je maar je kwarkje voor het slapen gaan pakt :)

Timing is niet relevant, zorgen dat je lichaam genoeg voedingsreserve heeft wel. Dat was mijn punt.

Terug
Naar boven