XXL Nutrition

Wanneer kwark?

MalleBabbe

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
69kg
Gezocht maar niet gevonden.

Welk tijdstip kan ik het beste een halve kg magere kwark eten?
Ik train al 3 jaar, het laatste jaar het intensiefst en volgens dit schema.

Maandag - 1 uur 45 min. krachttrainen (bicep/tricep/buik)
Dinsdag - 4km hardlopen
Woensdag - 1 uur 45 min. krachttrainen (borst/buik)
Donderdag - 4km hardlopen
Vrijdag - 1 uur 45 min. krachttrainen (schouder/rug/beetje buik)
Zaterdag - rust/zuipen;)
Zondag - 4km hardlopen

Ik let goed op wat ik eet, maar maak geen schema's. Ook ben ik er niet op uit
om écht 'groot' te worden maar er gewoon sterk en gezond uit te zien (wat grotendeels allang is bereikt).

Ik gebruik maak ook geen gebruik van shaky's maar sluit niet uit om dit binnenkort te doen. Wel eet ik 3 keer per week een halve kg magere franse kwark.

Dus hierbij mijn vraag: ''Waneer neemt mijn lichaam dit volgens mijn trainingsschema het beste op?

Groetjes.

elke avond 500g (1bakje) voor het slapen gaan.
en zaterdag 1kg voor het zuipen, en 1 na :)

Kwark voordat je gaat slapen vanwege de langzame eiwitten :)

En 1 is bak met kwark genoeg dan voor het slapen?

Want ik ken mensen die soms 2 of zelfs 3 bakjes per dag eten...

En 1 is bak met kwark genoeg dan voor het slapen?

Want ik ken mensen die soms 2 of zelfs 3 bakjes per dag eten...
1 bak kwark is vaak ongeveer 50gram eiwitten, prima dus. Zelf eet ik m'n kwark met een schepje whey voor de smaak.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor de snelle reacties!

Oké s'avonds dus sowieso.
Maar ik ben toch (nog) niet van plan meer dan 3 keer per week kwark te eten.
Dus wanneer de kwark? De avond vóór de krachttraining-dag of de avond van na de krachttraining?
Of is het tijdstip helemaal niet zo belangrijk?

Ik zat in me hoofd met ''Je neemt de eiwitten vóór de krachttraining zodat je daarop bouwt''
Maar dat kan net zo goed zijn ''Je neemt de eiwitten ná de krachttraining zodat je sneller herstelt''