MuscleMeat

Wanneer moet het nou?!

ManuelP

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hey,

Naar veel lezen ben ik er nog niet echt veel wijzer van geworden...

Wanneer kan je nou het beste een eiwit shake nemen..

Ik weet dat s'ochtends zowieso moet, omdat je lichaam 8 uur niks aan voedingstoffen heeft binnen gekregen.

Maar naar de training... Is het nou verstandig om binnen anderhalf uur een whey shake te nemen, of heeft het lichaam meer aan fruit en vruchtensap. Ik denk dat je eerst vruchtensap en fruit moet nemen aangezien je spieren een uur na de training openstaat voor koolydraad opnamen?

Correct me if im wrong!???

staat waarschijnlijk zelfs achterop je pot. Een halfuurtje na de training beetje whey.

ik pak gewoon gelijk na het trainen, omdat het schijnt dat de whey 2 uur later zijn piek geeft qua opname, een uur na de training eet ik koolhydraten en meer eiwit uit kip bv

ik pak gewoon gelijk na het trainen, omdat het schijnt dat de whey 2 uur later zijn piek geeft qua opname, een uur na de training eet ik koolhydraten en meer eiwit uit kip bv

houdt niet veel steek wat je zegt denk ik hoor.
Whey best 0,4gr/kg voor en na de training en sochtends.
Whey heeft een piek na 30min (denk ik).
Lijkt volkomen onlogisch dat whey zijn piek pas 2u na opname heeft.

Ik neem 10 min na de training een post-workout shake.
50-60 gr whey
30 gr glucofast (koolhydraten-dextro)
8 gr BCAA
3gr glutamin
2gr ala-alpa liponzuren
10 gr creatine (puur)

Je lichaam heeft koolhydraten nodig om proteinen op te nemen, dus kan je best beide tegelijke innemen. Als extra kan je nog creatine en amino's toevoegen. Door de dextro wordt alles sneller getransporteerd naar je spieren.

Sinds ik de PWS neem voel ik dat mijn spieren sneller herstellen en mijn recuperatie is eveneens sneller.

Ik zie er niet echt veel nut in om net voor de training whey te nemen, al kan het zeker geen kwaad.
(BTW, ik train 's middags)

PWO heeft je lichaam koolhydraten nodig (en snel ook, vandaar dextrose). Eiwit kan in principe wel even wachten, maar wat whey bij je PWO helpt insuline te verhogen en dat helpt je lichaam om de voedingsstoffen snel op te nemen in je spieren. En de aminozuren komen dan later wel beschikbaar als je lichaam ze nodig heeft. Beter iets te vroeg dan iets te laat nietwaar ?

Overigens heb je al genoeg eiwit in je systeem door je pre-WO maaltijd, dus echt zonder eiwit zit je toch al niet 9als het goed is)

Ik zie er niet echt veel nut in om net voor de training whey te nemen, al kan het zeker geen kwaad.
(BTW, ik train 's middags)

Omdat je lichaam tijdens de training ook in een catabole staat is, dus een half uur voor de training whey shake zorgt ervoor dat je tijdens de training whey proteinen ter beschikking hebt.

Je lichaam heeft koolhydraten nodig om proteinen op te nemen, dus kan je best beide tegelijke innemen. Als extra kan je nog creatine en amino's toevoegen. Door de dextro wordt alles sneller getransporteerd naar je spieren.
huh? koolhydraten om proteinen op te nemen? leg eens uit? volgens mij bedoel je insuline...

PWO heeft je lichaam koolhydraten nodig (en snel ook, vandaar dextrose). Eiwit kan in principe wel even wachten, maar wat whey bij je PWO helpt insuline te verhogen en dat helpt je lichaam om de voedingsstoffen snel op te nemen in je spieren. En de aminozuren komen dan later wel beschikbaar als je lichaam ze nodig heeft. Beter iets te vroeg dan iets te laat nietwaar ?

Overigens heb je al genoeg eiwit in je systeem door je pre-WO maaltijd, dus echt zonder eiwit zit je toch al niet 9als het goed is)
eh waarom kan eiwit na je training in principe wel wachten? na je training zijn je spiern insulinegevoelig, als je dan zorgt voor een insulinepiek in combinatie met genoeg amino's in je bloed dan gaat je lichaam vrij snel over in anabole fase... waarmee moet je lichaam anders de spiercellen repareren?

maar zoals je al zei, die amino's moeten wel al in je bloed zitten en het duurt langer voordat de amino's van het geconsumeerde eiwit in het bloed zitten als dat je kh's in je bloed zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties.. Ik neem het gewoon wat koolhydraten en eiwitten naar mijn training.. (30 min ofzo)..

Niet alles mixen, ik doe altijd eerst druivensuiker en daarna direct creatine, daarna na ongeveer 30 tot 45 minuten later mn whey! Soms zelfs 2 schepjes, ligt aan het moment.

Niet alles mixen, ik doe altijd eerst druivensuiker en daarna direct creatine, .

Waarom ? Je neemt de druivensuiker vanwege de insulineafgifte die de creatine de cel in moet helpen.

Druivensuiker zorgt voor een heel snelle insulineafgifte en creatine doet er bijna een uur over om piekwaarden te breiken. Eerst dextrose nemen en later pas creatine zorgt er dus voor dat piekwaarden elkaar mislopen.

Eigenlijk zou je de creatine al een ur voor de druivensuiker moeten nemen.

Hey,
Wanneer kan je nou het beste een eiwit shake nemen..

- direct na opstaan
-Algelang de soort eiwit en de duur van je training 60-30minuten voor je training
-direct na je training (na de training is het belangrijk aminopoel aangevuld te houden)
-voor het naar bed gaan

Terug
Naar boven