Fitness Seller

Wat als Hitler gewonnen had?

• Topic Starter Topic Starter
Karl Dönitz en die is ook zeer korte tijd zijn echte opvolger geweest. Hitler heeft het zo gewild. Karl Dönitz was echter geen vernietigingsdwaas maar een admiraal en waarschijnlijk had Dönitz de genocide per direct gestopt als de kampen nog niet waren gesloten, vernietigd of verlaten.

Tnx, dat wist ik niet.

Bush en trawanten.. alleen die doen het veel genieper... die nemen de boel in voor zogezegd goei doelen.. ook al zijn het allemaal leugens...

Uhm we hebben nu Bush? Lijkt me al kwalijk genoeg.

Ik bedoelde dus wel de directe opvolger van Hitler indien hij de match zou overdragen. Wat heeft Bush hier nu mee te maken. :rolleyes:

gelukkig hebben we nu het internet en alles verspreid zich mondiaal en snel..
informatie en kennis: de ware vijand van die rotzakken..

Bush heeft een gastkamer ipv gaskamer, dat scheelt een hoop.

Een oorlogsheld was Hitler niet , in WO1 was hij maar een gewond Luitenantje en denk niet dat die industrielen hun vingers zouden laten branden aan die ex-bajesklant met zn Putsch.....

Hitler werd door zijn oorlogskameraden ervaren als een rare snuiter maar in relatieve zin was het wel een oorlogsheld daar in de loopgraven. Hij gaf zich vrijwillig op om te dienen als boodschapper tussen de loopgraven, wat een belangrijke maar enorm risicovolle taak was, dit deed hij zeer gedreven en succesvol al was het wel puur geluk dat hij hierbij niet om het leven kwam, had de geschiedenis wellicht iets anders verlopen maar dat geld ook voor zijn afwijzing aan de kunstacademie, als hij daar gewoon aangenomen was had hij mogelijk een marginale kunstenaar geworden met wat eigenaardige opvattingen..

Dan had ik niet die mooie joodse vriendin die ik nu heb. :p

Tnx, dat wist ik niet.

Ik bedoelde dus wel de directe opvolger van Hitler indien hij de match zou overdragen. Wat heeft Bush hier nu mee te maken. :rolleyes:

ik bedoel de grote imperialist.. De Hitler van onze tijd.. Niet de man in kwestie maar de machine dir de boel draaiend houdt.. De EURO(vooral GB)-VS coalitie met snode plannen..
Het is het monster ACHTER die poppetjes dat we moeten vrezen, niet die gefrustreerde Hitler of idioot Bush

Hitler werd door zijn oorlogskameraden ervaren als een rare snuiter maar in relatieve zin was het wel een oorlogsheld daar in de loopgraven. Hij gaf zich vrijwillig op om te dienen als boodschapper tussen de loopgraven, wat een belangrijke maar enorm risicovolle taak was, dit deed hij zeer gedreven en succesvol al was het wel puur geluk dat hij hierbij niet om het leven kwam, had de geschiedenis wellicht iets anders verlopen maar dat geld ook voor zijn afwijzing aan de kunstacademie, als hij daar gewoon aangenomen was had hij mogelijk een marginale kunstenaar geworden met wat eigenaardige opvattingen..

Zou zn afwijzing op de kunstacademie nou echt de reden zijn waarom tussen 1939-1945 70 miljoen mensen om het leven kwamen?

hoogstwaarschijnlijk had ik dan niet geleefd, om even on topic te reageren. :D

• Topic Starter Topic Starter
Het raadsel Hitler
Het blijft, ook voor de grootste kenner, een groot raadsel hoe deze op het oog mislukte man, zo'n grote macht over mensen heeft kunnen krijgen en houden, zodat hij dit hele drama heeft kunnen en willen ontketenen. President Paul von Hindenburg noemde hem denigrerend "halfbakken kunstenaar en straatzwerver, dat korporaaltje" toen hem in 1933 voorgesteld werd Hitler tot kanselier te benoemen.

Tallozen hebben zich het hoofd gebroken over de motivatie en psyche van de man die zijn onvoorstelbare visie per se wilde uitvoeren. Een scala aan meningen is het resultaat, onderzocht en op een rij gezet door Ron Rosenbaum in zijn boek Waarom Hitler?. De meningen lopen uiteen van "een toneelspeler", "leugenaar", "charlatan" (Alan Bullock) tot "een duivel", "een monster" of "een seksueelgefrustreerde psychopaat" (Norbert Bromberg, Verna Volz Small, Gertrud Kurth). Maar H.R. Trevor-Roper meende dat "Hitler oprecht geloofde dat hij deed wat goed was".

Een aparte, maar wijdverbreide visie heeft de Duitse historicus Sebastian Haffner. In zijn boek Kanttekeningen bij Hitler stelt Haffner de vraag hoe een zo weinig getalenteerd persoon en een zo armzalige persoonlijkheid als Hitler zoveel macht kon verkrijgen. Hij is van oordeel dat Hitler een

hypnotiserend talent bezat, het talent van een geconcentreerde wilskracht waarmee hij zich een collectief onderbewustzijn - waar en wanneer zich dat manifesteerde - te allen tijde kon toeëigenen. Deze hypnotiserende invloed op de massa was Hitlers eerste, en lange tijd enige, politieke kapitaal. Er bestaan talloze getuigenissen van de kracht van dit talent.

Tijdens zijn eerste succesvolle politieke rede op 24 februari 1920 werd Hitler zich van dit talent bewust. Het zou een verklaring kunnen zijn voor zijn greep op de massa en het staatsbestel in de jaren daarna. Latere leden van de staf van officieren, na de oorlog geïnterviewd, spreken over de diabolische invloed die Hitler op zijn generale staf uitoefende en waaraan niemand zich onttrekken kon.

Er is trouwens een film over gemaakt met Rutger Hauer, Fatherland.

http://www.imdb.com/title/tt0109779/

Die film speelt zich af in 1964 en Hitler is nog in een verwoede strijd verwikkeld met Stalin. Door vredesonderhandelingen aan te gaan met de USA probeert Hitler het tij te keren maar door onderzoek van een Amerikaanse journalist en Duitse inspecteur komt de waarheid over de genocides aan het licht. Dat kost Hitler de kop.

Wie hier uit leest dat ik Bush gelijk stel aan Hitler, moet even terug naar school.

Neen, dat wordt duidelijk niet bedoelt maaaar
zo goed is het rookgordijn... voor een groot deel van de wereldbevolking IS Bush als Hitler..

toen ter tijd in 35-39 was Hitler ook de grote leider.. bijna de messias...

Karl Dönitz en die is ook zeer korte tijd zijn echte opvolger geweest. Hitler heeft het zo gewild. Karl Dönitz was echter geen vernietigingsdwaas maar een admiraal en waarschijnlijk had Dönitz de genocide per direct gestopt als de kampen nog niet waren gesloten, vernietigd of verlaten.

Dat stoppen van de doodmachine denk ik ook. Dat zou niet lang meer geduurd hebben en de hele wereld zou het weten. De Duitse samenleving zou op die voet niet verder kunnen leven. Oke dan verder....

De duitsers hebben als opties:
-pact met de VS
-pact met de communisten in het oosten
-Duitsland die de lachende derde blijft door tweedracht tussen VS en communisten
-pact met de Jappen verstevigen tegen de VS of communisten
-Duitsland versus de Jappen in oorlog
-.......?

of de Jappen die de balans tussen VS communisten en nazi's kunnen bepalen door een van de drie te steunen. Of was Japan echt alleen in Azie geïnteresseerd?

Zou zn afwijzing op de kunstacademie nou echt de reden zijn waarom tussen 1939-1945 70 miljoen mensen om het leven kwamen?

Eh nee, maar mocht hij destijds wel zijn aangenomen en enigszins succesvol zijn geworden zou het wel zo kunnen zijn dat hij nooit serieuze politieke aspirities heeft ontwikkeld en uitgevoerd.

Terug
Naar boven